Έτοιμη η τροποποιημένη σύμβαση για Θριάσιο Ι- Στις 28 Νοεμβρίου οι προσφορές για Θριάσιο ΙΙ

Προς κατάθεση και ψήφιση στην Βουλή αναμένεται να τεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, ευρέως γνωστό ως Θριάσιο Ι. Στις 26 Οκτωβρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, παρουσίασε την τροποποιημένη σύμβαση στο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

Σημειώνεται πως η ανάδοχος του Θριασίου Ι, η κοινοπραξία Goldair – ETBA ΒΙΠΕ, προβλέπεται πως θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου θα υλοποιήσει η «Μυτιληναίος», ενώ το έργο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics.

Νέος διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ

Μέχρι τις 28 Νοεμβρίου αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ, λίγο καιρό μετά την ατελέσφορη απόπειρα παραχώρησής του. Η νέα διακήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ αφορά την 30ετή σύμβαση παραχώρησης, έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής. Ο ΕΣΣΣΔΙ είναι κυριότητας του ΟΣΕ και εκεί έχουν κατασκευαστεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του, ενώ για την ολοκλήρωσή του εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτηρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού, τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του τεχνικού έργου. Σημειώνεται πως η αξία της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται στα 561 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού θα προχωρήσει σε ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων με τις προσφορές στις 5 Δεκεμβρίου. Υπενθυμίζεται πως προσφάτως ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ κηρύχθηκε άγονος, καθώς η προσφορά της κοινοπραξίας των Hellenic Train και του ομίλου Κοπελούζου (μέσω της Damco), που ήταν και ο μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος, ήταν εκπρόθεσμη.

 Κ. Καραμανλής: Αποκτούμε το πρώτο ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ανέφερε: «Το Θριάσιο αποτελεί τον πιο κρίσιμο σταθμό για να κάνουμε την Ελλάδα κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μας. Κάνουμε το αποφασιστικό βήμα για να γίνει η Ελλάδα διεθνές hub στον τομέα των logistics. Αποκτούμε το πρώτο ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών κι αξιοποιούμε πραγματικά και τις δυνατότητες ιδίως του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο μέχρι σήμερα ουσιαστικά λειτουργεί μόνο ως σταθμός μεταφόρτωσης, αφού δεν μπορεί να γίνει συναρμολόγηση εδώ και έτσι έχουμε σοβαρές απώλειες προς άλλα λιμάνια. Γίνεται, επομένως, αντιληπτή η αναπτυξιακή ώθηση και οι θέσεις εργασίας που δημιουργεί ένα τέτοιο έργο, αλλά και το πόσο συμβάλλει στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής -μαζί ασφαλώς με μια σειρά από νέα έργα, με κυριότερο την κατασκευή του νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα εξυπηρετεί μια σειρά από αστικές περιοχές, όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα, και θα καταλήγει στα Μέγαρα. Ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Αττική με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και βέβαια με τις επεκτάσεις του Μετρό προς τα Δυτικά, για τις οποίες προχωράμε με γρήγορους ρυθμούς τις διαδικασίες ωρίμανσης».