Mε επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο exclusive webinar  με θέμα «Οι αλλαγές στο διεθνές εμπόριο και πώς επηρεάζονται οι εφοδιαστικές αλυσίδες και τα logistics»

Το 1ο exclusive webinar που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020 παρακολούθησαν με ενδιαφέρον οι ηγέτες του κλάδου της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Υποστηρικτικός ήταν ο ρόλος της MANTIS ως μέγας χορηγός, της ΠΑΕΓΑΕ ως events sponsor 2020 και της TOYOTA MATERIAL HANDLING ως χορηγός.

Η νέα σειρά «exclusive webinars» του Supply Chain Institute είναι μια πρωτοβουλία υψηλού επιπέδου, που απευθύνεται σε υψηλόβαθμα στελέχη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και έχει στόχο να μεταφέρει καινοτομική γνώση από experts του εξωτερικού και της ελληνικής αγοράς.

Στο πρώτο exclusive webinar είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε ως keynote speaker τον Gerry Mattios, Partner στην Bain and Company’s Singapore office & Supply Chain and Global Trade Expert Singapore, και τους 5 κορυφαίους πανελίστες, Ανδρέα Λουκάκη – Γεν. Διευθυντή στην Βιεξάλ Α.Ε. εταιρεία της Βιοχάλκο, Τάσο Βαμβακίδη – Commercial Manager στην PCT S.A., Δημήτρη Σταματίου – Operations Director Greece, Cyprus & Malta στην DHL EXPRESS (HELLAS) S.A. και Σταμάτη Ανδριανόπουλο – Executive Consultant στην PLANNING S.A.

Μελετώντας τις αλλαγές που διαδραματίστηκαν το τελευταίο διάστημα στο διεθνές εμπόριο είδαμε πώς από το globalization περάσαμε  στο slowbalization και πώς ο COVID- 19 επιταχύνοντας τις διαδικασίες μάς μετεπιβίβασε στο DECOUPLING. Κρίσιμες αποφάσεις πρέπει να παρθούν με τα νέα δεδομένα για το ποιοι θα είναι στο άμεσο μέλλον  οι προμηθευτές μας, πού θα  παράγουμε, και ποιους θα προμηθεύουμε. Βλέπουμε νέες δομές παραγωγής σε χώρες που παραδοσιακά δεν είχαν, και εδώ έρχεται να βοηθήσει η αυτοματοποίηση και το decoupling.

Τα τελευταία χρόνια, η οικονομική κρίση, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, ο COVID-19 και άλλοι disruptors, γίνονται η νέα κανονικότητα. Θα δούμε έντονα τη στροφή στην αυτοματοποίηση και την ψηφιοποίηση σε όλα τα στάδια και τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας, και θα δούμε και νέες ευκαιρίες που θα προκύψουν από την εγχώρια παραγωγή για ιδία κατανάλωση.

Οι στόχοι της Εφοδιαστικής Αλυσίδας θα απομακρυνθούν από το χαμηλό κόστος και στο μέλλον θα σχετίζονται με Flexibility, Resilience και Business Continuity. Συνεπώς απαιτείται ευέλικτο δίκτυο προμηθευτών (slowbaization & πιθανώς outsourcing), digitalization, visibility (βλέποντας σε βάθος μέσα από ένα μοντέλο control tower), analytics (με σενάρια που λειτουργούν αδιάλειπτα αλλά και simulations) και ασφαλώς new human asset skills (με γρήγορο decision making και γνώσεις ψηφιακής τεχνολογίας). Το social distancing και το e-commerce είναι νεοεισερχόμενα με έντονες επιρροές στην καθημερινότητα και αυξητική τάση.