Οδηγική εμπειρία με το πλήρως ηλεκτρικό eActros και την επόμενη γενιά του Actros L της Mercedes

Στην εκδήλωση «Driving Experience» που διοργανώνει στο Wörth am Rhein, η Mercedes-Benz Trucks δίνει στους δημοσιογράφους του διεθνούς ειδικού Τύπου την ευκαιρία να οδηγήσουν το ηλεκτρικό φορτηγό βαρέων διανομών eActros με μπαταρίες και τη ναυαρχίδα Actros L. Και τα δύο φορτηγά είναι εξαιρετικά υψηλής τεχνολογίας και περιλαμβάνουν πολλές καινοτομίες, ωστόσο, ενώ τα συστήματα κίνησής τους διαφέρουν, και τα δύο επιτρέπουν στις εταιρείες μεταφορών να διεκπεραιώνουν αποτελεσματικά τις καθημερινές τους εργασίες, παρέχοντας ταυτόχρονα στους οδηγούς ασφαλή, άνετα και δυναμικά φορτηγά.

Μετά την εκδήλωση «Driving Experience», ο κατασκευαστής σκοπεύει να διοργανώσει μια εκδήλωση πελατών διάρκειας αρκετών εβδομάδων για συνολικά περίπου 1.000 συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη σχετικά με βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας, όπως οι υποδομές, οι υπηρεσίες και τα ηλεκτρικά φορτηγά.

Η Karin Rådström, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Mercedes-Benz Trucks, ανέφερε: «Το τεράστιο ενδιαφέρον για την εκδήλωση οδήγησης του eActros στο Wörth αποδεικνύει περίτρανα ότι η ηλεκτρική κινητικότητα γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στους πελάτες μας. Μ’ αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να ενώσουν τις προσπάθειές τους και να θέσουν γρήγορα σε κυκλοφορία περισσότερα ηλεκτρικά φορτηγά, να επεκτείνουν τις υποδομές φόρτισης και να επιτύχουν ισοτιμία κόστους».

 

 

Εντυπωσιακή οδηγική εμπειρία με το eActros

Επιβιβαστείτε, δέστε τη ζώνη σας, πατήστε το κουμπί εκκίνησης και ξεκινήστε. Είναι τόσο απλό με το ηλεκτρικό φορτηγό μπαταρίας Mercedes-Benz eActros. Ακόμα καλύτερα, το μόνο που θα ακούτε είναι το ήπιο βουητό του συμπιεστή, ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών και ο αεροδυναμικός θόρυβος καθώς επιταχύνετε.

Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε, και αυτή η αρχική σχεδόν αθόρυβη εμπειρία σάς δίνει μια ιδέα της γοητείας ενός ηλεκτρικού φορτηγού μαζικής παραγωγής που η Mercedes-Benz Trucks σχεδίασε ειδικά για βαριές διανομές. Είτε κινείστε σε αυτοκινητοδρόμους, ή σε επαρχιακούς δρόμους με διαφορετική τοπογραφία, ή σε πόλεις και κωμοπόλεις, η χαλαρή οδήγηση είναι άμεσα εμφανής, ο οδηγός δεν αισθάνεται σχεδόν καμία διακοπή στην αλλαγή ταχυτήτων ή στην έλξη. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες παρέχουν ακριβώς την ίδια υψηλή ροπή σε όλο το εύρος στροφών, και η ισχυρή επιτάχυνση είναι αισθητή σε κάθε κατάσταση κυκλοφορίας. Ακόμη και με πλήρες φορτίο, τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα διατηρούνται συγκριτικά χαμηλά.

Οποιαδήποτε στιγμή στην διάρκεια της διαδρομής, μπορείτε όχι μόνο να δείτε πόσο οικονομικό είναι το eActros, αλλά και να βελτιώσετε τη χρήση ενέργειας με τη βοήθεια της έξυπνης ανάκτησης. Αυτό σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική κατά την πέδηση ή ενεργοποιώντας τον διωστήρα διεύθυνσης κατά το ρολάρισμα. Η ενέργεια που παράγεται κατ’ αυτόν τον τρόπο φορτίζει τις μπαταρίες του eActros, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της αυτονομίας των οχημάτων.

 

 

Ένα ακόμα θετικό στοιχείο της πέδησης με ανάκτηση ενέργειας είναι ότι τα φρένα του eActros υποβάλλονται σε μικρότερη καταπόνηση. Ανάλογα με την κατάσταση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης.

Επιπλέον, μπορεί να ενεργοποιηθεί η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ μέσω της οθόνης αφής του ψηφιακού κόκπιτ, δηλαδή επιβράδυνση μέσω ανάκτησης χωρίς μηχανική ενεργοποίηση των φρένων, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να έχει όλη του την προσοχή στον δρόμο και όχι στην τεχνολογία. Το διαδραστικό κόκπιτ πολυμέσων που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του eActros παρέχει συνεχή ροή πληροφοριών για την κατάσταση φόρτισης, την υπολειπόμενη αυτονομία και την τρέχουσα και μέση κατανάλωση ενέργειας σε kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Σχετικά με το θέμα της ενέργειας: Το eActros διατίθεται με είτε τρία (eActros 300) είτε τέσσερα πακέτα μπαταριών (eActros 400), καθένα από τα οποία διαθέτει εγκατεστημένη χωρητικότητα 112 kWh  και ωφέλιμη χωρητικότητα περίπου 97 kWh.  Με τέσσερα πακέτα μπαταριών, το eActros 400 διαθέτει αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα.

Στην καρδιά της τεχνολογίας βρίσκεται η μονάδα μετάδοσης κίνησης, ένας άκαμπτος ηλεκτρικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχώς 330 kW ισχύος και κορυφαία απόδοση 400 kW. Το eActros μπορεί να φορτίζεται με έως και 160 kWh: για τη φόρτιση των τριών πακέτων μπαταριών από το 20 στο 80 τοις εκατό σε κανονικό σταθμό ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα φόρτισης 400 A  απαιτείται περίπου μία ώρα.

 

 

Έξυπνες ψηφιακές λύσεις για ακόμα πιο αποδοτική χρήση

Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η χρήση του eActros, να εξοικονομηθεί χρόνος και κόπος και να διευκολυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, η Mercedes-Benz Trucks παρέχει στους πελάτες της μια ολόκληρη σειρά ψηφιακών λύσεων και εφαρμογών στο Fleetboard Portal. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την εξατομικευμένη διαχείριση φόρτισης. Παρέχει απόλυτη διαφάνεια της διαδικασίας φόρτισης για τις υποδομές των πελατών και επιτρέπει τη διαχείριση του κόστους με την προβολή του ιστορικού συναλλαγών. Επιπλέον, γίνεται καλύτερος προγραμματισμός των διαδικασιών φόρτισης με στόχο την πλήρη αξιοποίηση των σταθμών φόρτισης, ενώ η διαδικασία φόρτισης μπορεί να ξεκινήσει και να διακοπεί από οπουδήποτε χάρη στη Διαχείριση Φόρτισης.

Το εργαλείο χαρτών είναι άλλη μια ψηφιακή λύση, η οποία επιτρέπει στους υπαλλήλους των τμημάτων υποστήριξης των εταιρειών μεταφορών να αντιδρούν γρήγορα στην τρέχουσα κατάσταση του οχήματος, όταν είναι απαραίτητο, καθώς το εργαλείο μπορεί να προβάλλει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται ένα όχημα, καθώς και αν κινείται, είναι σταθμευμένο ή φορτίζει, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία.

Ένα άλλο εργαλείο είναι το αρχείο καταγραφής με αναλυτικές πληροφορίες για τους χρόνους οδήγησης, διαλειμμάτων και φόρτισης, το συνολικό βάρος, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τα δρομολόγια, την τοπογραφία, τη θερμοκρασία, καθώς και την κατανάλωση ενέργειας ή τις αυξομειώσεις φόρτισης της μπαταρίας. Έτσι, οι διαχειριστές στόλου μπορούν να παρακολουθούν κάθε eActros της επιχείρησης, με στόχο τη διαρκή βελτιστοποίηση της χρήσης μέσα από συζητήσεις της κατάστασης με τους οδηγούς ή τους υπεύθυνους δρομολογίων. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να ενσωματώνουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα στον καθημερινό τους προγραμματισμό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

 

 

Το συμβόλαιο συντήρησης Mercedes-Benz Complete διατίθεται, επίσης, για το eActros, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση του οχήματος. Το ολοκληρωμένο πακέτο συντήρησης καλύπτει τις επισκέψεις στο συνεργείο για εργασίες συντήρησης και επισκευής του συνολικού οχήματος και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των αναλώσιμων εξαρτημάτων. Το συμβόλαιο συντήρησης καλύπτει την εντατική υποστήριξη πελατών που παρέχεται από την υπηρεσία Mercedes-Benz Uptime.

Το έξυπνο σύστημα καταγράφει όλα τα σχετικά στοιχεία του οχήματος, από τις πιέσεις ελαστικών και την κατάσταση του κινητήρα μέχρι την κατάσταση των μπαταριών. Σε αυτό το πλαίσιο, η υπηρεσία Mercedes-Benz Uptime έχει επεκταθεί με περισσότερους από 100 κανόνες ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίοι παρακολουθούν διαρκώς τις διαδικασίες φόρτισης ή τις καμπύλες τάσης που σχετίζονται με την μπαταρία υψηλής τάσης, για παράδειγμα.

Οι πληροφορίες διατίθενται επίσης μέσω της νέας πύλης πελατών, βασισμένης στο cloud. Με τη δικτύωση όλων των οχημάτων, διευκολύνεται η διαδικασία προγραμματισμού των επισκέψεων στο συνεργείο για το Mercedes-Benz Service και τις εταιρείες μεταφορών.

 

 

Εξειδικευμένες συμβουλές για προσαρμοσμένη ηλεκτρική κινητικότητα

Ανεξάρτητα από την τεχνολογία συστήματος κίνησης, κάθε επένδυση σε ένα επαγγελματικό όχημα πρέπει να αποδίδει στις καθημερινές δραστηριότητες μιας εταιρείας μεταφορών. Επιπλέον, πρέπει να δίνονται εκ των προτέρων απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήσεις, ειδικά όσον αφορά στα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά: Σε ποια δρομολόγια μπορώ να χρησιμοποιώ τα ηλεκτρικά οχήματα; Πόσο ανεπτυγμένη είναι η υποδομή φόρτισης; Τι δομικά μέτρα και επενδύσεις απαιτούνται για τη φόρτιση στο αμαξοστάσιο;

Συνεπώς, είναι σημαντικό να μην πωλείται απλώς ένα ηλεκτρικό φορτηγό στον πελάτη, αλλά να του παρέχεται υποστήριξη σε όλη τη διαδικασία εξηλεκτρισμού του στόλου του. Άλλωστε, η ηλεκτρική κινητικότητα δεν περιορίζεται μόνο σε ένα νέο είδος συστήματος κίνησης. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Mercedes-Benz Trucks ενσωμάτωσε το eActros σε ένα οικοσύστημα για επιχειρήσεις, το οποίο περιλαμβάνει επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες για υψηλή αξιοποίηση του οχήματος και βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους κύκλου ζωής.

Για παράδειγμα, οι ομάδες eConsulting χρησιμοποιούν υφιστάμενα δρομολόγια, προκειμένου να καθορίσουν προφίλ χρήσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά, όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά και κατανοητά για έναν συγκεκριμένο πελάτη. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, πέρα από τον εξηλεκτρισμό του αμαξοστασίου, το eConsulting περιλαμβάνει και όλα τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό, την παραγγελία και την υλοποίηση της υποδομής φόρτισης, καθώς και τη σύνδεση με το δίκτυο.

Η Mercedes-Benz Trucks έχει συνάψει στρατηγικές εταιρικές σχέσεις ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό με τη Siemens Smart Infrastructure και την ENGIE. Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks μπορεί να παρέχει υποστήριξη για την πιθανή δημόσια χρηματοδότηση της υποδομής και των οχημάτων.

 

 

Στην εκδήλωση «Driving Experience», η Mercedes-Benz Trucks επικεντρώθηκε στο να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις τόσο για την υποδομή φόρτισης όσο και για την πραγματική διαδικασία φόρτισης σε ειδικά διαμορφωμένο αμαξοστάσιο φόρτισης.

Για παράδειγμα, πόσος χρόνος χρειάζεται για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής φόρτισης και ποιο το αναμενόμενο κόστος; Ποιο είναι το πρότυπο φόρτισης για το Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης (CCS) και ποιοι φορτιστές συνιστώνται; Πώς επικοινωνεί το όχημα με τη θύρα φόρτισης; Στην εκδήλωση αναλύθηκε επίσης λεπτομερώς εάν είναι καλύτερη η γρήγορη ή η αργή φόρτιση και ποια η διαφορά ανάμεσα σε ψυχόμενα και μη ψυχόμενα καλώδια φόρτισης.

Σύστημα ηχητικής προειδοποίησης, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης, νέο MirrorCam και ABA 5

Όπως αποκαλύπτει εντυπωσιακά κάθε διαδρομή με το eActros, το όχημα είναι ιδιαίτερα αθόρυβο στον δρόμο. Ωστόσο, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί ή οι ποδηλάτες, ειδοποιούνται για την κίνηση ηλεκτρικού φορτηγού κοντά σε αυτούς, το eActros διαθέτει επίσης εξωτερικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος (AVAS) στον βασικό εξοπλισμό – σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις.

Το σύστημα ηχητικής προειδοποίησης στο eActros αποτελείται από δύο ηχεία – ένα στο μπροστινό μέρος και ένα στο πίσω – τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και με το όχημα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, αναπαράγονται διαφορετικοί ήχοι για την εμπροσθοπορεία και την οπισθοπορεία. Ο ήχος για την εμπροσθοπορεία μοιάζει με τον χαμηλό ήχο ενός ανεμιστήρα, ενώ κατά την οπισθοπορεία ακούγεται ενός διακοπτόμενος ήχος δύο τόνων.

 

 

Η βελτιωμένη αντιληπτότητα ενός ηλεκτρικού φορτηγού είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την αλλαγή κατεύθυνσης. Για την καλύτερη δυνατή αποφυγή ατυχημάτων, ιδίως με ποδηλάτες ή πεζούς, ή τουλάχιστον για τη μείωση των συνεπειών των ατυχημάτων, το eActros διαθέτει το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης S1R στον βασικό εξοπλισμό.

Εάν, παρά τις προσδοκίες, προκύψει κίνδυνος να μην δει ο οδηγός φορτηγού έναν ποδηλάτη ή πεζό κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, το σύστημα μπορεί να παρέμβει για να υποστηρίξει και να προειδοποιήσει τον οδηγό σε μια διαδικασία πολλαπλών βημάτων. Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης χρησιμοποιεί για τις οπτικές προειδοποιήσεις την οθόνη του MirrorCam, η οποία τοποθετείται στο eActros αντί των συμβατικών κύριων και ευρυγώνιων καθρεφτών.

Η δεύτερη γενιά του συστήματος καθρεφτών με κάμερες χρησιμοποιείται από τον Απρίλιο του 2022, και μπορεί πλέον να παρέχει στον οδηγό ακόμη καλύτερη υποστήριξη σε πολλές καταστάσεις της οδικής κυκλοφορίας χάρη στο κατά δέκα εκατοστά μικρότερο μήκος των βραχιόνων των καμερών σε κάθε πλευρά και, επιπλέον, στις νέες παραμέτρους εικόνας.

Ένα από τα οφέλη του μικρότερου μήκους των βραχιόνων των καμερών είναι ότι οι οδηγοί μπορούν τώρα να κάνουν οπισθοπορεία πιο εύκολα από ό,τι συνέβαινε με την πρώτη γενιά. Αυτό οφείλεται ιδίως στο γεγονός ότι η προοπτική του MirrorCam πλέον προσομοιάζει ακόμη περισσότερο εκείνη ενός συμβατικού γυάλινου καθρέφτη. Η εξέλιξη του ήδη ιδιαίτερα φωτεινού συστήματος καμερών ως προς την προσαρμογή χρωμάτων και τη φωτεινότητα σημαίνει ότι οι οθόνες προβάλλουν με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια την περιοχή που αφορά την οδηγική κατάσταση, π.χ. κατά την οπισθοπορεία σε σκοτεινή ή ελάχιστα φωτισμένη εγκατάσταση.

 

 

Χάρη στην υποστήριξη που προσφέρει, το αναβαθμισμένο σύστημα MirrorCam μπορεί να συμβάλλει στη διαχείριση καταστάσεων, όπως προσπεράσεις, ελιγμοί, οδήγηση σε συνθήκες κακής ορατότητας και σκοταδιού, οδήγηση σε στροφές και διέλευση από στενούς χώρους, με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς άγχος.

Επιπλέον, τα γνωστά πλεονεκτήματα όπως η ευρυγώνια λειτουργία κατά τους ελιγμούς οπισθοπορείας, οι γραμμές απόστασης στην οθόνη για καλύτερη εκτίμηση της απόστασης από αντικείμενα πίσω από το κινούμενο όχημα, η περιστροφή της εικόνας της κάμερας σε στροφές ή η παρακολούθηση του χώρου γύρω από το όχημα κατά τη στάση, εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα.

Ένα άλλο βασικό στοιχείο ασφαλείας είναι η πέμπτη γενιά Active Brake Assist (ABA 5) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών. Το ABA 5 βασίζεται σε ένα σύστημα που συνδυάζει ραντάρ και κάμερα. Εάν το ABA 5 αναγνωρίσει κίνδυνο ατυχήματος – είτε με μπροστινό όχημα, στάσιμο εμπόδιο ή με πεζό που διασχίζει τον δρόμο, κινείται προς το όχημα, περπατά στην ίδια λωρίδα με το όχημα ή ακινητοποιείται ξαφνικά μπροστά στο όχημα – σε πρώτη φάση, προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά.

Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει επαρκώς, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει μερική πέδηση στα τρία μέτρα ανά δευτερόλεπτο ως δεύτερο βήμα. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 50 τοις εκατό της μέγιστης ισχύος πέδησης. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης εξακολουθεί να υπάρχει, το ABA 5 πραγματοποιεί αυτοματοποιημένη πλήρη πέδηση έως ταχύτητα οχήματος 50 km/h, εφόσον αναγνωρίσει πεζούς εν κινήσει.

 

 

Η δοκιμασμένη ναυαρχίδα στις παραδοσιακές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων: Το Actros L – Από τον Οκτώβριο του 2022 με την τρίτη γενιά του κινητήρα επαγγελματικών οχημάτων OM 471

Εκτός από το ολοένα εμπλουτιζόμενο χαρτοφυλάκιο οχημάτων με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης μπαταρίας, η Mercedes-Benz Trucks θέτει για άλλη μια φορά νέα πρότυπα στην premium κατηγορία των παραδοσιακών πετρελαιοκίνητων φορτηγών με το Actros L, το οποίο βρίσκεται στην παραγωγή από τον Νοέμβριο του 2021. Το κορυφαίο μοντέλο της επιτυχημένης σειράς Actros υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τον ισχυρισμό της Mercedes-Benz Trucks ότι επικεντρώνεται πάντα στις ανάγκες των πελατών της και των οδηγών τους και δημιουργεί γι’ αυτούς την υψηλότερη δυνατή προστιθέμενη αξία, ξανά και ξανά.

Ένα παράδειγμα είναι η τρίτη γενιά του κινητήρα βαρέων επαγγελματικών οχημάτων OM 471. Ο πλέον πρόσφατος κινητήρας βαρέως τύπου, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στο Mercedes-Benz Actros L από τον Οκτώβριο του 2022, διαθέτει μια μεγάλη γκάμα τεχνικών καινοτομιών που στοχεύουν σταθερά στη μείωση του συνολικού κόστους κύκλου ζωής (TCO) όσον αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου, τις μειωμένες εκπομπές CO2, το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και τα υψηλότερα περιθώρια, χωρίς να επηρεάζουν τις επιδόσεις, τη δυναμική του οχήματος ή την οδηγική άνεση. Για τον σκοπό αυτό, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks έχουν κάνει αρκετές προσαρμογές.

Για παράδειγμα, η τρίτη γενιά του OM 471 εισάγει δύο νέους στροβιλοσυμπιεστές, οι οποίοι, σε συνδυασμό με το επανασχεδιασμένο σύστημα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων, επιτρέπουν μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου έως και τέσσερα τοις εκατό σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Για ακόμα περισσότερη δυναμική του οχήματος, η Mercedes-Benz Trucks έχει επίσης επικεντρωθεί στο σύστημα μετάδοσης κίνησης: Για παράδειγμα, το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift Advanced επιτρέπει ταχύτερη και ομαλότερη εκκίνηση και επιτάχυνση σε πολλές περιπτώσεις, χάρη στην ακρίβεια στην επιλογή ταχυτήτων. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό της τρίτης γενιάς του OM 471 είναι το εκτεταμένο πρόγραμμα Top Torque, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερες επιδόσεις ακριβώς όταν πραγματικά χρειάζονται –για παράδειγμα όταν οδηγείτε σε έναν αυτοκινητόδρομο, ή όταν προσπερνάτε.

 

 

Άφθονος χώρος και περισσότερος εξοπλισμός ασφαλείας

Το γεγονός ότι το Actros L φροντίζει να παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης για τον οδηγό υπογραμμίζεται από την καμπίνα πλάτους 2,5 μέτρων, και το γεγονός ότι είναι διαθέσιμο μόνο σε εκδόσεις StreamSpace, BigSpace και GigaSpace. Χάρη στην απουσία τούνελ κινητήρα, το δάπεδο της καμπίνας είναι επίπεδο, γεγονός που συμβάλλει σε μια πραγματικά άνετη διαρρύθμιση. Η βελτιωμένη ηχομόνωση μειώνει τους ανεπιθύμητους θορύβους, συμβάλλοντας έτσι στην ηρεμία, όχι μόνο κατά την οδήγηση αλλά και κατά τις περιόδους ανάπαυσης, ενώ η θέση του καθίσματος έχει χαμηλώσει και βελτιστοποιηθεί περαιτέρω. Επιπλέον, οι προαιρετικά διαθέσιμοι νέας σχεδίασης προβολείς LED αποτελούν σημαντικό στοιχείο βελτίωσης της ασφάλειας, χάρη στη μεγαλύτερη φωτεινή τους ένταση και τον εξαιρετικό φωτισμό του δρόμου σε σύγκριση με τους προβολείς xenon.

Επιπλέον, συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα Active Brake Assist πέμπτης γενιάς με ανίχνευση πεζών, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ή το σύστημα MirrorCam δεύτερης γενιάς, καθώς και προαιρετικός εξοπλισμός όπως το σύστημα Active Sideguard Assist (ASGA) ή το σύστημα Active Drive Assist δεύτερης γενιάς (ADA 2) για μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2, συμβάλλουν επίσης σημαντικά στην αύξηση της ασφάλειας.

Ειδικότερα, τα δύο τελευταία συστήματα μπορούν να παρέχουν σημαντική υποβοήθηση σε κάθε κατάσταση κυκλοφορίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το νέο σύστημα Active Sideguard Assist δεν είναι πλέον απλά σε θέση να προειδοποιεί τον οδηγό για ποδηλάτες ή πεζούς που κινούνται στην πλευρά του συνοδηγού, αλλά μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει την αυτόματη πέδηση μέχρι ταχύτητα στροφής 20 km/h, έως ότου το όχημα ακινητοποιηθεί πλήρως, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως.

Το σύστημα ADA 2 υποστηρίζει ενεργά τον οδηγό αναλαμβάνοντας τη διαμήκη και εγκάρσια καθοδήγηση του οχήματος υπό συγκεκριμένες συνθήκες και διατηρώντας αυτόματα απόσταση καθώς και επιταχύνοντας και, εάν χρειάζεται, διευθύνοντας το όχημα όταν πληρούνται οι σχετικές συνθήκες, π.χ. αρκετά μεγάλη ακτίνα στροφής ή ορατές σημάνσεις στο οδόστρωμα. Επιπλέον, το ADA 2 περιλαμβάνει την επιμέρους λειτουργία ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης, που μπορεί να ακινητοποιεί εκτάκτως το όχημα εάν ο οδηγός, παρά τις οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, δεν είναι σε θέση να ελέγξει το τιμόνι. Οι ενέργειες και λειτουργίες των συστημάτων υποβοήθησης εμφανίζονται στον οδηγό στο – φιλικό προς τον χρήστη – Multimedia Cockpit με δύο έγχρωμες οθόνες, που αποτελούν την «καρδιά» του Human Machine Interface (HMI).

Στόχος όλων των συστημάτων υποβοήθησης της Mercedes-Benz Trucks είναι να παρέχουν στον οδηγό την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, εντός των ορίων τους. Ωστόσο, ο οδηγός δεν παύει να είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ασφαλή οδήγηση του οχήματος κάθε στιγμή, όπως προβλέπει ο νόμος.