Το barcode γίνεται 50 ετών

Τα barcodes της επόμενης γενιάς προσφέρουν νέα επίπεδα αξιόπιστης πληροφόρησης, προς όφελος των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και του πλανήτη

Υπάρχει λόγος που το BBC αποκάλεσε το barcode «ένα από τα 50 πράγματα που στήριξαν τη σύγχρονη οικονομία». Από τη δημιουργία του το 1973, αυτό το ταπεινό – αλλά ισχυρό – σύμβολο βρίσκεται τώρα σε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο προϊόντα και το «μπιπ» στο ταμείο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο.

Το barcode άλλαξε για πάντα τον τρόπο που αγοράζουμε. Όλα τα barcodes μπορεί να φαίνονται ίδια, αλλά η δύναμη βρίσκεται μέσα τους. Χάρη στα παγκόσμια πρότυπα GS1, ένα απλό σκανάρισμα συνδέει ένα φυσικό προϊόν με ψηφιακές πληροφορίες που ρέουν απρόσκοπτα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Από το αγρόκτημα στο κατάστημα, τα barcodes και τα δεδομένα που συνδέονται μαζί τους δημιουργούν πιο συμπαγείς και διαφανείς εφοδιαστικές αλυσίδες.

Καθώς το κλασικό barcode γίνεται 50 ετών, τα barcodes της επόμενης γενιάς, όπως τα δισδιάστατα QR codes, έρχονται για να αλλάξουν ξανά τη ζωή μας με νέους τρόπους. Αυτοί οι νέοι κωδικοί μπορούν να συλλάβουν πρωτοφανείς ποσότητες αξιόπιστων δεδομένων για επιχειρήσεις, ρυθμιστικές αρχές, καταναλωτές και ασθενείς, προσφέροντας πολλά περισσότερα από απλώς συνδέσμους σε ιστοσελίδες. Μπορούν να πουν την «ιστορία» ενός προϊόντος, από πού προέρχεται, εάν περιέχει αλλεργιογόνα, αν είναι βιολογικό, πώς μπορεί να ανακυκλωθεί και ποιο είναι το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Αυτό το νέο επίπεδο διαφάνειας θα βοηθήσει τελικά τους ανθρώπους να παίρνουν πιο έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το τι αγοράζουν και χρησιμοποιούν.

Για να επιτευχθεί αυτή η νέα πραγματικότητα, ο GS1 έχει τη στήριξη εκπροσώπων της αγοράς που θα εφαρμόσουν τα barcodes της επόμενης γενιάς παντού στον κόσμο. «Πρέπει να επαναλάβουμε τη φιλοδοξία των ηγετών που το 1973 ενώθηκαν για το κοινό καλό. Εάν όλοι μεταβούμε σε μια επόμενη γενιά barcodes με την υποστήριξη του GS1, θα θέσουμε την τεχνολογία στην υπηρεσία του αποτελεσματικού εμπορίου, των πιο βιώσιμων καταναλωτικών αγορών» ανέφεραν εκπρόσωποι της  ELBISCO ΑΕ.

Στα τέλη του 2020, o GS1 ξεκίνησε μια παγκόσμια πρωτοβουλία για τη μετάβαση από τα κλασικά barcodes στα barcodes της επόμενης γενιάς, μαζί με βασικούς παίκτες στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Σε περισσότερες από 20 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Βραζιλίας, έχουν ήδη ξεκινήσει επιτυχημένες πιλοτικές εφαρμογές. Το 2021, ο GS1 China άρχισε να προωθεί 2D γραμμωτούς κώδικες και 20 ακόμη οργανισμοί -συμπεριλαμβανομένου του Ινστιτούτου Τυποποίησης Zhejiang – εντάχθηκαν στο έργο.

«Η δημιουργία του πρώτου barcode πριν από 50 χρόνια έφερε μια νέα εποχή στο εμπόριο και τα πλεονεκτήματα του, γρήγορα έγιναν αντιληπτά, με αποτέλεσμα να ενσωματωθεί διεθνώς από τις εταιρείες. Η METRO πρωτοπόρησε στη συνεργασία με τη GS1 εφαρμόζοντας τη χρήση barcode σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα 2D-barcodes επόμενης γενιάς, αναμένεται να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια προς τους καταναλωτές, αξιοποίηση περισσότερων δεδομένων, αύξηση της αγοραστικής εμπειρίας και μεγαλύτερη ασφάλεια αγορών. Στη METRO, πολλές από τις διαδικασίες μας έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί, και είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε τα “data rich” 2D-barcodes σε σύγχρονες εφαρμογές, όπως την ιχνηλασιμότητα που έχουμε υλοποιήσει ήδη στα καταστήματα METRO Cash & Carry, πάντα προς όφελος των πελατών μας» επισημαίνει η  ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ.

Ο GS1, ο οργανισμός πίσω από το barcode, έχει εξελιχθεί τις τελευταίες πέντε δεκαετίες και είναι σήμερα παρών σε 116 χώρες. Όλο και περισσότερο, ο GS1 ενδυναμώνει τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να μεταφέρουν το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους στο επόμενο επίπεδο, ωφελώντας τελικά τους καταναλωτές.