Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Μπαίνει στην αποθήκευση ενέργειας και τη μικροκινητικότητα  – Το πλάνο ανάπτυξης

Σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας που όλοι, όμως, σχετίζονται με το automobility  θέλει να στηρίξει τη διατήρηση της αναπτυξιακής της τροχιάς η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία, διατηρώντας την παρουσία της στις υφιστάμενες δραστηριότητες, εισέρχεται δυναμικά σε νέες, όπως το R&D, η μικροκινητικότητα, η αποθήκευση ενέργειας μέσω ανακύκλωσης μπαταριών λιθίου και η αγορά μοτοσυκλέτας.

Σε ό,τι αφορά τη μικροκινητικότητα, η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει και αναπτύξει σε τελικό στάδιο την κατασκευή ενός ηλεκτρικού σκούτερ, το οποίο θα έχει έτοιμο για να λανσάρει στην αγορά στο τέλος του 2023 με αρχές του 2024. Στην αρχή, η διάθεση του σκούτερ θα είναι αποκλειστικά B2B και αργότερα θα προσφέρεται και απευθείας σε καταναλωτές.

Εκτός του σκούτερ, η εταιρεία σχεδιάζει ήδη και την κατασκευή ενός microcar, το οποίο, όμως, βρίσκεται σε αρκετά πιο πρώιμο στάδιο εξέλιξης.

Η συνολική επένδυση για την κατασκευή του σκούτερ φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ, έγινε με ίδια κεφάλαια και ο στόχος είναι να αποφέρει έσοδα τα τάξης των 20 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία.

Σε ό,τι αφορά την έρευνα και ανάπτυξη, η εταιρεία έχει επενδύσει στην δημιουργία ενός κέντρου καινοτομίας, καθώς έχει ενσωματώσει στο δυναμικό της μια εταιρεία startup, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή εστιασμένων λύσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία και την αεροδιαστημική.

Στον τομέα αποθήκευσης ενέργειας, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ θα δραστηριοποιηθεί μέσω της δημιουργίας μεγάλης μονάδας, η οποία θα ανακυκλώνει μπαταρίες λιθίου όταν αυτές θα αποσύρονται από τα οχήματα, καθώς θα έχουν φτάσει κάτω από το 80% της αρχικής τους απόδοσης.

Επίσης, η εταιρεία μέσω της εισαγωγής της στην αγορά μοτοσυκλέτας -καθώς πρόσφατα απέκτησε την αντιπροσωπεία της KTM Ελλάδος- προσβλέπει να εδραιωθεί στις υψηλές πωλήσεις και να φτάσει να κατέχει στην Ελλάδα αντίστοιχο μερίδιο αγορών του εξωτερικού, κοντά στο 10%.

Η επένδυση για το deal με την KTM προσεγγίζει τα 6-7 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, θα γίνει ένα evaluation του δικτύου, προκειμένου οι υπηρεσίες που παρέχονται να ανταποκρίνονται στα διεθνή στάνταρ της εταιρείας.

Για την επιτυχή εισαγωγή της στους νέους τομείς αλλά και στην γενικότερη στρατηγική της, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ ποντάρει πολλά στην υφιστάμενη συνεργασία της με τον κινεζικό κολοσσό BYD, από τη οποία ήδη εισάγει ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα διαφόρων τύπων, αλλά προσβλέπει στην επέκταση της συνεργασίας και στα επιβατικά μοντέλα, που μέχρι στιγμής κυκλοφορούν μόνο σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως της Γερμανίας και Νορβηγίας.

Όμως, η συνεργασία με την BYD μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επωφελής και για τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας μέσω ανακύκλωσης, καθώς ο κινέζικος κολοσσός είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τέτοιων μπαταριών παγκοσμίως.

Σε ό,τι αφορά τα βαρέα οχήματα, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε ότι πρόκειται για μια αγορά που χτυπήθηκε τόσο έντονα κατά την περίοδο της κρίσης που -αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια- ακόμη δεν έχει επανέλθει.

Ειδικά, η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια αγορά μεταχειρισμένων στα βαρέα οχήματα, καθώς οι πωλήσεις καινούριων είναι πλέον ελάχιστες.

 

Ρεπορτάζ: Καλούμενος Γιώργος