Υποδέχτηκαν το τρένο «Connecting Europe Express» στην Θεσσαλονίκη

Την αμαξοστοιχία «Connecting Europe Express» καλωσόρισε την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2021 στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο πλαίσιο των δράσεων του «Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων», με στόχο την ενθάρρυνση  των κρατών μελών να αυξήσουν το μερίδιο των επιβατών και των εμπορευμάτων που διακινούνται σιδηροδρομικώς.

Η αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 2 Σεπτεμβρίου 2021 από την Λισαβόνα με τελικό προορισμό το Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου 2021 και ενδιάμεσους σταθμούς περισσότερες από 40 πόλεις σε 26 χώρες.

 

 

Κατά την τελετή άφιξης της αμαξοστοιχίας στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος απηύθυνε τον εξής χαιρετισμό: «Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς η έλευση του τραίνου ‘‘Connecting Europe Express’’ στην Ελλάδα και η υποδοχή του στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Αναμφισβήτητα το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων δεν είναι απλά ένα  επετειακό γεγονός, αλλά μια μεγάλη ευκαιρία να προωθήσουμε τον σιδηρόδρομο ως βιώσιμο, καινοτόμο και ασφαλή τρόπο μεταφοράς ιδίως μέσω της προβολής του ως κινητήριο μοχλό ριζικών αλλαγών και ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, η προώθηση της συνδεσιμότητας αποτελεί προτεραιότητά μας, καθώς ο σιδηρόδρομος συνδέει απομακρυσμένες περιοχές, εξασφαλίζοντας την εσωτερική και διασυνοριακή συνοχή των ευρωπαϊκών περιφερειών. Στον σχεδιασμό του σιδηροδρομικού δικτύου η Θεσσαλονίκη αποτελεί κεντρικό κόμβο τόσο για την γεωγραφική της  θέση της, όσο και για την οικονομική δυναμική της. Το όραμα μετατροπής της Βορείου Ελλάδας και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κέντρο της νότιας Ευρώπης μπορεί να υλοποιηθεί μέσω της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις όμορες χώρες. Μπορούμε να  το πετύχουμε όλοι μαζί, φορείς, πολίτες και επιχειρήσεις με την ανάληψη  πρωτοβουλιών  και πραγματοποίηση δραστηριοτήτων σε ενωσιακό, εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο. Καλωσορίζουμε τον συρμό του ‘‘Connecting Europe Express’’ στη χώρα μας και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και ευχόμαστε καλή συνέχεια στο ταξίδι του και επιτυχία στη δράση προβολής του Σιδηροδρόμου».

 

Connecting Europe Express

Κατά μήκος της διαδρομής του «Connecting Europe Express», πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις για την υποδοχή του τρένου σε σιδηροδρομικούς σταθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι λάτρεις των σιδηροδρόμων μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν συζητήσεις μέσα στην αμαξοστοιχία, καθώς και συνέδρια σχετικά με την  πολιτική της ΕΕ για τις υποδομές και τον ρόλο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), που μεταδίδονται ζωντανά μέσω του ιστότοπου της εκδήλωσης από την Λισαβόνα, το Βουκουρέστι, το Βερολίνο και το Bettembourg. Το Connecting Europe Express είναι αποτέλεσμα της μοναδικής συνεργασίας ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Κοινότητα Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και Διαχειριστών Υποδομών (CER), με ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, διαχειριστές υποδομών και πολλούς άλλους εταίρους σε ευρωπαϊκό και σε τοπικό επίπεδο.

Λόγω του διαφορετικού πλάτους των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ευρώπη, το Connecting Europe Express περιλαμβάνει, στην πραγματικότητα, τρεις αμαξοστοιχίες -την ιβηρική αμαξοστοιχία, την κλασική αμαξοστοιχία και τη βαλτική αμαξοστοιχία- που συναντώνται κατά τη διαδρομή. Το έργο υπενθυμίζει την έλλειψη διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε ορισμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της Ευρώπης, αλλά καταδεικνύει την πολύ καλή συνεργασία ανάμεσα στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τους διαχειριστές υποδομής.

Τα βαγόνια παρέχονται από διάφορες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες. Ένα από αυτά, που παρέχεται από την MAV (Ουγγαρία), φιλοξενεί κινητή έκθεση που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Εκτελεστικός Οργανισμός για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA) και η κοινή επιχείρηση Shift2Rail. Προβάλει τις πολυάριθμες υφιστάμενες τεχνολογίες και καινοτομίες που βελτιώνουν τη σιδηροδρομική εμπειρία και δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ στηρίζει έργα υποδομής. Την κλασική αμαξοστοιχία συμπληρώνουν ένα βαγόνι διαλέξεων (το οποίο παρέχει η SNCF, Γαλλία), δύο κλασικά βαγόνια επιβατών (DB, Γερμανία και SBB, Ελβετία), ένα βαγόνι – εστιατόριο (FS, Ιταλία) και μια κλινάμαξα (ÖBB, Αυστρία). Η ιβηρική αμαξοστοιχία που ταξιδεύει μεταξύ Πορτογαλίας και Ισπανίας παρασχέθηκε από την ισπανική εταιρεία Renfe, ενώ η λιθουανική LTG εκμεταλλεύεται τη βαλτική αμαξοστοιχία.