Δράσεις και αποτελέσματα του επιτυχημένου forum «The Future of Supply Chain After Covid 19» της EEBΨ&L

Η Ελληνική Ένωση Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics (ΕΕΒΨ&L) σε συνεργασία  με την εταιρεία Cleon Communication Conferences  διοργάνωσε το ενημερωτικό  συνέδριο  «The Future of Supply Chain After Covid 19», που πραγματοποιήθηκε ψηφιακά  την Τρίτη  18 Μαΐου  2021, υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 Στον χαιρετισμό της η κα Χριστιάνα Καλογήρου, Γενική Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ανέφερε: «Η Ψυχρή Εφοδιαστική Αλυσίδα αντιπροσωπεύει το 3% του ΑΕΠ της Χώρας και διαδραματίζει ένα ρόλο νευραλγικό». Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρη  Παπαγιαννίδη, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μεταξύ άλλων, επεσήμανε: «Η Εφοδιαστική Ψύχους βρέθηκε στη πρώτη γραμμή, λόγω του κομβικού σας ρόλου στην τροφοδοσία της αγοράς με είδη πρώτης ανάγκης». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε και με τη συμμετοχή των Επιμελητηρίων Μεσσηνίας και Έβρου, και με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και άλλων φορέων  και  εκπροσώπων της αγοράς.

Ανάμεσα στους διακεκριμένους ομιλητές που συμμετείχαν στο Forum οι διοργανωτές είχαν  την τιμή να συνδεθούν με τις Βρυξέλλες και τα κεντρικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Η κα. Λίνα Κωνσταντινοπούλου, Διευθύντρια  Ένωσης Ευρωπαϊκών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων, η οποία μεταξύ άλλων ανέπτυξε τις δράσεις του Ευρωπαϊκού Επιμελητηρίου, καθώς και τα βήματα προόδου που πρέπει να γίνουν, για μια πιο ολοκληρωμένη ενιαία αγορά που θα δυναμώνει την ευρωπαϊκή οικονομία και θα διασφαλίζει μια λογική ανάπτυξης, ενώ ο κ. Γιώργος Σάρρος, Project Manager, Horizon Transport Unit, CINEA, European Commission, παρουσίασε τις κεντρικές κατευθύνσεις που σχεδιάζονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους  στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια έως το 2050.

Στην πρώτη ενότητα του συνεδρίου παρουσιάστηκαν καινοτόμες Δράσεις, Συστήματα και Υπηρεσίες της Κυκλικής Οικονομίας καθώς και η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, προτάθηκαν λύσεις για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων. Παρουσίαση έγινε για τον Σχεδιασμό κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων για ανταγωνιστική και βιώσιμη βιοοικονομία, και οι εργασίες της ενότητας έκλεισαν με τον Ρόλο Εθελοντικών Συμφωνιών: Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων.

Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αντιμετώπιση κρίσεων στην μετά Covid εποχή, έγινε αναφορά στην πρόβλεψη του ρίσκου και η αντιμετώπιση των προκλήσεων της επόμενης διετίας στο Retail και e-Commerce,  και  έκλεισε με τον ρόλο της ασφάλισης στη βελτίωση της ανθεκτικότητας της αλυσίδας εφοδιασμού.

Οι εργασίες της τρίτης ενότητας συνεχίστηκαν με τη σημαντικότητα της Πληροφορίας, ο μόνος θησαυρός που δεν μπορεί πια να είναι κρυμμένος. Ειδική παρουσίαση έγινε για την εφοδιαστική αλυσίδα φαρμάκου στην Ελλάδα, προ των πυλών του serialization και του ψηφιακού μετασχηματισμού της και  έκλεισαν οι εργασίες της με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, όπλο για την ανάπτυξη της Εφοδιαστικής & της Επιχειρηματικότητας.

Οι  εργασίες συνεχίστηκαν με την παρουσίαση της Πλατφόρμας Ελλάδα the Project/ Logistics και brain gain, που αφορά τη δράση νέων επιχειρηματιών και εξαιρετικής μαγιάς εργαζομένων που εργάζονται στο εξωτερικό, σε συνάρτηση με τα 200  χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

Στη συζήτηση  στρογγυλής τράπεζας συμμετείχαν: Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με τον κ. Λουκά Παπαχαραλάμπους να τονίζει τη φιλοσοφία συνεργατικότητας. Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας και ο κ. Νικόλαος Κουδούνης, ο οποίος ανέφερε ότι στόχος τους είναι να έχουν σε μια πενταετία αύξηση κατά 15%. Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος μέσω του προέδρου του κ. Απόστολου Κενανίδη, ο οποίος ζήτησε από την Πολιτεία να λάβει μέτρα για να ορθοποδήσει η Ελληνική μεταφορά. Το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδας και  ο κ. Κωνσταντίνος Χανιώτης, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει να επιταχυνθούν δράσεις που αφορούν την ψηφιοποίηση. Η Διεθνής Ναυτική Ένωση και ο κ. Σταμάτης Κόβερης που μίλησε για την περίοδο Covid στις μεταφορές των εμπορευμάτων, η οποία λόγω του e-Commerce είχε άνοδο. Το ITS HELLAS και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. με τον κ. Αλέξιο Σιώρη να μιλά για την πρωτοφανή μείωση των επιβατικών μεταφορών και η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς και ο κ. Δημήτρης Κιούσης, ο οποίος ανέφερε την ανάγκη των εταιρειών να μετεγκατασταθούν από τον Ελαιώνα.

Οι εργασίες του συνεδρίου έκλεισαν με την πρόταση του Προέδρου της ΕΕΒΨ&L κ. Διονύση Γρηγορόπουλου, ο οποίος κάλεσε όλους τους συνδέσμους να συνεργαστούν στην πορεία για την υλοποίηση του συνεδρίου τον Νοέμβριο του 2021  προς όφελος τόσο των εταιρειών μελών, όσο και της Ελλάδας συνολικότερα.

Υποστηρικτές: Χρυσός  Χορηγός του συνεδρίου ήταν  η Entersoft & Optimum, Ασημένιος Χορηγός ήταν η εταιρεία Volton, Χάλκινος Χορηγός ήταν η εταιρεία Truck & Cargo Insurance. Υποστηρικτές ήταν οι εταιρείες Chargeline, Interklark, M&A Solutions, Soldatos, Eurocert και Alphaplan.

Μεταξύ των Χορηγών Επικοινωνίας ήταν το Supply Chain & Logistics magazine και η ιστοσελίδα www.supply-chain.gr.