Ε.Ε.ΣΥ.Μ.: Να αναβληθεί η ισχύς του μέτρου απαγόρευσης στη διέλευση φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας

Επιστολή – παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, απέστειλε ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.), με θέμα την πρόσφατη ψήφιση και θέση σε ισχύ του Ν. 4388/2016 με τον οποίο επιβάλλεται απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων άνω των 3,5t στο παράπλευρο οδικό δίκτυο. Στην επιστολή τονίζεται πως ο σχετικός Νόμος δημιουργεί σειρά σημαντικών προβλημάτων στην ορθή λειτουργία του ελληνικού μεταφορικού συστήματος και χρήζει άμεσης διακοπής της εφαρμογής και επανεξέτασης στο πλαίσιο διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους.

Τα κυριότερα προβλήματα συνοψίζονται ως εξής:

  • Περιορίζεται σημαντικά ο ωφέλιμος χρόνος μεταφοράς εμπορευμάτων, καθώς φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο μόνο μεταξύ Δευτέρας και Πέμπτης, καθώς απαγορεύεται η κίνησή τους τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
  • Αυξάνεται εξαιρετικά το κόστος μεταφοράς όχι μόνο από την υποχρεωτική πλέον καταβολή υψηλών διοδίων αλλά και εκ του εξαναγκασμού, σε πολλές περιπτώσεις, των οδικών μεταφορέων να διανύουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ πόλεων.

Επίσης, θεωρείται πρωτόγνωρο σε μια ευνομούμενη κοινωνία, αντί της αυτονόητης δυνατότητας επιλογής από τους χρήστες μιας υποδομής που παρέχεται από το κράτος, μεταξύ εθνικού επαρχιακού οδικού δικτύου (παλαιά Εθνική Οδός) ή αυτοκινητοδρόμων με διόδια, να επιβάλλεται δια Νόμου αυτή με διόδια.

Επιπλέον, θεωρείται δεδομένο πως το συγκεκριμένο μέτρο θα καταστήσει πιο δύσκολη τη λειτουργία των μεταφορικών επιχειρήσεων, λόγω του ήδη βεβαρυμμένου λειτουργικού κόστους σε σχέση με τα χαμηλά κόμιστρα, αλλά και του εξαιρετικά συμπιεσμένου μεταφορικού έργου που έχει μειωθεί δραματικά, σαν αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης αλλά και της αδυναμίας των αρχών να ελέγξουν τη νομιμότητα των κινούμενων φορτηγών οχημάτων, ελληνικών και αλλοδαπών.

Παράλληλα, σημειώνεται πως δεν διαφεύγει της προσοχής του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. το γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρά θέματα κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέσω κατοικημένων περιοχών που επιβαρύνουν έντονα την κυκλοφορία σε κάποιες περιοχές και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των κατοίκων τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ. και τα ελληνικά Επιμελητήρια μέλη του, απηύθυναν κάλεσμα προς την κυβέρνηση και ειδικότερα προς το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Μεταφορών και Δικτύων όπως αναβληθεί η ισχύς του μέτρου, προκειμένου να υπάρξει ο αναγκαίος χρόνος διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους, ώστε να ευρεθούν οι πλέον ενδεδειγμένες κατά περίπτωση λύσεις αποφεύγοντας την εφαρμογή τέτοιων οριζόντιων απαγορευτικών μέτρων.