Επετράπη μετά από 20 χρόνια με απόφαση της ΕΕ ο εκσυγχρονισμός στόλου οχημάτων

Μια εξαιρετικά θετική είδηση, για τις ελληνικές εμπορευματικές μεταφορές, σας γνωστοποιεί πρώτο το SC&L news. Ύστερα από αιτήματα σχεδόν 20ετίας, εξαιρέθηκε ο τομέας των εμπορευματικών μεταφορών από τις απαγορεύσεις επιδοτήσεων για εκσυγχρονισμό του στόλου οχημάτων, με περιβαλλοντικά κριτήρια.

Συγκεκριμένα, σε κείμενο της Ε. Επιτροπής (το SC&L έχει το πλήρες κείμενο της Επίσημης Εφημερίδας της Ε.Ε. στη διάθεσή του) για την «κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 & 108 της Συνθήκης» , ορίζονται και ενισχύεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο αυτών λοιπόν, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 36 «Επενδυτικές ενισχύεις προς ε3πιχειρήσεις για την υπέρβαση ενωσιακών προτύπων ή για την αύξηση της προστασίας του περιβάλλοντος ελλείψει ενωσιακών προτύπων», και συγκεκριμένα στην παράγραφο 4 ορίζονται τα εξής:

«Κατά παρέκκλιση της παραγράφου 3, ενισχύεις ΜΠΟΡΟΥΝ να χορηγούνται:

Α) για την αγορά καινούριων οχημάτων για οδικές, σιδηροδρομικές, εσωτερικές πλωτές και θαλάσσιες μεταφορές που ανταποκρίνονται σε εκδοθέντα ενωσιακά πρότυπα, υπό την προϋπόθεση ότι η αγορά πραγματοποιείται πριν τεθούν σε ισχύ τα εν λόγω πρότυπα και ότι , αφού καταστούν υποχρεωτικά, δεν ισχύουν για ήδη αγορασθέντα οχήματα πριν από την ημερομηνία εκείνη,

Β) για τις εργασίες εκσυγχρονισμού υφιστάμενων μεταφορικών οχημάτων για οδικές, σιδηροδρομικές, εσωτερικές πλωτές και θαλάσσιες μεταφορές…

Παρακάτω, μάλιστα, ορίζονται και οι επιλέξιμες δαπάνες και το ύψος του, με βάση κριτήρια προστασίας του περιβάλλοντος.