Ντεμπούτο για τo ηλεκτρικό MAN eTGX αυτονομίας 800 χλμ.

Εμπορικό λανσάρισμα για το MAN eTruck, το νέο ηλεκτρικό φορτηγό μεικτού βάρους έως και 42 τόνων, που χάρη στη μέγιστη αυτονομία των 800 χλμ. και τη δυνατότητα φόρτισης σε 45 λεπτά, προσφέρεται για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Μετά από τα λεωφορεία και τα van, η MAN Truck & Bus συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, λανσάροντας εμπορικά το πρώτο ηλεκτρικό, βαρύ φορτηγό της, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα της γερμανικής εταιρείας, που περιλαμβάνει ακόμα το MAN eTGS που προορίζεται κυρίως για τις διανομές μηδενικών ρύπων.

Το νέο MAN eTruck κατέστη πρόσφατα διαθέσιμο στις πρώτες ευρωπαϊκές αγορές και υπόσχεται αυτονομία από 600 έως 800 χλμ., στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί και ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή του χρόνου φορτοεκφόρτωσης. Μάλιστα, η γερμανική εταιρεία τονίζει πως από το 2ο μισό της τρέχουσας δεκαετίας, θα είναι σε θέση να προσφέρει αυτονομίες της τάξης των 1.000 χλμ.

 

Ντεμπούτο για τo ηλεκτρικό MAN eTGX αυτονομίας 800 χλμ.

 

Η γκάμα εκδόσεων

Το νέο ηλεκτρικό ΜΑΝ eTGX ενδείκνυται για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Προσφέρεται ως 42 τόνων 4×2 τράκτορας, αλλά και σε 4×2 και 6×2 εκδόσεις μονού φορτηγού, μεικτού βάρους 20 και 28 τόνων, αντίστοιχα (42 τόνους με τρέιλερ). Το ωφέλιμο φορτίο του MAN eTruck ποικίλλει από τους 9,5 έως 18,8 τόνους.

Ανάλογα με την έκδοση και τη διαμόρφωση, η ηλεκτρική γραμμή κίνησης αποδίδει 333 hp (254 kW), 449 hp (330 kW) ή 544 hp (400 kW) ισχύος, με τη ροπή να ορίζεται στα 800, 1.150 ή 1.250 Nm, αντίστοιχα.

 

Ντεμπούτο για τo ηλεκτρικό MAN eTGX αυτονομίας 800 χλμ.

 

Η μονάδα μετάδοσης της κίνησης βρίσκεται κεντρικά στο πλαίσιο των MAN eTGX και MAN eTGS και περιλαμβάνει τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, τον μετατροπέα που είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή του συνεχούς ρεύματος της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο ρεύμα και για τον έλεγχο του κινητήρα, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων 2 ή 4 ταχυτήτων.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν από τρία έως έξι πακέτα μπαταριών, διαμορφώνοντας έτσι τη συνολική χρησιμοποιούμενη χωρητικότητα, από τις 240 έως τις 480 kWh.

 

Ντεμπούτο για τo ηλεκτρικό MAN eTGX αυτονομίας 800 χλμ.

 

Εκτός από το πρότυπο CCS με ισχύ έως και 375 kW, η MAN προσφέρει το πολύ πιο ισχυρό πρότυπο φόρτισης μεγαβάτ (MCS) για γρήγορη ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στους χρόνους οδήγησης. Αρχικά, είναι δυνατή η φόρτιση στα 750 kW, μια ισχύς που επιτρέπει την ανάκτηση αυτονομίας έως και 350 χλμ., ύστερα από μόλις 45 λεπτά επαναφόρτισης. Μάλιστα, σε μεταγενέστερο στάδιο σχεδιάζεται η επέκταση ακόμη και περισσότερο από το ένα μεγαβάτ ισχύος φόρτισης.

Η προετοιμασία για το λανσάρισμα

Περιττό είναι ίσως να αναφέρουμε, πριν από το εμπορικό λανσάρισμα του MAN eTruck, έπρεπε να εξασφαλιστεί πως θα βρισκόταν τουλάχιστον στα επίπεδα των σημερινών diesel φορτηγών, σε όρους απόδοσης, αξιοπιστίας και αποδοτικότητας.

 

Ντεμπούτο για τo ηλεκτρικό MAN eTGX αυτονομίας 800 χλμ.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, έλαβαν χώρα εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης, που περιλάμβαναν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στους δρόμους, σε συνθήκες όπως ο σουηδικός χειμώνας με θερμοκρασίες -40οC, αλλά και το καλοκαίρι στη νότια Ισπανία των +40oC. Εκεί, 40 ειδικοί της ΜΑΝ παρέμειναν για 10 εβδομάδες, υποβάλλοντας το MAN eTruck σε απαιτητικές δοκιμές για περισσότερα από 10.000 χλμ.

Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως προκειμένου να είναι σε θέση να παρέχει στους πελάτες της συμβουλές ειδικών για την αγορά ενός ηλεκτρικού φορτηγού και να απαντά σε όλες τις σχετικές ερωτήσεις σχετικά με την υποδομή φόρτισης, την καταλληλότητα για χρήση και την ενδεδειγμένη διαμόρφωση του οχήματος, η MAN προετοιμάζει επί του παρόντος το 1.200 μέλη του ευρωπαϊκού της προσωπικού πωλήσεων, για την επερχόμενη κυκλοφορία στην αγορά του νέου eTruck.