Νέο ΔΣ για το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. – Η Ηλεκτροκίνηση σε νέα βάση

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) επί 30 ολόκληρα χρόνια (από το 1991) αποτελεί το σημείο συνάντησης και συνεργασίας όλων των σημαντικών εκπροσώπων  που σχετίζονται με την Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Την Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021 συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Δ.Σ., που αποτελείται από:

ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ  – Πρόεδρος (Διευθυντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ)

ΚΙΑΡΤΖΗΣ ΣΠΥΡΟΣ – Αντιπρόεδρος (Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ)

ΚΟΚΚΟΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – Γενικός Γραμματέας  Γεν. Διευθυντής  ΑΒΒ Α.Ε.

ΜΑΖΩΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ – Ταμίας (Διευθύνων Σύμβουλος Γερανολιμενική Α.Ε.)

ΣΤΑΥΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – Μέλος  (Πρόεδρος HELLASTRON)

ΘΑΣΙΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ –  Μέλος (Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Robert Bosch Α.Ε.)

ΤΑΪΓΑΝΙΔΟΥ ΚΙΚΗ  – Μέλος  (MSc Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος Μηχανικός)

Το νέο Δ.Σ. απαρτίζεται από εκπροσώπους της έρευνας, των μεγάλων επιχειρήσεων ανάπτυξης και πώλησης φορτιστών και μερών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εισαγωγής εξειδικευμένων ηλεκτρικών οχημάτων, μηχανικούς-μελετητές και εκπροσώπους των αυτοκινητοδρόμων και των δικτύων φόρτισης. Το νέο Δ.Σ. δημιούργησε Ομάδες Εργασίας για θέματα φόρτισης, για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και για τα συστήματα εκπαίδευσης κι επιμόρφωσης του προσωπικού υποστήριξης, αλλά και ευαισθητοποίησης του ευρέος κοινού. Κεντρικός στόχος των συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, είναι η ανάπτυξη σχεδίου «εθνικής αρχιτεκτονικής» και η εφαρμογή κατάλληλου πλαισίου προδιαγραφών, παράλληλα με τη δημιουργία του εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτροκίνησης.

Στο πλαίσιο αυτό, το νέο Δ.Σ. απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα προς κάθε ενδιαφερόμενο φορέα, ή φυσικό πρόσωπο, να συνταχθεί με  το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. για την ταχεία, αλλά και ορθή προώθηση της Ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Σχετικά με το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.

Μέλη του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. είναι φυσικά πρόσωπα, καθώς και σημαντικοί φορείς, όπως Ερευνητικά Ινστιτούτα και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, εταιρείες ανάπτυξης κι εμπορίας φορτιστών, εισαγωγείς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εταιρείες ανάπτυξης ηλεκτρονικών και υποσυστημάτων για οχήματα, Δίκτυα Φόρτισης, παρόχους Ηλεκτρισμού, Αυτοκινητόδρομους, καθώς και στελέχη από άλλες συναφείς δραστηριότητες.

Μεταξύ άλλων, το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.:

Ø  Διοργάνωσε στη χώρα μας από το 2007 έως το 2019 την ετήσια εκδήλωση μηχανοκίνητου αθλητισμού για καθαρά οχήματα “Hi-Tech Ecomobility Rally”, που είναι επισήμως αναγνωρισμένη και από την FIA.

Ø  Αποτελεί το ελληνικό παράρτημα της  Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – AVERE.

Θέσεις του ΕΛΙΝΗΟ για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

  • Aνάπτυξη βάσης δεδομένων δικτύου φορτιστών (θέση, τεχνικά χαρακτηριστικά, ιδιοκτησία, μοντέλο χρήσης, κλπ.) και ηλεκτροκίνητων οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας (όλων των τύπων και κατηγοριών), στα πλαίσια της ανάπτυξης Παρατηρητηρίου Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, που θα λειτουργεί το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.
  • Ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου φόρτισης, σε αυτοκινητόδρομους, πόλεις και ύπαιθρο/ επαρχιακό δίκτυο. Αυτό απαιτεί Εθνική Αρχιτεκτονική, προδιαγραφές, χρηματοδοτικά εργαλεία και “business models”
  • Προώθηση της ανάπτυξης στόλων ηλεκτροκίνητων οχημάτων από Δημόσιους Φορείς, κι ιδιαίτερα Δήμους και Περιφέρειες. Ανάπτυξη κοινών ελάχιστων προδιαγραφών ανά κατηγορία οχήματος (π.χ. Mini-bus, λεωφορείο, απορριμματοφόρο, κ.λπ.)
  • Προώθηση της ηλεκτροκίνητης μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια, κλπ.), αλλά και της κοινόχρηστης χρήσης στόλων ηλεκτρικών οχημάτων ακολουθώντας το μοντέλο Κινητικότητα-ως-Υπηρεσία (MaaS)
  • Πιστοποίηση μετασκευών ηλεκτροκίνητων οχημάτων όλων των τύπων και κατηγοριών
  • Ανάπτυξη πρόσφορων Επιχειρηματικών μοντέλων για προώθηση της Ηλεκτροκίνησης, προσαρμοσμένων στις συνθήκες της χώρας μας
  • Εκπαίδευση τεχνικών για όλη την αλυσίδα Ηλεκτροκίνησης (εγκατάσταση και συντήρηση σταθμών φόρτισης, συντήρηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κ.λπ.)
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών και πολιτικών (Κεντρικής Διοίκησης, αλλά και Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων), για την ορθή εφαρμογή και χρήση Τεχνολογιών Ηλεκτροκίνησης
  • Εκπροσώπηση στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία AVERE (https://www.avere.org/), με ενεργό ρόλο στον σχεδιασμό σχετικών Ευρωπαϊκών πολιτικών και δράσεων
  • Συνέχιση των αγώνων (Hi-Tech Eco Mobility Rally) Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων

Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. και η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα – Ένας κύκλος κλείνει, ένας νέος ανοίγει

Πριν από 30 ολόκληρα χρόνια, το 1991, μια ομάδα πανεπιστημιακών, τεχνοκρατών και δημοσιογράφων αποφάσισε την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων ως το ελληνικό παράρτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – AVERE. Παράλληλα η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA θέσπιζε την Επιτροπή Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων με την Ελλάδα ως μία από τις ελάχιστες χώρες που συμμετείχαν εξαρχής στο εγχείρημα και με αναγνώριση του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. ως εξουσιοδοτημένου φορέα για τη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η εποχή της προβολής της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων ως τεχνολογικής επανάστασης για την προστασία της δημόσιας υγείας, την απαλλαγή της ατμόσφαιρας από ρύπους και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την εξοικονόμηση ενέργειας άρχιζε με πρωτεργάτες ικανούς και πρόθυμους να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς προκειμένου να ενημερώσουν την ελληνική κοινωνία για την τεχνολογία που ανέδυε.

Το έργο ήταν δύσκολο. Η δράση συμπυκνωμένη και τα γεγονότα-σταθμοί πολλά και εντυπωσιακά. Δυο πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα εισάγονται και κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 1992 μετά από πολλούς μήνες προσπαθειών για την απόκτηση αδειών κυκλοφορίας. Από το 2007 έως και το 2019 διοργανώνει στη χώρα μας το “High Tech Ecomobility Rally”, μια μεγάλη διεθνή ετήσια αθλητική εκδήλωση που προσμετράει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της FIA. Το 1994 αναγνωρίζεται ως τακτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων  AVERE και καταλαμβάνει θέση στο  Διοικητικό της Συμβούλιο. Ιστορικό γεγονός παραμένει η κατά το 2004, ακριβώς πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, άφιξη στη χώρα μας από ολόκληρη την υφήλιο πανεπιστημιακών ομάδων με πρωτότυπα ηλιακά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία επισκέπτονται τους ελληνικούς αρχαιολογικούς τόπους κινούμενα μόνο με την ηλιακή ακτινοβολία. Ατελείωτος είναι ο κατάλογος των δραστηριοτήτων του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. προκειμένου να προετοιμάσει τη χώρα μας για την επερχόμενη τεχνολογία. Πολύ μεγάλη υπήρξε επίσης η συνεχής σε όλα αυτά τα χρόνια συμβουλευτική του παρέμβαση στην πολιτεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να επιτελεσθεί το αναγκαίο νομοθετικό έργο. Κορύφωση αυτής της συνεισφοράς σημειώθηκε ακριβώς πριν από τις τελευταίες εκλογές και αμέσως μετά για την υλοποίηση της πρόσφατης κυβερνητικής προσπάθειας προώθησης της ηλεκτροκίνησης

Όμως, ένας νέος ανοίγει που αφορά στις εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίες θα χρειαστούν τις εμπειρίες του. Οι υποδομές φόρτισης πρέπει να αναπτυχθούν ορθολογιστικά. Η συμμετοχή δημοσίων – δημοτικών και ιδιωτικών φορέων πρέπει να εξελιχθεί αρμονικά. Η εκπαίδευση τεχνικών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την ομαλή και ταχεία διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού πρέπει να αποκτήσει τη ρεαλιστική της διάσταση η οποία  έχει να κάνει με την βαθιά γνώση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις διάφορες εφαρμογές τους και την ικανότητα επιλογής των βέλτιστων λύσεων από του χρήστες. Ένα νέο είδος κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς καθίσταται εφαρμοστέο και σχετίζεται άμεσα με τη σχολική εκπαίδευση. Τέλος πολύ εξελιγμένες τεχνικές συνδεσιμότητας και αυτοματισμών στην οδήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχονται στο προσκήνιο ικανές να προκαλέσουν μια ακόμα μεγαλύτερη επαναστατική αλλαγή στον τομέα των μεταφορών.