10ο Συνέδριο ECR Hellas «Ο Μαραθώνιος προς την Ανάκαμψη»

Δίνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας αναφορικά με την κατάσταση την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Ιουνίου σε αίθουσα του «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Πειραιώς 254, Ταύρος, το 10ο Συνέδριο του ECR Hellas με τίτλο «Ο Μαραθώνιος προς την Ανάκαμψη». Περισσότερα από 500 στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου και αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με το δρόμο που έχουν διανύσει μέχρι σήμερα, επιχειρώντας να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Στους εναρκτήριους χαιρετισμούς τους, οι Πρόεδροι του Δ.Σ. του ECR Hellas Νίκος Βερόπουλος (Λιανεμπόριο) και Σπύρος Τρύφωνας (Βιομηχανία – Προμηθευτές) αναφέρθηκαν στα χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν όσους τρέχουν στο «Μαραθώνιο» των τελευταίων χρόνων.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, ο οποίος στο δικό του χαιρετισμό τόνισε ότι η συνεργασία και η αποφασιστικότητα αποτελούν τα συστατικά της επιτυχίας, ενώ έθεσε σαν στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την περαιτέρω ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας.
Ο Καθηγητής Marketing στο INSEAD, Marcel Corstjens εστίασε στους τρόπους με τους οποίους μπορούν όλοι οι παίκτες της αλυσίδας FMCG (βιομηχανία, λιανεμπόριο, καταναλωτές) να βγουν ταυτόχρονα κερδισμένοι.

Ο Διευθυντής Εξέλιξης και Καινοτομίας της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ Γιάννης Βλαχονικολέας ανέλυσε το διαχρονικό πρόβλημα των απωλειών εμπορευμάτων από τα ράφια των supermarket.

Ο Sales Administration Manager της ΕΛΑΪΣ- UNILEVER HELLAS Α.Ε. Παύλος Λυμπεράκος αναφέρθηκε στην επιθυμία των επιχειρήσεων για μείωση του κόστους που προκαλείται από τα αποθέματα, σε μια εποχή που η ρευστότητα αποτελεί το μεγάλο ζητούμενο.

Ακολούθως, ο Quality Safety/Health & Environment Manager της BDF HELLAS Α.Ε. Σταύρος Κυριακούλιας αναφέρθηκε στην αξία του περιβαλλοντικού αποτυπώματος για τις εταιρείες.

Ο Τεχνικός Σύμβουλος του GS1 ASSOCIATION GREECE Γιώργος Δημητρακόπουλος αναφέρθηκε στη μελέτη και αξιολόγηση του Data Synchronization που πραγματοποίησαν 1η ομάδα του ECR και του GS1 ASSOCIATION GREECE και η οποία είχε σαν στόχο να εξετάσει τη δημιουργία ενός ελληνικού data pool, συμβατού με διεθνή πρότυπα.
Οι Σόνια Τρακάδη (Sales Development Director της ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.) και Ελένη Τσέντου (Head of Shopper & Customer Marketing Foods ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS A.Ε.) παρουσίασαν το case study του επιτυχημένου προγράμματος «Τι θα φάμε σήμερα;», το οποίο διακρίθηκε στο διεθνή διαγωνισμό ECR Europe Award for Best Activation, στη διάρκεια του ECR Europe Conference.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κοινό είχαν τα αποτελέσματα έρευνας που παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της MRB HELLAS Δημήτρης Μαύρος, με τίτλο «Από τους Νεόπτωχους στους Δρω». Ο κ. Μαύρος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων μίλησε για τα διλήμματα που απασχολούν τους καταναλωτές και εστίασε το ενδιαφέρον του στους «ΔΡΩ», σε εκείνους δηλαδή που έχουν αντιληφθεί πως υπάρχει περιθώριο εξόδου από την κρίση και είναι αποφασισμένοι να περάσουν από την Επιβίωση στην Επιβράβευση.

Ο Consumer & Shopper Behaviouralist και Director της GLACIER CONSULTING LTD Ken Hughes μίλησε με πολύ παραστατικό τρόπο για την τάση των καταναλωτών να προχωρούν σε αγοραστικές αποφάσεις με «μη λογικά» κριτήρια , τάση στην οποία πρέπει να επενδύσει η βιομηχανία των FMCG.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με το πάνελ, στο οποίο συμμετείχαν οι Γιάννης Αρτινός (Διευθύνων Σύμβουλος της VIVARTIA AΒΕΕ), Γιώργος Αυλωνίτης (Καθηγητής Μάρκετινγκ, Αναπληρωτής Πρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πρόεδρος Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ), Νίκος Βερόπουλος (Πρόεδρος της ΑΦΟΙ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ ΑΕΒΕ), Jerome Loubere (Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.), Αριστοτέλης Παντελιάδης (Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ) και Γιώργος Σπηλιόπουλος (Διευθύνων Σύμβουλος της BARILLA HELLAS A.E.), με συντονιστή τον Εκδότη του περιοδικού RETAILBUSINESS και Διευθύνοντα Σύμβουλο της DIRECTION ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Α.Ε., Βαγγέλη Παπαλιό.

Μεταξύ άλλων, οι ομιλητές τόνισαν ότι ο «Μαραθώνιος» αναδεικνύει τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα των παικτών της αγοράς, στάθηκαν στη σημασία της συνεργασίας και της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας και αναφέρθηκαν στις αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα. Εκτός αυτών, μίλησαν για τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές εν μέσω κρίσης και στάθηκαν σε αλλαγές που πρέπει να γίνουν από νομοθετικής πλευράς για να υποστηριχθεί η επιχειρηματικότητα.