Πλήθος συμπερασμάτων από την Logistics on-line week

Η εφοδιαστική αλυσίδα βγήκε δυναμικά στο προσκήνιο στην κρίση της πανδημίας, αναδείχτηκε το έργο και η ευελιξία της καταφέρνοντας να αντεπεξέλθει με επιτυχία στα απρόβλεπτα και τις δυσκολίες. Επαναπροσδιορισμός της καθημερινής λειτουργίας σύμφωνα με τις νέες ανάγκες, focus στις καθημερινές  λειτουργίες και αναθεώρηση  των σχεδίων αποτέλεσαν τα «σωσίβια» για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Όλα αυτά τα πρωτόγνωρα τα οποία αιφνίδια κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα στελέχη της αγοράς logistics –ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου εργασίας και των νέων αναγκών των πελατών- θέλησαν να μοιραστούν μεταξύ τους και να διαγράψουν από κοινού την επόμενη ημέρα. Αυτή ήταν η αφετηρία για τη δημιουργία της Logistics on-line week: η συγκέντρωση όλης της αγοράς και η εις βάθος ανάλυση των θεμάτων που την απασχολούν προτείνοντας  λύσεις και σχέδιο δράσης. Το 4ήμερο e-event  που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, είχε την πρωτοπορία κάθε ημέρα να συνδιοργανώνεται με έναν δυναμικό φορέα:  η νέα κανονικότητα στην αποθήκη με την ΕΕL, η νέα κανονικότητα στη μεταφορά και το last mile με την ΟΦΑΕ & την ΠΕΕΔ και το σχέδιο δράσης για το 2020 με την O.MIND CREATIVES και το δίκτυο των Future Logistics Leaders. Κάθε ημέρα σε ζωντανή ψηφοφορία οι συμμετέχοντες έδιναν την άποψή τους και κορυφαία στελέχη σε discussion panels σχολίαζαν τα αποτελέσματα. Σε σύνολο συμμετείχαν  41  ομιλητές (εκ των οποίων 2 από το εξωτερικό) από τις μεγαλύτερες εμπορικές, βιομηχανικές, 3PL επιχειρήσεις.  Συνολικά και τις 4 ημέρες παρακολούθησαν 508 στελέχη από διαφορετικούς κλάδους της αγοράς, της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Logistics, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος αναζητά την ανταλλαγή απόψεων και κινείται προς την κατεύθυνση της γνώσης.

 

 

Μέγας Χορηγός: Mantis, Event Sponsor 2020:ΠΑΕΓΑΕ, Χρυσοί Χορηγοί: Kioussis Transys, IMET, Cargo & Truck Insurance, IRM, Telenavis, Nautilus, Χορηγοί: Cima, Vianox, Erganet, Ekol, Goldair Cargo.

Κάθε ημέρα είχε τη δική της θεματολογία.

Την πρώτη ημέρα διερευνώντας το μακρο-περιβάλλον αξίζει να κρατήσουμε ότι η κρίση αυτή τη φορά είναι διεθνοποιημένη και απαιτείται ευελιξία και καλή επικοινωνία με γρήγορες αποφάσεις. Εν συντομία οι τάσεις είναι:

  • Ψηφιοποίηση & e-commerce – εξοικειωθήκαμε αιφνίδια και εισέβαλε στη ζωή μας για να μείνει για μακρύ χρονικό διάστημα
  • Τοπικά και λιγότερο διεθνή supply chain – Κάθε χώρα στρέφει το ενδιαφέρον στο εσωτερικό της
  • Διεύρυνση της γκάμας των προμηθευτών μειώνοντας το ρίσκο
  • Agile network, καλό S&OP, εσωτερική επικοινωνία
  • Control Tower για ορατότητα & διαφάνεια του supply chain
  • Βραχυπρόθεσμα σενάρια (3μηνα) –δυσκολία για χρονικά μεγαλύτερο σχεδιασμό
  • Στο επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού: Νέες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες στο μέλλον, Απομακρυσμένη εργασία όπου είναι εφικτή, απλούστευση και συντόμευση διαδικασιών για ταχύτητα

Τη δεύτερη ημέρα στο επίκεντρο ήταν η νέα κανονικότητα στις αποθηκευτικές δομές. Εν συντομία:

  • Θα αυξηθεί ταχύτερα από τις προβλέψεις η αυτοματοποίηση στις αποθήκες (ελαφρού ή βαρέως τύπου)
  • Αυξάνεται το e-commerce & ανεβαίνει το micro picking
  • Οι υπηρεσίες 3PL ζητιούνται διαρκώς περισσότερο. Ο πελάτης ζητάει την ποιότητα.
  • Το Social distancing απαιτεί επανεκπαίδευση και διαρκή υπενθύμιση για τον Covid-19

Την  3η ημέρα το συνέδριο επικεντρώθηκε στη μεταφορά και το last mile με τους ομιλητές να συμφωνούν ότι:

  • Η έντονη μείωση της διεθνοποίησης οδήγησε σε λιγότερες ροές και διακίνηση φορτίων
  • Οι συχνότεροι διασυνοριακοί έλεγχοι είχαν σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις και επιβάρυνση της Ελλάδας λόγω της απομακρυσμένης γεωγραφικής της θέσης
  • Κατά μέσο όρο παράθυρα παραδόσεων > 6 ημερών κατά την περίοδο του κορωνοϊού
  • Ανάγκη για συνεχή και αξιόπιστη πληροφόρηση
  • 3 τομείς άμεσης επίδρασης στο Customer Experience: Ψηφιοποίηση, Αμφίδρομη real-time επικοινωνία, παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίας παράδοσης & συνολικής εμπειρίας προς τον πελάτη
  • Βασικότερα κριτήρια επιλογής 3PL στο μέλλον κρίθηκαν η ταχύτητα παραδόσεων (65%) και η ελαχιστοποίηση λαθών παράδοσης (59%).

Σε αυτό το 3ήμερο, είδαμε τις αλλαγές στην αγορά που επέβαλε η πανδημία και που πολλές από αυτές θα συνεχίσουν για καιρό να μας ακολουθούν. Είδαμε ακόμα  τον μετασχηματισμό που οφείλουν να κάνουν τα logistics για να προσαρμοστούν στις αλλαγές. Συνιστώσες αυτού του μετασχηματισμού είναι η ασφάλεια, η ψηφιοποίηση & η  χρήση της τεχνολογίας, το agility, η συνεργαστικότητα και η διαρκής εκπαίδευση. Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με τις προτάσεις για το επόμενο διάστημα του 2020 από το δίκτυο των Future Logistics Leaders. Με το βλέμμα στην προτεραιοποίηση, εστιάζουμε στον άνθρωπο (τηλεργασία, ασφάλεια, εταιρική κοινωνική ευθύνη) και καθορίζουμε τη ζήτηση ισχυροποιώντας το S&OP.  Τα πλάνα δεν μπορούν παρά να είναι βραχυπρόθεσμα. To σχέδιο δράσης για το προσεχές διάστημα περιλαμβάνει:

  • Στρατηγική αποθεματοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς
  • Multi Sourcing & contingency planning σεκάθεεπίπεδοτωνλειτουργιών
  • Portfolio Optimization
  • Απαραίτητη η ενίσχυση και η βελτίωση υπηρεσιών στο last mile
  • Επιτάχυνση του Supply Chain Digital Transformation
  • Εκπαίδευση σε κάθε επίπεδο για όλες τις αλλαγές

Όλες οι παρουσιάσεις της κάθε ημέρας έχουν αναρτηθεί στο www.scisce.eu

Τα videos ανά ημέρα τμηματικά θα βρίσκονται στο κανάλι του Ινστιτούτου στο You-Tube  https://www.youtube.com/channel/UCIY484dU7kP8xHb2f3Coq4g