Η MAN απέδειξε την αυτονομία του ηλεκτρικού λεωφορείου MAN Lion’s City 12Ε σε ευρωπαϊκή περιοδεία 2.500 χιλιομέτρων

Περιοδεία σε οκτώ χώρες μέσα σε δέκα ημέρες ολοκλήρωσε το ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο της MAN Lion’s City 12E στο ταξίδι του από το Μόναχο της Γερμανίας στο Λίμερικ της Ιρλανδίας. Διένυσε συνολικά 2.500 χιλιόμετρα στο πλαίσιο του προγράμματος «Electrifying Europe Tour», για να επιδείξει και να αποδείξει την αξιοπιστία των πλήρως ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων.

«Στην περιοδεία επισκέφτηκε αστικές μητροπόλεις, πραγματοποίησε πολλές διαδρομές με μεγάλη ποικιλία τοπογραφικών συνθηκών, διέσχισε ακόμα και πέρασμα των Άλπεων. Το ηλεκτρικό λεωφορείο MAN Lion’s City 12E απέδειξε ότι είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση σε όλη την Ευρώπη, αξιόπιστο, με μηδενικές εκπομπές ρύπων» δήλωσε ο Rudi Kuchta, επικεφαλής της Επιχειρηματικής Μονάδας Λεωφορείων στην MAN Truck & Bus, και πρόσθεσε: «Το λεωφορείο μας Lion’s City 12E διένυσε περίπου 2.500 χιλιόμετρα της συνολικής διαδρομής πάντα με αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα στον δρόμο. Ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων, που είναι ασυνήθιστο για ένα αστικό λεωφορείο, παρουσίασε βεβαίως αρκετές προκλήσεις, κυρίως στην υποδομή φόρτισης».

Στην περιοδεία, το λεωφορείο κατανάλωσε συνολικά 1763,7 kWh ενέργειας, δηλαδή περίπου 0,72 kWh ανά χιλιόμετρο. Την ενέργεια για το ταξίδι παρείχαν έξι πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 480 kWh) στην οροφή του ηλεκτρικού λεωφορείου. Η επαναφόρτιση γινόταν μετά το στάδιο κάθε ημέρας, χωρίς δηλαδή ενδιάμεση φόρτιση. Φάνηκε, όμως, ότι η ανάπτυξη μιας υποδομής φόρτισης παραμένει ο βασικότερος παράγοντας για τον μετασχηματισμό του κλάδου των μεταφορών. Σύμφωνα με την ΜΑΝ, «η πολιτική υποστήριξη είναι απαραίτητη» για την ανάπτυξη μιας υποδομής φόρτισης. Ο Όμιλος Traton, μητρική εταιρεία της MAN Truck & Bus, θα συμβάλλει στην δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης ως μέρος μιας κοινοπραξίας στην Ευρώπη.

Το ταξίδι ξεκίνησε στις 28 Απριλίου στο Μόναχο. Το λεωφορείο πέρασε το Kochel και το Walchensee (υψόμετρο 800 μέτρα), το Mittenwald που περιβάλλεται από βουνοκορφές, και μέσα από τη μαγευτική κοιλάδα του Inn και τα γραφικά τιρολέζικα χωριά έφτασε στο Ίνσμπρουκ, στους πρόποδες των Άλπεων. Προορισμός της δεύτερης διαδρομής πάνω από 208 χιλιόμετρα ήταν το γνωστό ελβετικό θέρετρο χειμερινών σπορ St. Moritz, από όπου το ταξίδι συνεχίστηκε για την Ζυρίχη την τρίτη μέρα. Σε αυτό το τμήμα βρίσκεται το πέρασμα Julier με την κορυφή των 2.284 μέτρων. Το MAN Lion’s City 12E ανταποκρίθηκε πλήρως στις δύσκολες συνθήκες της διαδρομής με υψομετρική διαφορά 1.433 μέτρων, στροφές, φουρκέτες, μεγάλες κλίσεις του οδοστρώματος, θερμοκρασίες μείον 1 βαθμό Κελσίου και θυελλώδεις ανέμους. Στο τέλος αυτού του σταδίου, απόστασης 274,6 χιλιομέτρων, απέμενε ακόμη 56,4% χωρητικότητα μπαταρίας.

Από την Ζυρίχη, που ο συγκοινωνιακός της φορέας παρήγγειλε ήδη στην ΜΑΝ δεκάδες ηλεκτρικά λεωφορεία αυτού του τύπου, το λεωφορείο συνέχισε για το Στρασβούργο, έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Την πέμπτη μέρα κατευθύνθηκε στο Λουξεμβούργο με κύρια χαρακτηριστικά της διαδρομής, τις πολλές δαιδαλώδεις στροφές, την οδήγηση μέσω του Vosges, την πολιτιστική παράκαμψη στο όμορφο Μετς και το πέρασμα από το γιγάντιο ηλιακό πάρκο Rosières κοντά στην γαλλική πόλη Rosières-en-Haye. Μέχρι τότε, το MAN Lion’s City 12E είχε διανύσει συνολικά 1.264,7 χιλιόμετρα και είχε καταναλώσει ακριβώς 949,6 κιλοβατώρες με μέση ταχύτητα 35,1 χλμ./ώρα.

Την έκτη μέρα, προορισμός του “Electrifying Europe Tour” ήταν οι Βρυξέλλες, όπου το φθινόπωρο του 2023, μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών από την κορωνοϊό, θα γίνει πάλι η “Busworld”, η πιο σημαντική εμπορική έκθεση λεωφορείων στον κόσμο, με την ηλεκτροκίνηση πλέον στο επίκεντρο. Μετά από διάνυση 417,9 χιλιομέτρων είχε απομείνει ακόμη 24% χωρητικότητα μπαταρίας.

Από εκεί το λεωφορείο συνέχισε για το Cherbourg, από όπου απέπλευσε για το Rosslare της Ιρλανδίας. Οδηγώντας στη καταπράσινη φύση, πέρασε από το μαγευτικό Wexford για φωτογράφιση και έφτασε στον τελικό προορισμό, στο Λίμερικ.

Το βασικό συμπέρασμα της περιοδείας είναι η αξιόπιστη λειτουργία της τεχνολογίας του οχήματος. Το λεωφορείο MAN Lion’s City 12Ε ανταποκρίθηκε πλήρως στις ποικίλες τοπογραφικές προκλήσεις, στις μεγάλες αποστάσεις, σε υψηλές ταχύτητες 84 km/h στον αυτοκινητόδρομο και στο ότι σε μια επίσημα καθορισμένη αυτονομία 350 χιλιομέτρων, δεν χρειάστηκε ποτέ ενδιάμεση επαναφόρτιση.