Υδρογονοκίνητο Toyota Hilux με αυτονομία 600 χλμ.

Η Toyota δεν βλέπει τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας ως μονόδρομο και γι’ αυτό εξελίσσει -για το 2ο μισό της 10ετίας- ένα υδρογονοκίνητο Hilux, οι κυψέλες καυσίμου του οποίου, θα του επιτρέπουν να εμφανίζει αυτονομία άνω των 600 χλμ.

Η Toyota παρουσίασε πρόσφατα μια πρωτότυπη, ηλεκτρική εκδοχή του Hilux που φέρει κυψέλες καυσίμου. Το υδρογονοκίνητο pick-up, αποτελεί μία ακόμα απόδειξη πως η Toyota προσεγγίζει σφαιρικά το ζήτημα των μηδενικών (ή χαμηλών) ρύπων, δημιουργώντας οχήματα υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά μπαταρίας και ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου (fuel cell).

 

Υδρογονοκίνητο Toyota Hilux

 

Το πρωτοποριακό Toyota Hilux υδρογόνου, αποκαλύφθηκε στο εργοστάσιο οχημάτων της Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) στο Ντέρμπι της Αγγλίας, όπου εξελίχθηκε σε ένα κοινό εγχείρημα με εταίρους και έχοντας την υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης.

Με τεχνολογία από το πρωτοπόρο Toyota Mirai

Το υδρογονοκίνητο pick-up «δανείζεται» τη σχετική τεχνολογία από το επιβατικό Toyota Mirai, το οποίο βρίσκεται στην παραγωγή εδώ και μια δεκαετία, αποτελώντας το πρώτο όχημα υδρογόνου μαζικής παραγωγής του κόσμου.

 

Υδρογονοκίνητο Toyota Hilux

 

Το υδρογόνο του Toyota Hilux αποθηκεύεται σε 3 δεξαμενές υψηλής πίεσης, προσδίδοντας στο όχημα αυτονομία άνω των 600 χλμ., μια τιμή σημαντικά υψηλότερη από αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs). Η μπαταρία, η οποία αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης στις κυψέλες καυσίμου, βρίσκεται τοποθετημένη στον χώρο φόρτωσης και δεν επηρεάζει τη χωρητικότητα της καμπίνας επιβατών.

Εκτεταμένες δοκιμές με στόχο την παραγωγή

Σημειώνεται, πως το εγχείρημα ξεκίνησε στις αρχές του 2022, με μια μελέτη σκοπιμότητας που πραγματοποιήθηκε από την TMUK και την Toyota Motor Europe. Στη συνέχεια, χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω του Advanced Propulsion Centre, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που υποστηρίζει την ανάπτυξη καθαρότερων τεχνολογιών και νέων ιδεών κινητικότητας. Αυτό επέτρεψε την έναρξη ενός εντατικού προγράμματος σχεδιασμού και εξέλιξης από την 1η Ιουλίου 2022, με εταίρους της κοινοπραξίας τους Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies και Thatcham Research, αλλά και την πρόσθετη υποστήριξη της Toyota Motor Corporation.

 

 

Η κατασκευή του πρωτότυπου οχήματος ξεκίνησε την 5η Ιουνίου φέτος στο εργοστάσιο του Ντέρμπι. Το πρώτο όχημα ολοκληρώθηκε σε μόλις 3 εβδομάδες, ενώ βάσει προγραμματισμού, οι πρώτες 10 μονάδες θα είναι έτοιμες μέχρι τα τέλη του έτους. Αυτά τα οχήματα θα υποβληθούν σε μια σειρά εξαντλητικών δοκιμασιών, προκειμένου να εξασφαλιστούν η ασφάλεια, η απόδοση, η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία.

Από τη στιγμή που όλα εξελιχθούν ομαλά στις δοκιμές, το ενδεχόμενο μοντέλο παραγωγής θα πρέπει να αναμένεται να λανσαριστεί από την Toyota στο 2ο μισό της τρέχουσας δεκαετίας.

 

Υδρογονοκίνητο Toyota Hilux