Ανακοινώσεις Σπίρτζη από την ΕΡΓΟΣΕ για σιδηροδρομικά έργα

Με αφορμή τα 20 χρόνια της ΕΡΓΟΣΕ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, επισκέφθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2016 τα Κεντρικά Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του Υπουργού από τον Πρόεδρο της εταιρίας κ. Χρήστο Δουκάκη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Θάνο Βούρδα, σχετικά με την πορεία των έργων που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και σε σχέση με την πορεία της ίδιας της εταιρείας.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση του Υπουργού με τις Διοικήσεις όλων των Οργανισμών της Σιδηροδρομικής “Οικογένειας” (OΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΓΑΙΑΟΣΕ) και εξετάστηκαν θέματα συντονισμού ενεργειών.

Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε: «Είναι επιλογή, το έχουμε πει πάρα πολλές φορές, ότι αυτή η κυβέρνηση θα δώσει μεγάλη έμφαση στα επόμενα χρόνια για την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας και των συνδυασμένων μεταφορών».

Για το Θριάσιο επεσήμανε ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα και μέχρι τον Φεβρουάριο θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές. Το χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικό έργο. Να σημειώσουμε πως δεν πρόκειται για τον χώρο που παραχωρείται στην ΕΤΒΑ-Goldair.

Για τα εμπορευματικά κέντρα είπε πως στα έργα που έρχονται πλέον θα περιλαμβάνονται και όλα τα εμπορευματικά κέντρα που σχετίζονται κυρίως με τα λιμάνια της χώρας. «Προτεραιότητα έχει το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλίας. Τα εμπορευματικά κέντρα θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες που έχει η κάθε περιοχή και στη δυνατότητα που έχει το κάθε λιμάνι από αυτά που θα συνδεθούν» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Μιλώντας για τον σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τα ακόλουθα: «Επιτέλους μετά από πάρα πολλά χρόνια, μέσα στο 2017 έχουμε την αρχή του τέλους για το σιδηρόδρομο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Τον Ιούνιο του 2017 το μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι το Λιανοκλάδι και την άνοιξη του 2018 ολοκληρώνεται μέχρι το Δομοκό. Αυτά ήταν δυο έργα που τα βρήκαμε όχι μόνο σταματημένα, αλλά και χωρίς ένα ευρώ πρόβλεψη για την ολοκλήρωσή τους.

Και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντική η δουλειά που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ και από τους φορείς του ΟΣΕ και του Υπουργείου. Και βέβαια θα έχουμε ολοκληρωμένη και τη Θεσσαλονίκη – Ειδομένη».

Αναφέρθηκε και για τον διάδρομο Αθήνα-Πάτρα λέγοντας: «Στις αρχές του χρόνου θα γίνει ο διαγωνισμός για το ίδιο έργο της Ηλεκτροκίνησης (Κιάτο-Ροδοδάφνη). Θα έχουμε το έργο που θα συνδέει τη Ροδοδάφνη με τον Ψαθόπυργο, θα ολοκληρωθεί τέλος του 2017 σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο διαγωνισμός για τον Ψαθόπυργο – Ρίο. Και μένει μια σύσκεψη με τους φορείς της Πάτρας για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και να προχωρήσει το έργο Ρίο – Πάτρα και η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας”.

Επίσης αναφέρθηκε και στα έργα που έχουν μπει στο Πακέτο Γιουνκέρ: “Γίνεται προσπάθεια επίσης για την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Είναι ένα ώριμο έργο. Διαπραγματευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να έχουμε χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί.

Και όπως γνωρίζετε, υπάρχουν τέσσερα έργα στο πακέτο Γιούνκερ για τη σιδηροδρομική Εγνατία και βέβαια τρέχει και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και η ηλεκτροκίνησή του.

Πιστεύουμε ότι με τις θεσμικές αλλαγές που έγιναν στο τελευταίο νομοσχέδιο που αφορούσε το σιδηρόδρομο, πλέον μπορούμε σε όλη τη χώρα να χρησιμοποιήσουμε τις παλιές γραμμές και να επανενταχθούν τουριστικά δρομολόγια στο Πήλιο, στα Καλάβρυτα, ο Οδοντωτός και μεταξύ Κατάκολου και Ολυμπίας που μπορεί να βοηθήσει τοπικά τον τουρισμό κυρίως από τα πλοία που φτάνουν στο Κατάκολο.

Και βέβαια έχουμε δυο μεγάλα έργα που σχετίζονται με αστικές μεταφορές, εντός εισαγωγικών, το ένα έργο έχει να κάνει με τον προαστιακό στο Κορωπί και στο Λαύριο. Αρχές του χρόνου θα εγκριθεί η χρηματοδότηση της μελέτης για να το ωριμάσουμε. Θα έχουμε περίπου 9 με 11 μήνες για την ολοκλήρωσή της, προκειμένου να δημοπρατηθεί αυτό το έργο.

Πιστεύουμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό για το λεκανοπέδιο να συνδεθεί το Λαύριο με το αεροδρόμιο και η Ραφήνα επίσης με το αεροδρόμιο. Και επομένως και με το κέντρο της πόλης».

Για τα έργα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Σπίρτζης είπε: «Στη Θεσσαλονίκη έχουμε δυο έργα. Το ένα είναι ο δυτικός προαστιακός, έχει γίνει σύσκεψη της ΕΡΓΟΣΕ με τους δήμους για τη μελέτη, έχουν καθοριστεί και έχουν συμφωνηθεί πολλές λεπτομέρειες για να προχωρήσει το έργο, όπως και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι μετακινήσεις μέσα στο λιμάνι, εμπορευμάτων και πολλών χρήσεων που μπορούμε να έχουμε».

Ο σιδηρόδρομος, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, και η ολοκλήρωση του πλαισίου και του στρατηγικού σχεδιασμού, δεν υλοποιεί μόνο τις συνδυασμένες μεταφορές και το σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές, αλλάαξιοποιεί τη θέση της χώρας μας και αναβαθμίζει τη γεωπολιτική της σημασία.