H Ελλάδα διεθνής θαλάσσιος κόμβος ανεφοδιασμού και διανομής LNG στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Την αύξηση της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τον ηλεκτρισμό, τόσο στις χερσαίες όσο και στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως και τις αντίστοιχες σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, περιλαμβάνει το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως δρομολογήθηκε πρόσφατα από το υπουργείο Yποδομών και Μεταφορών.

Η συγκεκριμένη ΚΥΑ, δείχνει τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα τα επόμενα 15 χρόνια για πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές.

Τονίζεται το διευρωπαϊκό έργο, Poseidon Med II, όπου στοχεύει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, καθιστώντας την Ελλάδα έναν διεθνές θαλάσσιο κόμβο ανεφοδιασμού και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το ELEMED, το συγκεκριμένο έργο σχετίζεται με την εισαγωγή της από ξηράς παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στο Eastern Mediterranean corridor (χρήση coldironing και ηλεκτρισμού ως εναλλακτική λύση πρόωσης σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις). Το έργο αποσκοπεί σε τεχνικές μελέτες και σχέδια γύρω από υποδομές για το cold-ironing και για την ηλεκτροδότηση και ηλεκτροκίνηση πλοίων, καθώς και στην ανάλυση του κανονιστικού πλαισίου, στη χρηματοοικονομική ανάλυση μέσω μοντέλων και στην πιλοτική κατασκευή εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Συνολικά, το δυο έργα προωθούν αποτελεσματικά την χρήση των εναλλακτικών καυσίμων στις θαλάσσιες μεταφορές, υπογραμμίζοντας τον πολύτιμο ρόλο του Poseidon Med II αλλά και του ELEMED, διατυπώνοντας την επιθυμία για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού κανονιστικού πλαισίου για τα εναλλακτικά καύσιμα.