ΟΛΘ Α.Ε.: Αύξηση εσόδων για όλους τους επιχειρηματικούς τομείς το 2021

Συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης σημειώθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου του 2022, ανακοινώθηκε ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ. ευρώ (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε 1 εκατ. ευρώ), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) έφτασαν τα 33,4 εκατ. ευρώ και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 19,8 εκατ. ευρώ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 71,7 εκατ. ευρώ  το 2020 σε  76,9 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 5,2 εκατ. ευρώ (7,2%), με 1,3 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και 3,3 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με 0,3 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα 0,2 εκατ. ευρώ από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν 17 αφίξεις, έναντι μιας  άφιξης το 2020.

Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από 33,9 εκατ. ευρώ το 2020 σε 37,0 εκατ. ευρώ το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA), επίσης, αυξήθηκαν από 30,9 εκατ. ευρώ το 2020 σε 34,7 εκατ. ευρώ το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.

Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από 20,1 εκατ. ευρώ το 2020 σε 21,1 εκατ. ευρώ το 2021.

Η διακίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε 17,4 εκατ. ευρώ, έναντι 8,1 εκατ. ευρώ το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 1,50 ευρώ.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».