OPTIMUM: Τρεις τάσεις της αγοράς που θα επηρεάσουν την Αποθήκη το 2021

Γράφει ο Απόστολος Θεοδωρόπουλος, Managing Director της OPTIMUM

Το 2020 ήταν μια χρονιά γεμάτη αντιξοότητες. Οι επιχειρήσεις προσπαθούσαν να λειτουργήσουν σε πολύ ασταθείς συνθήκες. Πολλά τμήματα ενδέχεται να έχουν ήδη υποστεί ανακατανομή του προϋπολογισμού και περικοπές δαπανών. Η βιωσιμότητα έχει καταστεί πρωταρχικός στόχος για αρκετές επιχειρήσεις, ενώ η κερδοφορία προκαλεί ανησυχία.

Το 2020 ήταν μια χρονιά που θα θυμόμαστε στο μέλλον, αλλά όχι απαραίτητα για τους καλύτερους λόγους. Στο κατώφλι του 2021, τι μπορούμε να περιμένουμε από τη νέα χρονιά; Παραθέτω εδώ τις προβλέψεις μου για το επόμενο έτος:

Το ΙΤ θα αποτελεί βασική επιχειρησιακή λειτουργία

Θυμάστε που το Τμήμα Πληροφορικής (IT) ήταν το «τεχνικό» ή «λειτουργικό» τμήμα του οργανισμού, ενώ τα εμπορικά τμήματα ήταν εκείνα που καθόριζαν την επιχειρησιακή πορεία; Αυτό συνέβαινε μέχρι πέρυσι. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο ρόλος της πληροφορικής μεταμορφώθηκε και το ΙΤ κλήθηκε να ‘’σώσει´´ την κατάσταση.

Με τους περιορισμούς κυκλοφορίας και το lockdown, η τεχνολογία ήταν ο ασφαλέστερος τρόπος για να συνεχίσουν οι εταιρείες τις δραστηριότητές τους. Το ΙΤ ανέλαβε το συναρπαστικό έργο να σχεδιάσει μια νέα επιχειρησιακή στρατηγική, που αξιοποιεί περισσότερο την τεχνολογία και συμβάλει στην ανάπτυξη και την εμπορική επιτυχία, και να ανακαλύψει ψηφιακούς τρόπους για να βοηθήσει την επιχείρηση να προσεγγίσει την αγορά. Σε πολλές περιπτώσεις, το ΙΤ έχει ήδη κάνει εξαιρετική δουλειά.

Το 2020 άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού. Το 2021 θα ενισχύσει τη θέση του Τμήματος Πληροφορικής ως μιας δυναμικής, στρατηγικής λειτουργίας για οποιαδήποτε επιχείρηση.

Το μέλλον είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο

Ενόσω επιχειρήσεις λιανικής και καταναλωτές συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς για τήρηση κοινωνικών αποστάσεων και ασφαλείς συναλλαγές, σύντομα έγινε σαφές ότι οι επιχειρήσεις λιανικής που είχαν διαδικτυακή παρουσία είχαν ήδη ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων επιχειρήσεων.

Το 2020 έφερε πολλές προκλήσεις για τον κλάδο της λιανικής, αλλά επιτάχυνε επίσης τον ρυθμό της αλλαγής και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ήταν η χρονιά που ο κλάδος του λιανεμπορίου μετατοπίστηκε δυναμικά και καθιέρωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο – μια ήδη αναδυόμενη τάση – ως κύρια πηγή εσόδων.

Οι έμποροι λιανικής γνωρίζουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κάτι περισσότερο από έναν ιστότοπο και επανασχεδιάζουν τη στρατηγική τους για να συμπεριλάβουν καλές πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου. Ιστορικά δεδομένα πωλήσεων, συμπεριφορά καταναλωτών, αυτοματοποίηση και ρομποτική, έξυπνα συστήματα διαχείρισης αποθήκης, είναι μόνο μερικές από τις προηγμένες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις λιανικής να επιτύχουν στο νέο εμπορικό τοπίο.

Τα Analytics θα βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη

Η συμπεριφορά των καταναλωτών ήταν πάντα στο επίκεντρο. Εάν όμως μάθαμε κάτι τους τελευταίους μήνες, είναι ότι αυτή η συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει γρήγορα, μπορεί να αλλάξει σημαντικά και πιθανώς μόνιμα. Το ίδιο ισχύει και για τις προσδοκίες των πελατών. Οι πελάτες περιμένουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και καλύτερη κατανόηση των αναγκών τους.

Τα Analytics μπορεί να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προβλέψουν τι περιμένουν οι πελάτες τους και να ανταποκριθούν έγκαιρα σε αυτές τις προσδοκίες. Το 2021, περισσότερες επιχειρήσεις θα ενσωματώσουν Analytics σε πτυχές των λειτουργιών τους, που μπορούν να επηρεάσουν την εμπειρία των πελατών – από καμπάνιες μάρκετινγκ έως τη διαχείριση της Αποθήκης.