Ηλεκτρικό τρέιλερ στα logistics του ομίλου BMW
Εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 48% για ένα diesel φορτηγό, αλλά και αυτονομία άνω των 600 χλμ. στην περίπτωση του ηλεκτρικού φορτηγού, προσφέρει το καινοτόμο ηλεκτρικό τρέιλερ της Trailer Dynamics, σύμφωνα με τις δοκιμές που πραγματοποίησε η BMW Group Logistik σε πραγματικές συνθήκες.
Η BMW Group Logistik, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία τεχνολογίας, Trailer Dynamics, δοκίμασαν με επιτυχία ένα ηλεκτρικά τροφοδοτούμενο τρέιλερ, κοτσάροντάς το σε μια σειρά φορτηγών, τα οποία πραγματοποίησαν πλήθος δρομολογίων σε διάφορες αποστάσεις, στο πλαίσιο πραγματικών λειτουργιών logistics.
Κάνοντας χρήση πετρελαιοκίνητων φορτηγών, επιτεύχθηκε μέση εξοικονόμηση καυσίμου άνω του 46% σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις και περισσότερο από 48% σε μεγάλες αποστάσεις. Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό ηλεκτρικού τράκτορα και τρέιλερ, επιτεύχθηκε αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων χωρίς επαναφόρτιση.
Το μέλλον είναι ηλεκτρικό και στα τρέιλερ
Σημειώνεται, πως αντίθετα με ένα συμβατικής τεχνολογίας επικαθήμενο τρέιλερ, το e-trailer της Trailer Dynamics διαθέτει τη δική του μπαταρία, που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήριο άξονα, ο οποίος υποστηρίζει τον κινητήρα του τράκτορα.
Συγκεκριμένα, ο ηλεκτρικός άξονας του e-trailer έχει ισχύ έως και 580 kW και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες μέγιστης χωρητικότητας 600 kWh, οι οποίες μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως και 160 kW.
Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες στον πείρο μεταξύ του φορτηγού και του ρυμουλκούμενου, εξασφαλίζουν τη βέλτιστη αναλογία φορτίου και επομένως την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Εκτός από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας του τράκτορα, ο κινητήριος άξονας του e-trailer παρέχει επίσης πρόσθετη ισχύ κατά την εκκίνηση, όπως και σε ανηφόρες. Σε συνδυασμό με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό, διασφαλίζεται επίσης η ασφάλεια τροφοδοσίας, ακόμη και αν η μπαταρία του e-trailer είναι άδεια.
Δοκιμές σε μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις
Οι δοκιμές σε μεσαίες αποστάσεις πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερις συνεχόμενες ημέρες σε πραγματικές διαδρομές logistics γύρω από την τοποθεσία του BMW Group στο Dingolfing. Οι μεταφορές μετ’ επιστροφής με απαιτητικές τοπογραφίες διαδρομών, πραγματοποιήθηκαν με τον πάροχο υπηρεσιών logistics, Gahr International. Μέχρι και 250 χιλιόμετρα καλύπτονταν την ημέρα σε αυτοκινητόδρομους και κεντρικούς δρόμους, με την αυτοματοποιημένη και ταυτόχρονη συλλογή δεδομένων από το e-trailer και το φορτηγό, να πραγματοποιείται για πρώτη φορά. Αυτό έδειξε μέση μείωση στην κατανάλωση ντίζελ κατά 46,59%.
Οι δοκιμές μεγάλων αποστάσεων έλαβαν επίσης χώρα σε πραγματικές συνθήκες δουλειάς, με το φορτίο να υπερβαίνει συχνά τους 16 τόνους και κάποια δρομολόγια -κυρίως σε αυτοκινητόδρομους- να έχουν μήκος 450 χλμ. Σε σύγκριση με τις διαδρομές με συμβατικό τρέιλερ, παρατηρήθηκε -κατά μέσο όρο- εξοικονόμηση πετρελαίου άνω του 48%.
Σημαντικό είναι το γεγονός πως η μπαταρία του τρέιλερ φορτιζόταν αποκλειστικά με πράσινη ενέργεια, κάτι που σημαίνει πως από ένα μόνο τρέιλερ, το περιβάλλον θα μπορούσε να απαλλαγεί ετησίως από περίπου 120 τόνους CO2.
Αυτονομία άνω των 600 χλμ. με ηλεκτρικά φορτηγά
Επιπλέον, στο 100% μπορεί να φτάσει η μείωση των εκπομπών CO2, όταν το ηλεκτρικό τρέιλερ συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό φορτηγό και 100% πράσινη ενέργεια, ενώ παράλληλα διευκολύνεται σημαντικά η πραγματοποίηση δρομολογίων μεγάλης απόστασης. Αυτό το σενάριο δοκιμάστηκε την τελευταία ημέρα των δοκιμών μεσαίας απόστασης στην περιοχή Dingolfing, χρησιμοποιώντας ένα Volvo e-truck. Με κανονικό φορτίο, επιτεύχθηκε αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων χωρίς επαναφόρτιση.
Σημειώνεται, κλείνοντας, πως με πιλοτικά εγχειρήματα όπως αυτό με το ηλεκτρικό τρέιλερ, το BMW Group επιταχύνει τη συστηματική εφαρμογή της στρατηγικής του «Green Transport Logistics», η οποία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του BMW iFACTORY.