Νέες αλλαγές στη λειτουργία Ι.Χ. και Δ.Χ. φορτηγών με το ν.σχ. του υπ. Οικονομικών
Μια σειρά ρυθμίσεων, που αφορούν κυρίως στην απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, αλλά παράλληλα φέρνουν επιπλέον αλλαγές σε επιμέρους θέματα που αφορούν στα φορτηγά δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο – “σκούπα” του υπουργείου Οικονομικών με όλα τα προαπαιτούμενα της τρόικας, που κατατίθεται άμεσα στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, για τα φορτηγά προβλέπεται:
•#8226; Δυνατότητα μεταφοράς με τα ΙΧ φορτηγά ψυγεία και μη ευπαθών προϊόντων, εφόσον αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα και όχι ενιαίο αμάξωμα.
• Καταργείται ο περιορισμός στη χορήγηση αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων σε εφημεριδοπώλες – πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Έτσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μίας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνων, πλέον θα μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν.
• Παρέχεται η δυνατότητα ταξινόμησης και μεταχειρισμένων λεωφορείων, στα οποία θα δοθούν νέες άδειες τουριστικών λεωφορείων. Έως τώρα νέες άδειες δίνονταν μόνο σε καινούργια οχήματα προδιαγραφών EURO V και πάνω.
• Εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων τους, προκειμένου να πάρουν άδεια ΔΧ. Έως τώρα οι παλαιοί μεταφορείς δεν είχαν τέτοια υποχρέωση.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, κ. Π. Σκουλικίδης, ερωτώμενος από το supply-chain.gr, για ένα πρώτο σχόλιο, έκανε λόγο για «ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων που δημιουργούν εξ’ ορισμού μια αντιπαλότητα στους εμπλεκόμενους με τον κλάδο. Συνήθως οι ρυθμίσεις πραγματεύονται δευτερευούσης σημασίας ζητήματα, τα οποία όμως αθροιστικά οδηγούν όλο και λιγότερους επαγγελματίες να μείνουν ή να εισέλθουν στον κλάδο».