Η Piaggio παρουσίασε το πρώτο φορτηγό πόλης μικρών διαστάσεων και υψηλών απαιτήσεων

Σε διαδικτυακή διεθνή παρουσίαση, ο Όμιλος Piaggio (PIA.MI) παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα σειρά τετράτροχων ελαφρών οχημάτων επαγγελματικής χρήσης. Το νέο Porter NP6, το πρώτο φορτηγό πόλης, συνδυάζει το μικρό μέγεθος με ασυνήθιστα υψηλό ωφέλιμο φορτίο και αποκλειστικά περιβαλλοντικά φιλικούς κινητήρες.

«Καθώς συντελούνται ραγδαίες αλλαγές στις μετακινήσεις, στις καταναλωτικές δαπάνες και στην παράδοση προϊόντων, ο Όμιλος Piaggio προλαμβάνει τις νέες τάσεις εξελίσσοντας τη σειρά των προϊόντων του» σχολίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Piaggio Roberto Colaninno. «Σήμερα, το DNA του Ομίλου Piaggio κάνει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός με την ανανέωση του Porter, ενός από τα ιστορικά μας οχήματα επαγγελματικής χρήσης, ευθυγραμμίζοντάς το με τις ανάγκες των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων. Το Porter NP6 είναι η κορυφή της στρατηγικής ανάπτυξης των Επαγγελματικών Οχημάτων Piaggio, της βασικής μας επιχειρηματικής μας δραστηριότητας, μαζί με τα δίκυκλα και τα ρομποτικά συστήματα, και θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά ελαφρών οχημάτων επαγγελματικής χρήσης και να προωθήσουμε την ανάπτυξη του Ομίλου διεθνώς», κατέληξε ο Colaninno.

Οι μικρές διαστάσεις (το πλάτος της καμπίνας είναι μόλις 1,64 m) και οι νέοι κινητήρες CombiFuel (βενζίνης/υγραερίου και βενζίνης/μεθανίου) 1498 κ.εκ. τύπου Euro 6D Final καθιστούν το Piaggio Porter NP6 το ιδανικό επαγγελματικό όχημα πόλης για παραδόσεις στο τελευταίο χιλιόμετρο καθώς και για μεταφορές εμπορευμάτων σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις. Οι κινητήρες CombiFuel διατίθενται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την απαιτούμενη αυτονομία του συστήματος υγραερίου ή μεθανίου: Short Range που προορίζεται κυρίως για αστική χρήση και Long Range για εργασίες που απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία και μεγαλύτερη ικανότητα φόρτωσης.

 

 

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το Piaggio Porter NP6 στοχεύει σε ένα ευρύτερο κοινό, αυξάνοντας το ωφέλιμο φορτίο κατά 30% και προσφέροντας εντυπωσιακές επιλογές διαμόρφωσης. Η σειρά Porter NP6 είναι ολοκληρωμένη και εξαιρετικά ευέλικτη και προσαρμόσιμη, με εκατοντάδες παραλλαγές. Υπάρχουν τρία μοντέλα, δύο με ανοικτή καρότσα (σταθερή ή ανατρεπόμενη) και ένα με πλαίσιο για μεγάλη ποικιλία διαμορφώσεων.

Ως όχημα επαγγελματικής χρήσης, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μεγιστοποίηση του ωφέλιμου φορτίου, διατηρώντας το μικρό μέγεθος και την ευελιξία και βελτιώνοντας παράλληλα τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης του οχήματος.

Όσον αφορά την ικανότητα φόρτωσης του πλαισίου, οι εκδόσεις με μονούς τροχούς στον πίσω άξονα υποστηρίζουν έως 1.275 kg, ενώ οι εκδόσεις με διπλούς τροχούς υπερβαίνουν τα 1.600 kg, μεταφέροντας φορτία πολύ μεγαλύτερα από το ίδιο βάρος του οχήματος και διατηρώντας το μεικτό βάρος κάτω από 2.800 kg.

Η νέα σειρά Porter NP6 κατασκευάζεται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Ομίλου Piaggio στην Pontedera και διανέμεται στις κύριες ευρωπαϊκές χώρες μέσω ενός δικτύου διανομέων που ειδικεύονται στην παροχή υπηρεσιών πώλησης και υποστήριξης επαγγελματικών οχημάτων, με στόχο τη μέγιστη ικανοποίηση των πελατών.

ΝΕΟ PIAGGIO PORTER NP6

Το 2021 σηματοδοτεί τη δημιουργία ενός νέου και σημαντικού κεφαλαίου στην ιστορία του Piaggio Porter. Σχεδόν είκοσι χρόνια από τη γέννησή του το 1992, ο «μεγάλος εργάτης μικρών διαστάσεων» ανανεώνεται πλήρως: παρουσιάζουμε το Piaggio Porter NP6, μια σειρά νέων οχημάτων που σχεδιάστηκε με γνώμονα την περαιτέρω βελτίωση των τυπικών χαρακτηριστικών του Porter, ενός οχήματος που συνδυάζει μικρές διαστάσεις με ασυνήθιστα υψηλή ικανότητα φόρτωσης.

Με το Piaggio Porter NP6, γεννιέται το πρώτο «φορτηγό πόλης»: ένα μικρό, ελαφρύ, ευέλικτο, άνετο, βολικό και φιλικό προς το περιβάλλον επαγγελματικό όχημα υψηλών επιδόσεων. Το Porter NP6 έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να επιτυγχάνει εξαιρετικές επιδόσεις στη μεταφορά φορτίων σε μικρή απόσταση και είναι ο ιδανικός συνεργάτης που καλύπτει τις περισσότερες επαγγελματικές ανάγκες στο περιβάλλον της πόλης, όπου επικρατεί μόνιμο μποτιλιάρισμα και ισχύουν αυστηροί περιορισμοί για τις εκπομπές.

Νέοι κινητήρες CombiFuel

Συνεχίζοντας τη διαδρομή που ξεκίνησε ο Όμιλος Piaggio και το Τμήμα Επαγγελματικών Οχημάτων Piaggio πριν από πολλά χρόνια, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης πηγών ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, η νέα σειρά Piaggio Porter NP6 εγκαταλείπει την έκδοση που λειτουργεί μόνο με βενζίνη και προτείνει δύο κινητήρες, που ονομάζονται CombiFuel και είναι πλήρως οικολογικοί: τετρακύλινδροι σε σειρά, 1,5 λίτρου, Euro 6 με συνδυασμένο σύστημα βενζίνης/υγραερίου ή βενζίνης/μεθανίου.

Οι κινητήρες CombiFuel διατίθενται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την αυτονομία που εξασφαλίζει το σύστημα υγραερίου ή μεθανίου: Short Range που προορίζεται κυρίως για αστική χρήση και Long Range για μεγαλύτερη αυτονομία και ικανότητα φόρτωσης.

Ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος 1498 κ.εκ., διαθέτει μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6D Final. Διαθέτει 16-βαλβίδες, σύστημα χρονισμού με καδένα και δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής με διπλό μεταβλητό χρονισμό τόσο στην εισαγωγή όσο και την εξαγωγή. Κινητήρας μικρού κυβισμού με μειωμένο λειτουργικό κόστος, αλλά σημαντικές επιδόσεις: στην πραγματικότητα, η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 30% και ισούται με 78 kW στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή είναι 136 Nm στις 4.500 σ.α.λ. (+27% σε σύγκριση με την προηγούμενη μονάδα MultiTech).

Ανάλογα με την έκδοση, το σύστημα καυσίμου χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης, τα οποία βρίσκονται κάτω από την καρότσα, οπότε δεν επηρεάζουν την ικανότητα φόρτωσης του Porter NP6. Τα ρεζερβουάρ κατασκευάζονται από υψηλής αντοχής χάλυβα που έχει υποστεί επιφανειακή σκλήρυνση και στερεώνονται με ασφάλεια στο πλαίσιο. Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με αέριο από προεπιλογή, εκτός από τη φάση εκκίνησης του κινητήρα όπου λειτουργεί με βενζίνη και στη συνέχεια αλλάζει αυτόματα μόλις επιτευχθεί η θερμοκρασία λειτουργίας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, υπάρχει διακόπτης στη δεξιά πλευρά του τιμονιού που επιτρέπει τη χειροκίνητη αλλαγή του τρόπου λειτουργίας. Ο διακόπτης διαθέτει και τέσσερα ενδεικτικά LED που δείχνουν την ποσότητα αερίου στο ρεζερβουάρ, ενώ η ενδεικτική λυχνία ανάβει όταν το όχημα λειτουργεί με αέριο.

 

 

Καταπληκτική αναλογία μεγέθους/ικανότητας φόρτωσης

Το Piaggio Porter NP6 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μεγιστοποίηση του ωφέλιμου φορτίου χωρίς να στερείται το μικρό μέγεθος και την ευελιξία, χαρακτηριστικά που είναι πάντα απαραίτητα στο περιβάλλον της πόλης με το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια και την άνεση επί του οχήματος.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά, το μήκος της καμπίνας αυξάνεται κατά μόνο 245 mm, φτάνοντας τα 1640 mm: η τιμή αυτή παραμένει μικρότερη από τη μέση τιμή των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κατά 500 mm. Η χρήση μιας μικρής, ημι-προωθημένης καμπίνας επιτρέπει επίσης τη βελτιστοποίηση των χώρων προς όφελος της μεγιστοποίησης του ωφέλιμου φορτίου. Όλα αυτά μεταφράζονται σε καταπληκτική αναλογία μεγέθους/ικανότητας φόρτωσης: στην πιο μικρή έκδοση, το Piaggio Porter NP6 καταλαμβάνει μόλις 6,9 m², επιτυγχάνοντας ικανότητα φόρτωσης 200 kg/m².

Σε σύγκριση με το προηγούμενο Porter, το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται κατά σχεδόν 30% με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 1275 kg στην έκδοση με μονούς τροχούς στον πίσω άξονα και τα 1610 kg στην έκδοση με διπλούς τροχούς, με μεικτό βάρος οχήματος που δεν υπερβαίνει τα 2800 kg. Επομένως, το Porter NP6 είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο βαρύτερο από το ίδιο του το βάρος.

Υψηλές επιδόσεις από ένα πραγματικά μικρό φορτηγό

Αυτές οι υψηλές επιδόσεις όσον αφορά το ωφέλιμο φορτίο, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, είναι εφικτές χάρη στην αυθεντική διαμόρφωση του φορτηγού: το πλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με δοκούς τετραγωνικής διατομής από χάλυβα υψηλής αντοχής, συγκολλάται και ενσωματώνεται στη δομή της καμπίνας, εγγυάται ανθεκτικότητα και μικρό βάρος. Χάρη στην μπροστινή ανάρτηση MacPherson και τον άκαμπτο πίσω άξονα με παραβολικά ελατήρια διπλού φύλλου, επιτυγχάνεται ικανότητα φόρτωσης 1000 kg στον μπροστινό άξονα και 2020 kg στον πίσω άξονα.

Χάρη στο σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, το βάρος του φορτίου παράγει πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό κράτημα σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος. Επίσης, σε αυτό συμβάλλουν και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως ESC, ASR, ABS και EBD, τα οποία βοηθούν τον οδηγό όταν πραγματοποιεί ελιγμούς και βελτιστοποιούν την απόδοση του οχήματος, βελτιώνοντας έτσι την ενεργητική ασφάλεια.

Περισσότερη ασφάλεια και άνεση επί του οχήματος

Η βελτιστοποίηση του όγκου και του χώρου μας επιτρέπει επίσης να βελτιώσουμε την ασφάλεια και την άνεση επί του οχήματος: η καμπίνα του Porter NP6 είναι ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον, με εργονομική θέση οδήγησης σχεδιασμένη έτσι ώστε να έχει ευρεία και άμεση ορατότητα, διευκολύνοντας έτσι την οδήγηση και τη στάθμευση, χάρη στα καθίσματα που είναι τοποθετημένα στο σωστό ύψος και το μικρό τιμόνι.

Το Porter NP6 διατίθεται με πέντε διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού: Start, Plus, Top, HD και HD Top που περιλαμβάνουν, εκτός από τον βασικό σύγχρονο εξοπλισμό, μια μεγάλη γκάμα συστημάτων για τη βελτίωση της άνεσης του οδηγού πάνω στο όχημα καθώς και της λειτουργίας του οχήματος.

Μόλις βρεθείτε στη θέση οδήγησης, αισθάνεστε αμέσως ότι έχετε τα πάντα υπό έλεγχο, με έναν εύχρηστο πίνακα οργάνων που διαβάζεται γρήγορα και εύκολα, καθώς και τα χειριστήρια – συμπεριλαμβανομένου του μοχλού ανατροπής της καρότσας στην έκδοση με ανατρεπόμενη καρότσα – που είναι εύκολα προσβάσιμα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Στο ταμπλό, υπάρχει μια νέα κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το ραδιόφωνο DAB+Bluetooth και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού (και τα δύο περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Plus και Top). Στο πάνω μέρος, υπάρχει μια πρακτική αντιολισθητική ελαστική υποδοχή για smartphone, με θύρα φόρτισης USB. Στην πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι, εκτός από την πρακτική θήκη γυαλιών στην πλαφονιέρα οροφής.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης τον πλευρικό αερόσακο οδηγού, το αυτόματο σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall και τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλαϊνούς αναδιπλούμενους καθρέπτες, οι οποίοι διαθέτουν λειτουργία αποθάμβωσης (δεν διατίθεται στην έκδοση Start). Προαιρετικά, διατίθενται ο πλευρικός αερόσακος συνοδηγού και οι προβολείς ομίχλης (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Top).

 

 

Ευέλικτη σειρά και μέγιστες δυνατότητες προσαρμογής με πρόσθετο εξοπλισμό: ένα Porter NP6 για κάθε ανάγκη

Με τη δυνατότητα συνδυασμού κοντού (L1) ή μακρού (L2) μεταξονίου με μονούς (SW) ή διπλούς (TW) τροχούς στον πίσω άξονα και τη διαθεσιμότητα δύο έτοιμων προς χρήση εκδόσεων με σταθερή ή ανατρεπόμενη καρότσα, ολοκληρώνεται η σειρά Porter ΝΡ6.

Επιπλέον, οι δύο διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης στον πίσω άξονα – κανονική και κοντή – βελτιστοποιούν την κατανάλωση στους διάφορους τύπους χρήσης και διευκολύνουν την εργασία με βαριά φορτία σε απότομες κλίσεις, αυξάνοντας τη δυνατότητα εκκίνησης σε ανηφόρα.

Συνδυάζοντας τις διάφορες διαθέσιμες εκδόσεις, το Porter NP6 προσφέρει έως και 1400 διαφορετικές δυνατότητες επιλογής, καθώς μπορεί να διαμορφωθεί κατά παραγγελία για κάθε επαγγελματική ανάγκη ή προτίμηση που μπορεί να έχει ο τελικός χρήστης.

Έκδοση σταθερής καρότσας

Το Porter NP6 Fixed Deck είναι η ιδανική έκδοση για όσους αναζητούν μια επίπεδη καρότσα, πλήρως αξιοποιήσιμη και εύκολα προσβάσιμη. Στην πραγματικότητα, η καρότσα απέχει 800 mm από το έδαφος και ανοίγει στις τρεις πλευρές καθώς πέφτουν τα πλαϊνά παραπέτα και η πίσω πόρτα από κράμα αλουμινίου. Η καρότσα διατίθεται σε δύο διαφορετικά μήκη – standard (βασικό) ή extra (προσαυξημένο) – και σε κάθε περίπτωση, δημιουργείται αρκετός χώρος για να χωρέσουν 4 ευρωπαλέτες.

Έκδοση ανατρεπόμενης καρότσας

Το Porter NP6 Tipper Deck συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της δομής της σταθερής  καρότσας με το πρακτικό ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανατροπής, με μέγιστη γωνία 45°. Είναι ιδανικό για μεταφορά και εκφόρτωση χύδην φορτίων και βαρέων υλικών και επομένως, είναι το όχημα που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται, για παράδειγμα, στον κατασκευαστικό κλάδο. Σε όλες τις εκδόσεις, η καρότσα διατίθεται με προστατευτικό καμπίνας καθώς και με πλαϊνά παραπέτα και πίσω πόρτα από αλουμίνιο που της επιτρέπουν να ανοίγει σε τρεις πλευρές.

 

 

Έκδοση πλαισίου

Η υψηλή απόδοση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η ανθεκτικότητα και η ευελιξία του πλαισίου εγγυώνται την εξαιρετική ευελιξία της έκδοσης Chassis, την αφετηρία για μετασκευές εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων: Το Porter NP6 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσαρμόζεται εύκολα σε μια τεράστια γκάμα μετασκευών -και κατά συνέπεια αποστολών- όπως για παράδειγμα αστική εφοδιαστική αλυσίδα, παραδόσεις τροφίμων, χωματουργικά, συντήρηση, κινητά συνεργεία, κατασκευές, κινητές διαφημιστικές πινακίδες και δημόσια έργα.

 

Επίσης, για τη διευκόλυνση ακόμα και των πιο απαιτητικών εργασιών, το Porter NP6 είναι έτοιμο για εγκατάσταση δυναμοληπτών, που παρέχουν ισχύ έως και 16 kW: εκτός από τον κινητήρα, ο δυναμολήπτης μπορεί να εγκατασταθεί και στο κιβώτιο ταχυτήτων, όπου προσαρμόζεται προς τα κάτω και είναι πιο εύκολα προσβάσιμος για εξοπλισμό που βρίσκεται πίσω από την καμπίνα.

Το Porter NP6 διατίθεται σε πέντε χρωματικούς συνδυασμούς: Sapphire Blue (μπλε), Amber Orange (πορτοκαλί), Garnet Red (κόκκινο), Basalt Grey (γκρι), Plaster White (λευκό).

Για πρόσθετες πληροφορίες και τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά ολόκληρης της σειράς Piaggio Porter NP6, επισκεφτείτε τη διεύθυνση https://commercial.piaggio.com/gr_EL/.