Ολοκληρωμένες Συνδυασμένες Μεταφορές με Cargo αεροδρόμιο στην Ν. Αγχίαλο του Βόλου

Ένα φιλόδοξο πλάνο ανέλυσε -κατά την επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Αποστολής στην Έκθεση Transport-Logitic του Μονάχου- ο επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου για τα Logistics και την Εφοδιαστική Αλυσίδα, καθηγητής κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος. Σύμφωνα με αυτό, προκειμένου να μπορεί η χώρα να αναρριχηθεί πέραν της 19ης θέσης που έλαβε εφέτος στην διεθνή κλίμακα LPI της World Bank, θα πρέπει να γίνουν άλματα, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για συνδυασμένες μεταφορές και για ουσιαστική μετατροπής της χώρας σε Hub όχι μόνο για την Ν.Α. Ευρώπη. Σε ένα τέτοιο ολοκληρωμένο εθνικό πλάνο, ο ίδιος τοποθετεί την ανάγκη για ύπαρξη αυτόνομου cargo αεροδρομίου, που θα βρίσκεται στο κέντρο της ηπειρωτικής χώρας και θα μπορεί να εξυπηρετεί transit cargo πτήσεις από και προς Ασία, από και προς Κ. Ευρώπη.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε, τεκμηριώνοντας την σκέψη του “το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου στον Βόλο θα μπορούσε πολύ εύκολα να διαδραματίσει αυτόν τον ρόλο, συνδυασμένο και με το γεγονός ότι βρίσκεται πλησίον των κεντρικών οδικών αξόνων (και του σιδηροδρομικού δικτύου), ενώ το γεγονός ότι ως asset ανήκει στο Υπερταμείο, καθιστά εύκολη την τυπική διαδικασία των διαγωνισμών ανάθεσης κ.λπ., αρκεί να υπάρξει κεντρική πρόνοια ότι το συγκεκριμένο asset θέλουμε να το ορίσουμε ως αποκλειστικά cargo αεροδρόμιο”.

Όπως είπε ο καθηγητής: “το να φτάσουμε από το 42 που βρισκόμασταν προ ετών στο 19 του δείκτη LPI ήταν το επιστέγασμα 10ετούς δουλειάς, τόσο της Επιτροπής Logistics που μετεξελίχθηκε σε Εθνικό Συμβούλιο, όσο και των δράσεων που αναλήφθηκαν σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, αλλά και των ιδιωτικών επενδύσεων στο χώρο των Logistics”. Όπως όμως εξήγησε, αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι, προσθέτοντας “Εάν ο στόχος μας είναι να είμαστε διεθνώς ανταγωνιστικοί στις υπηρεσίες logistics που η χώρα παρέχει διεθνώς, είναι πολύ πιο δύσκολο να αναρριχηθούμε από το 19 στο top 10, καθώς έχουμε να ανταγωνιστούμε πλέον χώρες με πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Φανταστείτε ότι στο νο 18 είναι οι ΗΠΑ”.

Για να το πετύχουμε αυτό, επεσήμανε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, πρέπει να δώσουμε έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών και στην διασύνδεση των φορτίων, επιτυγχάνοντας με οργανωτικό πλάνο:

  • ύπαρξη οργανωμένων υποδοχέων σε Θριάσιο, Φυλή, Γκόνο/Θεσσαλονίκη, με υποδομές που θα επιτρέπουν την υιοθέτηση μεταποιητικών δράσεων αλυσίδας αξίας & θα συνδέονται άμεσα με σιδηροδρομικό δίκτυο
  • επίτευξη συνδυασμένων μεταφορών, με σοβαρή αναβάθμιση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού έργου, ύπαρξη σιδηροδρομικών αποθηκών, δημιουργία ενός cargo αεροδρομίου στο κέντρο της ηπειρωτικής χώρας και
  • οργανωμένες δράσεις ενίσχυσης του last mile όπου θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος

Αναλύοντας τις προτεραιότητες του Εθνικού Συμβουλίου, ανέφερε ότι όλα τα προαναφερθέντα αποτελούν επεξεργασμένους στόχους, επισημαίνοντας ότι αποτελούν αναγκαία βήματα ώστε να αξιοποιηθεί στο έπακρο και να μεγιστοποιηθεί τα επόμενα χρόνια, η δυνατότητα της βιομηχανίας εφοδιαστικής αλυσίδας να φέρνει έσοδα στη χώρα που θα μπορούν να φτάσουν ακόμη και το 20-21% επί του ΑΕΠ.

Μ.Ε.