
Εξαιρετικά επιτυχημένο το 14ο Solutions συνέδριο από την PwC με 27 experts για όλα τα θέματα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Το 14ο συνέδριο της σειράς Solutions, που διοργανώθηκε από την PwC , συγκέντρωσε περισσότερα από 250 κορυφαία στελέχη της εφοδιαστικής αλυσίδας, εκ των οποίων το 95% ήταν decision makers. Ένας keynote speaker από την PwC Γερμανίας, 27 ομιλητές- experts & 4 best practices, με πρωτότυπες παρουσιάσεις και πρωτογενή στοιχεία ερευνών είναι ο «απολογισμός» της ημερίδας!
Φέτος το θέμα του συνεδρίου ήταν From challenge to change. Smart, sustainable, secure.
Η ημερίδα προσέφερε γνώση και ευκαιρίες δικτύωσης, μα κυρίως παρείχε solutions στο ακροατήριο. Το συνέδριο παρακολούθησαν περισσότερα από 250 στελέχη εφοδιαστικής αλυσίδας από 120 επιχειρήσεις. Σε 1 ημέρα δόθηκαν όλες οι απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που απασχολούν τα στελέχη logistics σήμερα.
Ο Moritz Stegers, έδωσε το έναυσμα για στρατηγικούς προβληματισμούς και λύσεις, παρουσιάζοντας benchmarks από διεθνείς μελέτες και έρευνες της PwC Global. Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, ο μετασχηματισμός αποτελεί μονόδρομο λαμβάνοντας υπόψη μας έξι καθοριστικές διαστάσεις που επαναπροσδιορίζουν το επιχειρηματικό οικοσύστημα.1. Το γεωπολιτικό σκηνικό (ταραγμένο, ασταθές, συχνά απρόβλεπτο!) 2. Στον πυλώνα της τεχνολογίας, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι απαραίτητη και άμεση για S&OP και άλλες διαδικασίες supply chain. To μοντέλο της εφοδιαστικής αλυσίδας τροποποιείται (παύει να είναι γραμμικό) και το ΑΙ εισέρχεται με «βήμα ταχύ»! Βρισκόμαστε στο στάδιο εισαγωγής της τεχνητής νοημοσύνης και συνεργασίας της με τους ανθρώπους μας, χωρίς να απορρέουν δεύτερες σκέψεις και φοβίες από αυτή τη συνύπαρξη. 3. Διαχείριση ανθρώπινου παράγοντα όπου η αυξανόμενη έλλειψη εξειδικευμένου blue collar αλλά και white collar δυναμικού απαιτεί καινοτόμες προσεγγίσεις και up-skilling. 4. Η συμμόρφωση με το ESG έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος των λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς οι περιβαλλοντικοί, κοινωνικοί και εταιρικοί παράγοντες (ESG) αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. 5. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός εντός πλήρως ολοκληρωμένων οικοσυστημάτων απαιτεί ενισχυμένη συνεργασία και στρατηγικές collaboration & διαφάνειας με ανταλλαγή data μεταξύ όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας. 6. Η ανάγκη υποστήριξης νέων επιχειρηματικών μοντέλων με άξονες την ευελιξία και την καινοτομία. Η υιοθέτηση αυτών των διαστάσεων δεν αφορά μόνο την επιβίωση—αλλά προπάντων την εξέλιξη σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.
Με αφορμή την Keynote παρουσίαση διεξήχθη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης αναφορικά με τη στρατηγική των εφοδιαστικών αλυσίδων. Με συντονιστή τον Θανάση Σπανό, Partner, Head of Operations & AI της PwC Greece, Έλληνες Supply Chain Directors και ΑΙ experts ομονόησαν πως οι καίριες προκλήσεις για τις Ελληνικές εφοδιαστικές αλυσίδες του μέλλοντος θα είναι η επανάσταση που θα επιφέρει το AI ιδίως στο white collar δυναμικό και η εντεινόμενη έλλειψη blue collar logisticians στην αποθήκευση και τη διανομή.
Μετά τη στρατηγική πρώτη ενότητα ακολούθησε το δεύτερο session με θέμα “Τεχνολογία στα logistics”. Πιο τεχνική αυτή η ενότητα και φωτίζοντας περισσότερο τα logistics, ξεκίνησε με την παρουσίαση του Παναγιώτη Ανδριανόπουλου, Partner Advisory της PwC Greece, παραθέτοντας μία εκτενή χαρτογράφηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας που υπάρχει σήμερα διαθέσιμη για φορτοεκφόρτωση, picking και last mile. Ακολούθησε μεγάλη συζήτηση από experts του κλάδου σε πάνελ, το οποίο συντόνισε ο Μιχάλης Ζιγλής, Director Advisory της PwC Greece, με θέμα τη σύγχρονη αποθήκη. Το πανελ συμφώνησε ότι το κεντρικοποιημένο μοντέλο που επικρατούσε μέχρι σήμερα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, δίνει την θέση του σε μια πιο περιφερειακή δομή με μικρότερες αποθήκες διεσπαρμένες πιο κοντά στην τελική ζήτηση. Τα ρομποτικά συστήματα και η χρήση AI είναι μονόδρομος για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και τις αποθήκες ως απάντηση στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, στην ανάγκη για αύξηση της παραγωγικότητας, στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα στα διαρκή disruptions τα οποία μπορεί να είναι είτε γεωπολιτικά, είτε λόγω φυσικών φαινομένων, είτε εσωτερικά από την επιχείρηση λόγω των αναγκών του έντονου ανταγωνισμού. Ο βαθμός αυτοματοποίησης κάθε οργανισμού πρέπει να μελετάται προσεκτικά και να υλοποιείται παραμετροποιημένα στις ανάγκες του. Η σύγχρονη μελλοντική Εφοδιαστική Αλυσίδα, μετεξελίσσεται και από κέντρο κόστους μετατρέπεται σε νέα πηγή εσόδων για τις εταιρίες και μάλιστα με μεγάλα margins. Ακολούθησε το 2ο πάνελ της ενότητας ‘’Τεχνολογία στα logistics’’, στοχευμένο στο πεδίο της μεταφοράς και διανομής, υπό τον συντονισμό του Νίκου Γκότζια, Senior Manager Advisory της PwC Greece. Η βελτιστοποίηση του κυκλώματος διανομής χρειάζεται δουλειά αλλά αποτελεί και μεγάλη ευκαιρία στην εμπειρία του πελάτη στη διανομή. Η ψηφιοποίηση, οι καθαρές τεχνολογίες και οι συνέργειες είναι οι κύριοι άξονες. Για να πετύχει όμως το εγχείρημα οι λύσεις πρέπει να είναι win-win τόσο για τις εμπορικές επιχειρήσεις όσο και για τους logistics providers, και εδώ χρειάζονται δεδομένα και ικανότητες ανάλυσης για να βρεθούν οι πηγές κόστους και να προσδιοριστούν οι κατάλληλες λύσεις. Η προληπτική υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών και στρατηγικών μείωσης των εκπομπών άνθρακα θα βοηθούσε άμεσα τον κλάδο να προετοιμαστεί για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, να προσελκύσει νέους πελάτες, αλλά και να μειώσει το κόστος λειτουργίας. Μαθαίνοντας από την Ευρωπαϊκή Πρακτική, η ανάγκη ενίσχυσης των συνεργειών μεταξύ των μεταφορέων κρίνεται περισσότερο από αναγκαία, με στόχο να διαμορφωθούν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας. Το αναμενόμενο Πάρκο Φυλής, όπως και τα άλλα Logistics Centers στο Θριάσιο Πεδίο και στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσαν να επιταχύνουν τον εκσυγχρονισμό του κλάδου και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, διαμορφώνοντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για συνέργειες, τόσο οριζόντια στον κλάδο όσο και κάθετα με πελάτες και παραλήπτες. Ενοποιώντας περιοχές διανομής και υπηρεσίες και βελτιώνοντας την επικοινωνία και την ανταλλαγή δεδομένων, οι Logistics Providers μπορούν να παρέχουν μία πιο ενοποιημένη, διαφανή και αξιόπιστη εμπειρία, για να καλύψουν τις κρίσιμες ανάγκες των B2B και B2C πελατών τους.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με την 3η ενότητα όπου παρουσιάστηκαν 4 best practices που προσέφεραν γνώση στην πράξη από πρότυπες μελέτες περίπτωσης που «αγκαλιάζουν» την καινοτομία και την αειφορία. Στο πρώτο είδαμε την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης σε Control Tower για πρόβλεψη ζήτησης και ευέλικτη ανταπόκριση, προσφέροντας ορατότητα και προγνωστικές δυνατότητες σε πραγματικό χρόνο. Στο δεύτερο best practice παρουσιάστηκε πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι αυτοματισμοί ενισχύουν την αποδοτικότητα, την ακρίβεια και τη βιώσιμη ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ακολούθησε μελέτη περίπτωσης για την υλοποίηση ολοκληρωμένου ERP που ανασχεδιάζει τις λειτουργίες από την παραγωγή έως το retail, θέτοντας τη βάση για συνεχή εξέλιξη. Τέλος, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ενσωμάτωσης των ESG κριτηρίων σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, είδαμε πως υλοποιήθηκε ένα πρωτοποριακό έργο, που στόχος του είναι η αποτύπωση της ESG επίδοσης του κάθε προϊόντος σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και η αλληλεπίδρασή τους με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Η αγορά ανανέωσε το ραντεβού της για το SOLUTIONS 15 το 2026. Εδώ θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μεγάλο συνέδριο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σχετικά με την PwC Ελλάδας
Η PwC Ελλάδας αποτελεί μέλος του παγκόσμιου δικτύου της PwC, ενός από τους κορυφαίους παρόχους επαγγελματικών υπηρεσιών παγκοσμίως, με παρουσία σε 149 χώρες και πάνω από 370.000 εργαζομένους. Στην Ελλάδα, η PwC δραστηριοποιείται με περισσότερους από 2.500 επαγγελματίες, με στόχο την παροχή ποιοτικών ελεγκτικών, συμβουλευτικών και φορολογικών υπηρεσιών. Δέσμευσή της, αλλά και πυρήνας του εταιρικού της σκοπού, είναι η προώθηση μιας κουλτούρας ποιότητας και αριστείας. Βρείτε περισσότερες πληροφορίες www.pwc.com.
