Το Renault Master περνάει στη νέα, 4η γενιά του
Από την προσεχή άνοιξη θα ξεκινήσει η διάθεση του 4ης γενιάς Renault Master, με το νέο μεγάλο van των Γάλλων να λανσάρεται σε diesel και ηλεκτρικές εκδόσεις, προσφέροντας έναν χώρο φόρτωσης όγκου έως και 22 κ.μ.
Η Renault παρουσιάζει το νέας γενιάς Master, το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 1980, έχοντας πουλήσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 3 εκατ. οχήματα, όλα τους κατασκευασμένα στο ιστορικό εργοστάσιο της εταιρείας, που βρίσκεται στο Batilly της Γαλλίας.
Το εμβληματικό, μεγάλο van της Renault διατίθεται σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ από το 1990 δίνει το «παρών» και στις αγορές της Ν. Αμερικής. Η 4η γενιά του Renault Master, θα είναι διαθέσιμη από την προσεχή άνοιξη, σε περισσότερες από 40 εκδόσεις αμαξώματος.
Ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα
Ιδιαίτερα «φρέσκια» και πλήρως διαφοροποιημένη από αυτή του απερχόμενου μοντέλου, είναι η εξωτερική σχεδίαση του νέου Renault Master, το οποίο έχει αποκτήσει μια πιο έντονη «προσωπικότητα», συνδυάζοντας την κομψότητα με τον δυναμισμό.
Στην εμπρόσθια όψη συναντάμε ευμεγέθη, full-LED φωτιστικά σώματα σχήματος «C», όπως και μια ιδιαίτερης σχεδίασης μάσκα, που φιλοξενεί το -σεβαστών διαστάσεων- λογότυπο της Renault. Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις 7 βασικές βαφές του αμαξώματος, με τη χρωματική παλέτα να περιλαμβάνει ακόμα, πάνω από 300 ειδικές αποχρώσεις.
Στην προσπάθεια βελτίωσης της αεροδυναμικής, το πίσω τμήμα του οχήματος έχει στενέψει, δίχως να μικρύνει το άνοιγμα του χώρου φόρτωσης. Συνολικά, ο συντελεστής οπισθέλκουσας αεροδυναμικής έχει μειωθεί κατά 20%, σε σχέση πάντα με το τωρινό μοντέλο. Η βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του νέου Renault Master, επέτρεψε τον περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 39 γρ./χλμ, ενώ στο ηλεκτρικό μοντέλο παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20%, συγκριτικά με το υπάρχον μοντέλο.
Επιπλέον, ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στην ακαμψία του αμαξώματος και γι’ αυτό, τα πλευρικά πάνελ αποτελούνται από ένα ενιαίο κομμάτι.
Ανθρωποκεντρικό περιβάλλον εργασίας
Σε επιβατικό όχημα παραπέμπει το εσωτερικό του νέου Renault Master, με το σχήματος «S» ταμπλό να είναι στραμμένο προς τον οδηγό και να φέρει στο κέντρο του, την στάνταρ οθόνη αφής των 10 ιντσών. Από τα επιβατικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας προέρχεται και το τιμόνι, το οποίο -στις αυτόματες εκδόσεις- φιλοξενεί και τα χειριστήρια αλλαγής σχέσεων μετάδοσης της κίνησης, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Highlight αποτελεί το σύστημα multimedia, OpenR Link, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και το οποίο είναι συμβατό με τα Android Auto και Apple CarPlay. Προσφέρει δυνατότητες πλοήγησης χάρη στο εγκαταστημένο Google Maps, δίνει πρόσβαση στις εφαρμογές του Google Play και επιπλέον δέχεται φωνητικές εντολές μέσω του Google Assistant. Για την πρόσβαση στο ίντερνετ, υπάρχει ο browser, Vivaldi, ενώ η εφαρμογή EasyPark, επιτρέπει την πληρωμή του αντιτίμου στάθμευσης σε κάποιο πάρκινγκ. Ιδιαίτερα χρήσιμη για τον επαγγελματία, είναι και η εφαρμογή My Renault.
Στον χώρο επιβατών, υπάρχουν διάσπαρτοι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων όγκου 135 λίτρων, μια τιμή βελτιωμένη κατά 25% συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Η πλάτη του μεσαίου καθίσματος πέφτει, προκειμένου να δημιουργηθεί μια επιφάνεια εργασίας. Η βάση φιλοξενεί μια υποδοχή για την αποθήκευση ενός φορητού υπολογιστή, ενώ υπάρχουν και θύρες USB-C για την τροφοδοσία συσκευών. Οι επιλογές καθισμάτων περιλαμβάνουν παραλλαγές ανάρτησης και περιστροφής, μεμονωμένα καθίσματα και τρεις τύπους πάγκων.
Σε 4 εκδόσεις diesel και ηλεκτρικό αυτονομίας 410 χλμ.
Το νέο Renault Master θα είναι διαθέσιμο με 4 κινητήρες Diesel Blue dCi, απόδοσης 105, 130, 150 ή 170 hp ισχύος, οι οποίοι κατά μέσο όρο εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση κατά 1,5 λτ./100 χλμ., συγκριτικά με το 3ης γενιάς μοντέλο. Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται είτε μέσω μηχανικού κιβωτίου είτε μέσω του νέου, αυτόματου EAG9 των 9 σχέσεων.
Αναφορικά με το νέο Renault Master μηδενικών ρύπων, αυτό θα προσφέρεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 96 ή 105 kW ισχύος, με τη ροπή να είναι και στις δύο περιπτώσεις, στα 300 Nm. Η 1η έκδοση διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh και εμφανίζει αυτονομία 180 χλμ., ενώ η 2η εξοπλίζεται με μπαταρία 87 kWh, που ανεβάζει την αυτονομία στα 410 χλμ. (κατανάλωση 21 kWh/100 χλμ.).
Σε έναν 130 kW DC ταχυφορτιστή, το μεγάλο ηλεκτρικό van ανακτά αυτονομία 229 χλμ. σε περίπου 30 λεπτά, ενώ σε έναν 22 kW AC φορτιστή απαιτούνται 4 ώρες, για να πάει η μπαταρία από το 10% στο 100% φόρτισης. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι της τάξης των 1.625 κιλών και η ελκτική ικανότητα ορίζεται στους 2,5 τόνους.
Αξίζει να σημειωθεί, πως στο εγγύς μέλλον -κάποια στιγμή μέσα στο 2025- το νέο Renault Master (όπως και το τωρινό) θα αποκτήσει μια υδρογονοκίνητη έκδοση κυψελών καυσίμου (FCEV).
Κορυφαία ασφάλεια και συνδεσιμότητα
Είκοσι τεχνολογικές εφαρμογές περιλαμβάνει η λίστα των προηγμένων επικουρικών συστημάτων του οδηγού (ADAS), μέσω των οποίων το νέο Renault Master μεγιστοποιεί την ασφάλεια για τους ανθρώπους μέσα και γύρω του. Τα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν την πλευρική ευστάθεια, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τα συστήματα υποβοήθησης ευστάθειας του τρέιλερ. Το «παρών» δίνει και το σύστημα Intelligent Speed Assist, που βοηθά τον οδηγό να παραμένει εντός των ορίων ταχύτητας.
Υψηλές είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το νέο γαλλικό van να προσφέρει δυνατότητες επικοινωνίας Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G), με το τελευταίο να επιτρέπει στο ηλεκτρικό Master να τροφοδοτεί το δίκτυο με ενέργεια από την μπαταρία του, χρησιμοποιώντας έναν αμφίδρομο φορτιστή.
Όπως αναμενόταν, το νέο Master επιτρέπει τη φόρτιση άλλων συσκευών από μια πρίζα στο κόκπιτ ή στον χώρο φόρτωσης, ενώ φέρει και αντάπτορες για τη σύνδεση ηλεκτρικών εργαλείων, υπολογιστών και άλλων συσκευών. Επιπλέον, είναι δυνατή η τροφοδοσία -απευθείας από την μπαταρία- ειδικών μερών του οχήματος, όπως ψυγεία, αυτόματες πόρτες χώρου φόρτωσης και συστήματα θέρμανσης ή κλιματισμού.
Τρεις εκδόσεις μήκους για φορτία έως και 22 κ.μ.
Το νέο Renault Master θα λανσαριστεί στις εκδόσεις μήκους L2, L3 (εμπρός και πίσω κίνηση) και L4 (μόνο πισωκίνητο), προσφέροντας ένα εύρος στον όγκο του χώρου φόρτωσης, που ξεκινά από τα 11 κ.μ. και κορυφώνεται στα 22 κ.μ. Το νέας γενιάς μεγάλο van, διαθέτει πλατύτερη κατά 40 χλστ. πλευρική, συρόμενη πόρτα, όπως και μακρύτερο κατά 100 χλστ. χώρο φόρτωσης, με τη μέγιστη τιμή του ωφέλιμου φορτίου να φτάνει στους 4 τόνους.
Το κοντύτερο μεταξόνιο και ο επανασχεδιασμός της εμπρόσθιας ανάρτησης, επέτρεψαν τον περιορισμό κατά 1,5 μέτρο, της διαμέτρου του κύκλου στροφής του οχήματος.
Υπάρχουν 20 βάσεις μετατροπής, όπου τα συνεργεία της Renault θα μπορούν να πραγματοποιούν άμεσα διασκευές και μετατροπές, με τον κατάλογο εργοστασιακών κιτ να συντομεύει επίσης τους χρόνους διεκπεραίωσης και να απλοποιεί τα logistics.