Αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου το 2019 για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ανοδικά κινήθηκε για μία ακόμη χρονιά, οδηγώντας σε αυξημένα έσοδα και κέρδη συγκριτικά με το 2018, η συνολική δραστηριότητα του λιμένα της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια του 2019.

Η συνολική διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και ανήλθε από 424.500 TEUs το έτος 2018 σε 448.765 TEUs το έτος 2019, ένα αποτέλεσμα προερχόμενο κυρίως από:

  • την αύξηση της εγχώριας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, από 363.138 TEUs το έτος 2018 σε 379.256 TEUs το έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 4,4%
  • την αύξηση της διακίνησης διαμετακόμισης (transit), από 60.637 TEUs το έτος 2018 σε 69.113 TEUs το έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας αξιοσημείωτη αύξηση 14%

Ο όγκος των φορτίων του Συμβατικού Λιμένα αυξήθηκε σημαντικά κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μίγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του Συμβατικού Λιμένα να αυξηθεί κατά 17,9%, από 18,9 εκατ. ευρώ το έτος 2018 σε 22,3 εκατ. ευρώ το έτος 2019.

Τα έσοδα από την Εκμετάλλευση Χώρων σημείωσαν σημαντική αύξηση επίσης κατά 26%, από 1,49 εκατ. ευρώ το έτος 2018 σε 1,87 εκατ. ευρώ το έτος 2019, ενώ η Επιβατική Κίνηση παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

Το Μικτό Κέρδος αυξήθηκε από 27,47 εκατ. ευρώ το έτος 2018 (€27,1 εκατ. ευρώ πριν από την αναδιατύπωση του ΔΠΧΑ 16 για το έτος 2018) σε 32,2 εκατ. ευρώ το έτος 2019, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 17,8%. Η αύξηση αυτή, όπως και το προηγούμενο έτος, δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη διακίνηση, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, τόσο στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, διατηρώντας τον δείκτη Μικτού Κέρδους περίπου στα ίδια επίπεδα (46,9% το 2018 και 46,7% το 2019).

Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. ευρώ το 2018 σε 16,45 εκατ. ευρώ το 2019, διαμορφώνοντας τον Δείκτη Καθαρού Κέρδους από 28% το έτος 2018 σε 24% το έτος 2019. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε από δύο κυρίως παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Εταιρείας τα επόμενα έτη και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριος Θεοφάνης, δήλωσε: «Η εταιρεία παρουσίασε ανοδική πορεία το έτος 2019, με αύξηση τόσο στη διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων αλλά και Συμβατικού Φορτίου της τάξεως του 5,7% και 19% αντίστοιχα, σε σχέση με το έτος 2018 και συνεχίζει με προσήλωση και συνέπεια τον σχεδιασμό και τη στρατηγική της, με κύριο στόχο την κατοχύρωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές των γειτονικών χωρών, παρά τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η εξάπλωση της πανδημίας του COVID-19 σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο».