14o Συνέδριο ECR Hellas: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει

Με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή περισσότερων από 600 στελεχών (φυσική και διαδικτυακή συμμετοχή) από τον τομέα του λιανικού εμπορίου και των FMCG, ολοκληρώθηκε το 14ο συνέδριο του ECR Hellas με τίτλο «Το Μέλλον μας Τώρα, Αποτελεσματική Ανταπόκριση σε έναν Κόσμο που Αλλάζει» το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021. Το 14ο Συνέδριο έδωσε την ευκαιρία σε στελέχη του κλάδου των FMCGs, να συναντηθούν από κοντά μετά από πολύ καιρό, τηρώντας φυσικά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που επιβάλλει η εποχή.

Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά του λιανεμπορίου, Βασίλης Σταύρου Brand President AB ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, ανέφερε ότι στο διάστημα που προηγήθηκε η πανδημία αποτέλεσε πρόσκληση σε πολλαπλά επίπεδα για τις επιχειρήσεις, ανέδειξε θέματα όπως η ανθρωποκεντρικότητα, η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, η αλλαγή της μορφής του ανταγωνισμού, η ανάγκη για αλλαγή πολλών επιχειρηματικών τακτικών και στρατηγικών.

1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέρθηκε στην ψηφιακή εξέλιξη που συντελέστηκε από την έναρξη της πανδημίας και στην εκθετική αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών των πολιτών με το κράτος μέσα από την πλατφόρμα gov.gr. Η Ελλάδα από μία χώρα που παρακολουθούσε την ψηφιακή εξέλιξη άλλων χωρών έπαιξε πρωτοπόρο ρόλο στον τομέα αυτό π.χ. με την επιτυχημένη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας των εμβολίων αλλά και τη διαχείριση των εμβολιασμών, το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού, την εξέλιξη των διαδικασιών για τα δίκτυα 5G κ.ά. Η εισαγωγή της CRM κουλτούρας που υπάρχει στις επιχειρήσεις, εισάγεται και στις διαδικασίες του κράτους.

Τάσεις στην ελληνική οικονομία και ο ρόλος του δημόσιου τομέα

O Νίκος Βέττας, Γενικός Διευθυντής ΙΟΒΕ, Καθηγητής ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, αναφέρθηκε στα αισιόδοξα μηνύματα για την ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας  πάνω από τους αναμενόμενους ρυθμούς ανάπτυξης όχι μόνο για το 2021 αλλά και για το μέλλον. Η  ισχυρή ανάκαμψη του ΑΕΠ έχει στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό και στις ευρείες παρεμβάσεις στήριξης επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Είναι κρίσιμη η στήριξη από ΕΕ. Παραμένουν συστηματικά προβλήματα όπως η σχετικά αδύναμη παραγωγική βάση (και αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο), η δομική τάση δημιουργίας δημοσιονομικών ελλειμμάτων και η ισχυρή άτυπη οικονομία. Ο ρόλος του δημόσιου τομέα είναι τριπλός: να διευκολύνει την ανάκαμψη, να επιτύχει δημοσιονομική ισορροπία μεσοπρόθεσμα, και να υποστηρίξει μεταρρυθμίσεις και ένα νέο παραγωγικό υπόδειγμα.

Ηγεσία στη νέα εποχή: Θέσεις και Υποθέσεις. Ας τα ξεκαθαρίσουμε

Ο Γιάννης Κουτσουμάρης, Managing Partner INWARDS, αναφέρθηκε στην ηγεσία της νέας εποχής δίνοντας τις 10 ευκαιρίες για καλύτερη ηγεσία όπως: Κάλυψη χαμένου χρόνου – αντιμετώπιση συστημικών προβλημάτων σε ομάδες, ανάπτυξη συνεργασιών – μεταξύ χωρών, ανταγωνιστών, αξιοκρατία, εστίαση στον αδύναμο κρίκο, ως αλλαγή νοοτροπίας, δημιουργία Οργανισμών Μάθησης και αποφυγή λαθών στο επίπεδο ηγεσίας, παραγωγή εσωτερικών (πραγματικών) βέλτιστων πρακτικών, διάκριση ατομικού και προσωπικού στοιχείου στη διοίκηση, ρεαλισμός στο διαχωρισμό προβλήματος και ευκαιρίας, ανάδειξη της σημασίας της αυτεπίγνωσης της μείωσης της αυταπάτης και της καλλιέργειας της αυτοδιόρθωσης, ανάπτυξη υψηλότερου επιπέδου ικανοτήτων, όπως η διαίσθηση.

2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ & ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΈΝΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο Έλληνας καταναλωτής τα επόμενα χρόνια

Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος ΙΕΛΚΑ, αναφέρθηκε στις μεγάλες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια, πηγαίνοντας προς την κατεύθυνση των προσωποποιημένων πωλήσεων. Τα brands έχουν γίνει πλέον social brands ενώ κάποιοι παραγωγοί πωλούν απευθείας στον καταναλωτή. Η ανάπτυξη του λιανεμπορίου τροφίμων προβλέπει ότι θα είναι 2,5% -2,7% για φέτος αλλά και για το 2022. Ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων δεν παράγει αλλά δημιουργεί προστιθέμενη αξία. Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο άμεσο μέλλον σχετίζονται με: τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία θα γίνουν mainstream, την αυξημένη ζήτηση για plant based προϊόντα, το waste management και τη 3D επικοινωνία των μαρκών.

4 Actions your Brand Needs to Take Post Crisis

Ο Tony Durham, Managing Director TONY DURHAM CONSULTING LTD, έδωσε στους σύνεδρους τις στρατηγικές κινήσεις που πρέπει ως επιχειρήσεις να κάνουν. Να ανακτήσουν τους πιστούς αγοραστές που έχουν χάσει, να επενδύσουν στην εκπαίδευση, να επικοινωνούν με ένα απλό και συνεπές μήνυμα με τους αγοραστές που θέλουν να τους επιλέξουν και να μάθουν να «μιλούν» 3 διαφορετικές γλώσσες price, value, premium για να ανταποκρίνονται σε διαφορετικούς τύπους καταναλωτών.

Growing Differently: Food as a Force for Good

Η Hanneke Faber, President Foods & Refreshment at UNILEVER, ανέφερε ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ και ο τομέας του τροφίμου παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή αφού το 34% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου παράγονται από συστήματα τροφίμων, ο τρόπος που παράγονται τα τρόφιμα είναι η κύρια αιτία της αποψίλωσης των δασών και της ρύπανσης του αέρα και των υδάτων ενώ παράλληλα 1 δις άνθρωποι πεινούν και 2 δις είναι υπέρβαροι.

Η Unilever ως μεγάλος παίκτης στον τομέα των τροφίμων έχει την ευθύνη να είναι Force for Good in Food. Υπάρχει δημόσια δέσμευση της εταιρείας για nature positive production, εναλλακτικές λύσεις φυτικού κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, διπλασιασμό των προϊόντων στην κατεύθυνση της σωστής διατροφής μειώνοντας τα επίπεδα θερμίδων, αλατιού και ζάχαρης στα προϊόντα της και  μείωση κατά 50% του food waste έως το 2025

ESG and Product Stewardship: Decarbonization, circularity, and social value

Η Κιάρα Κόντη, Associate Partner- Director Climate Change and Sustainability Services EY Ελλάδος, ανέφερε ότι οι ESG πρακτικές αποκτούν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, παρέχοντας στους καταναλωτές προϊόντα που συμβαδίζουν με κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα.

Last Mile: The consumer need, the profitability challenge

Η Ρένα Κονόμη, Head of Intelligent Automation Services and Solutions, Technology Intelligence & Performance GRANT THORTON AE, αναφέρθηκε πώς το Intelligent Automation Journey και η τεχνολογία RPA φέρνουν επανάσταση στο δίκτυο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Συγκεκριμένα πρότεινε: εξέταση του ανταγωνισμού, υλοποίηση πλάνου μετασχηματισμού με οδηγό το CX και την έρευνα για νέες τάσεις, νέα συστήματα, νέες τεχνολογίες και πώς αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν από τους οργανισμούς.

3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ECR HELLAS

Consumers go circular – Καταναλωτές & Επιχειρήσεις μαζί σε ένα νέο μοντέλο προς την αειφορία

Οι Κωστής Νιάρχος, National Accounts Manager COCA COLA 3E ABEE και Γιώργος Κουζούκας, Διεύθυνση Μελετών & Αειφορίας ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ AE, αναφέρθηκαν στα αποτελέσματα των δύο on line ερευνών καταναλωτή που έτρεξαν στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας του ECR Hellas με θέμα την κυκλική οικονομία. Η μία έρευνα αφορούσε την καταγραφή της ευαισθητοποίησης και της πρόθεσης υιοθέτησης από την πλευρά των καταναλωτών, ενός νέου DRS συστήματος συλλογής πλαστικών μπουκαλιών / συσκευασιών αλουμινίου προς ανακύκλωση και η άλλη αφορούσε την την καταγραφή της πρόθεσης επιλογής μεταξύ διαφορετικών προϊόντων (καλαμάκια, κυπελάκια, σακούλες ταμείου, φιάλες ποτών) που αντικαθιστούν ή υποκαθιστούν πλαστικά προϊόντα τα οποία επηρεάζονται από τον πρόσφατο Νόμο 4736/2020.

Category Growth Management

Οι Γιάννης Λαβδιώτης, Managing Director – Senior Partner EXCEED CONSULTING AE,  Ιωάννα Αυγεράκη, Category Manager Health & Beauty ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, Πάρης Γαλάνης, Προϊστάμενος τμήματος Business Insights METRO AEBE, παρουσίασαν τον ανανεωμένο οδηγό για το Category Growth Management καθώς και τα αποτελέσματα των πιλοτικών εφαρμογών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας και αφορούσαν τις προϊοντικές κατηγορίες του Hair Care και των προϊόντων ακράτειας ενηλίκων.

Digital Retail Models of the Future

Οι Πέτρος Χανής, Head of Shopper Marketing BEIERSDORF HELLAS AE, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, e- commerce Coordinator ELTRUN / ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Βασίλης Παπακώστας, Senior Manager Consulting, Supply Chain & Operations EΥ Ελλάδος, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της ομάδας εργασίας με θέμα Digital Retail Models of the Future. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας καταναλωτή που αφορούσε την αποτύπωση της εμπειρίας του καταναλωτή μέσα από την ανάλυση 30.000 σχολίων καταναλωτών που άφησαν στις πλατφόρμες των τριών λιανεμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα, με την αξιοποίηση tailormade αλγορίθμων. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με την ετοιμότητα των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου για το retail digitalization καθώς και τα αποτελέσματα της αποτύπωσης και αξιολόγησης με προκαθορισμένα κριτήρια δεκαέξι order delivery models.

4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΈΜΠΝΕΥΣΗ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ

Cosmos SportA blend of Culture, Innovation & Entrepreneurship

Ο Νίκος Βαρβαδούκας,  Chief Omnichannel Officer COSMOS SPORT AE, παρουσίασε το μοντέλο της εταιρείας CosmosSport που διανύει 39 χρόνια λειτουργίας και έχει αναπτύξει μία μοναδική ανθρωποκεντρική κουλτούρα καθώς και κουλτούρα στήριξης της διαφορετικότητας. Αναφέρθηκε στο πως η έννοια του D2C ήρθε να αλλάξει το τοπίο των επιχειρήσεων. Η Cosmos Sport επενδύει στο CSR και στην καινοτομία, στο category specialty και στην omnichannel ανάπτυξη και αποτελεί τη Νο 1 επιχείρηση στο e-commerce (6 e-shops σε Ελλάδα και Κύπρο) στο είδος της.

Tα Δεδομένα δεν είναι Χρυσός, αλλά μάλλον Πλουτώνιο

Ο Σταμάτης Κάντζας, Ιδρυτής & Chief Brand Officer BRAINCANDY ΑΕ, αναφέρθηκε στους κινδύνους που κρύβονται στην υπερπληθώρα στοιχείων και στον τρόπο που ακούμε σήμερα τον καταναλωτή, αναλύοντας τις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης φύσης. Ενώ έδωσε στις επιχειρήσεις τρία σημεία για την καλύτερη διαχείριση των data: Μελέτη του brand, ολιστική προσέγγιση του καταναλωτή, συνδυασμό data και δέσμευσης που οδηγεί στη δράση.

Hello from the Other Side: The A.I. Powered  FMCG Industry

Ο Στέφανος Καράγκος, CEO XPLAIN, αναφέρθηκε στο πώς το ΑΙ φέρνει επανάσταση στον τρόπο που οι επιχειρήσεις συγκεντρώνουν consumer insights και επικοινωνούν με τον πελάτη, σχεδιάζουν και αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και ποιες είναι οι επιπτώσεις του ΑΙ και Big Data στον κλάδο των FMCGs όσον αφορά τις επενδύσεις σε ΙΤ, οργανωτικό σχεδιασμό, απαιτούμενες ικανότητες και εκπαίδευση.

Οι ευκαιρίες της πελατοκεντρικότητας στο super market

Ο Βαγγέλης Κοτσώνης, CEO e-SATISFACTION παρουσίασε ευρήματα από δεδομένα εμπειρίας πελάτη που έχουν συλλεχθεί μέσα από το e-satisfaction.com καθώς και ευκαιρίες που διακρίνονται για τον κλάδο πάνω σε αυτά. Επίσης,  αλλαγές που έρχονται στο χώρο της διαφήμισης και πως τα δεδομένα των πελατών πλέον θα είναι η βασική πηγή για τις μελλοντικές διαφημιστικές ενέργειες στον online κόσμο.

Μυοσκελετικές παθήσεις: Πώς μπορούμε με τις νέες τεχνολογίες να εξασφαλίσουμε εξάσκηση & πρόληψη

Ο Θανάσης Κόλλιας, CEO K-INVENT, παρουσίασε τη λύση που έχει αναπτύξει η Κ-INVENT για την αντιμετώπιση των μυοσκελετικών διαταραχών των οποίων κύρια αιτία εμφάνισης αποτελούν οι συνθήκες εργασίας, με θετικά αποτελέσματα τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τις επιχειρήσεις.

5Η ΕΝΟΤΗΤΑ: TOP TO TOP DISCUSSION PANEL

CEOs Discussion Panel

Συμμετέχοντες: Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Country Leader PROCTER & GAMBLE HELLAS ΜΕΠΕ

Νίκος Εμμανουηλίδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος NESTLE HELLAS AE

Θέμα: Η εξέλιξη του καταναλωτή / shopper

Συντονιστής: Γιώργος Λαμπίρης, Δημοσιογράφος – Αρχισυντάκτης σε επιχειρηματικά κλαδικά μέσα της BOUSSIAS

Κατά τα συζήτηση ο Νίκος Εμμανουηλίδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος NESTLE HELLAS AE αναφέρθηκε στην προσαρμοστικότητα της νέας γενιάς, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μιλούν τη γλώσσα της. Στην κλιματική αλλαγή που είναι σημαντικό θέμα και μέρος της καθημερινότητας καθώς επηρεάζει πολλά άλλα θέματα, όπως για παράδειγμα η τιμή του καφέ επηρεάστηκε από τον παγετό  που έπληξε την Βραζιλία. Ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη πίεση στην ενέργεια και τα μεταφορικά. Τα συστατικά παίζουν σημαντικό ρόλο για τη Nestle και για το λόγο αυτό ξεκινούν πάντοτε από την πρώτη ύλη και την γεωργία και πρόσθεσε ότι θα χρησιμοποιούν την έρευνα για να αναπτύξουν νέα προϊόντα, προστατεύοντας από τη μια την γεύση και από την άλλη ακολουθώντας την κατεύθυνση των πιο υγιεινών τροφίμων. Σε καμία περίπτωση ωστόσο δε θα αλλάξουν τη φύση του προϊόντος. Ο κόσμος προσέχει τι κάνουν τα μεγάλα brands γι αυτό πρέπει να λειτουργούν με συνέπεια και στρατηγική.

Η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Country Leader PROCTER & GAMBLE HELLAS ΜΕΠΕ ανέφερε ότι η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αλλαγές. Οι προσφορές αποτελούν τμήμα της στρατηγικής ενώ ταυτόχρονα επενδύουν στο R&D προσφέροντας πάντα στον καταναλωτή υψηλής ποιότητας προϊόντα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Σημαντική η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ τιμολογιακής πολιτικής και αξίας των προϊόντων. Αναφορικά με το μοντέλο working from home, ανέφερε ότι λειτούργησε παράλληλα όμως η κουλτούρα της εταιρείας εξελίσσεται σε ένα φυσικό περιβάλλον.

CEOs Discussion Panel

Συμμετέχοντες: Ζήνα Μαυροειδή, CEO e-Fresh.gr

Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος METRO AEBE Βασίλης Σταύρου, Brand President ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ

Θέμα: Στρατηγική  omnichannel. Προκλήσεις και Ευκαιρίες για τον κλάδο του FMCG

Συντονιστής: Δημήτρης Τσουκαλάς, Δημοσιογράφος – Αρχισυντάκτης DIRECTION BUSINESS NETWORK

Ο Βασίλης Σταύρου, Brand President ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, ανέφερε ότι υπάρχουν αλλαγές στο μοντέλο ηγεσίας καθώς και στο μοντέλο καπιταλισμού. Αρκετές από τις καταναλωτικές τάσεις που είδαμε να εξελίσσονται στην πανδημία θα παραμείνουν. Η συχνότητα επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα θα παραμείνει ως έχει καθώς και η προτίμηση σε τοπικά προϊόντα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ψηφιοποίηση έφερε αλλαγές στα αγοραστικά κανάλια. Η πρόσκληση για το omnichannel είναι η ενσωμάτωσή του στη στρατηγική των επιχειρήσεων. Σημαντικός παράγοντας παραμένει το κοστολογικό στοιχείο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος METRO AEBE, ανέφερε ότι ο πελάτης θα επιστρέψει στο φυσικό κατάστημα το οποίο έχει κεντρικό ρόλο ενώ οι επισκέψεις σε μεγάλα καταστήματα θα μειωθούν καθώς απομακρυνόμαστε από την πανδημία. Προσαρμοστήκαμε και εξυπηρετήσαμε τον πελάτη. Η ζήτηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν απρόβλεπτη κάτι που δυσκόλεψε και τα φυσικά καταστήματα αφού αρκετά λειτουργούσαν ως hubs. Ο καταναλωτής είναι απαιτητικός και αυτό γίνεται συνεχώς πιο έντονο. Όσον αφορά στο omnichannel ανέφερε ότι  δεν είναι ένα κερδοφόρο κανάλι και αποτελούν σημαντικό σημείο βελτίωσης οι ακριβείς και σύντομες παραδόσεις. Πιθανά σύντομα ο καταναλωτής να πρέπει να πληρώσει για τις επιπλέον υπηρεσίες που θα θέλει να λαμβάνει.

Η Ζήνα Μαυροειδή, CEO e-Fresh.gr, ανέφερε ότι η e-fresh είναι εστιασμένη στο ηλεκτρονικό κατάστημα, έχοντας μία διαφορετική δομή κόστους με εξειδίκευση σε επίπεδο logistics. Το υβριδικό μοντέλο δεν θεωρεί ότι θα βελτιώσει την πορεία της εταιρίας. Παρότι δεν έχουν φυσικά καταστήματα έχουν πολλά σημεία επαφής με τον πελάτη μέσα από τα οποία περνούν τις αξίες και αρχές της εταιρείας. Οι προσδοκίες του καταναλωτή αλλάζουν αναφορικά με τις υπηρεσίες που λαμβάνει από το ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ παράλληλα αλλάζει και η ωριμότητα του απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές. Σημαντική πρόσκληση είναι οι εταιρίες να κατανοήσουν ποιο ή ποια σημεία τις διαφοροποιούν.

Ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ, Πρόεδρος ΔΣ ECR HELLAS Προμηθευτές –Βιομηχανία έκλεισε τις εργασίες του συνεδρίου, ευχαριστώντας τις εταιρίες μέλη για τη στήριξη του ECR Hellas καθώς και τα στελέχη των ομάδων εργασίας για το χρόνο που διαθέτουν στη μελέτη θεμάτων που ενδιαφέρουν τον κλάδο.