Η ανανεωμένη γκάμα van της Citroën

Πλήρως αναβαθμισμένα εμφανίζονται τα Citroën Berlingo Van και Jumpy, με το μεγαλύτερο Jumper, να είναι αυτό που πραγματικά περνά σε μια νέα εποχή

Η Citroën -όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες μέλη του ομίλου Stellantis– ανανεώνει αισθητικά τα Berlingo Van, Jumpy και Jumper, ώστε να υιοθετούν τη νέα εταιρική ταυτότητα. Παράλληλα, τα τρία ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Citroën ενσωματώνουν μια σειρά βελτιώσεων σε όρους άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και αποδοτικότητας.

Σημειώνεται, πως η γκάμα van της Citroën περιλαμβάνει πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των μοντέλων, οι οποίες -στο πλαίσιο της ανανέωσης- απέκτησαν ισχυρότερες γραμμές κίνησης, υψηλότερες αυτονομίες και μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Αξίζει να αναφερθεί, πως οι επιλογές ξεκινάνε από το μικροσκοπικό Ami Cargo με τον χώρο φόρτωσης των 0,5 κ.μ., και φτάνουν μέχρι το μεγάλο Jumper των 17 κ.μ., ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για υδρογονοκίνητες εκδόσεις.

Σημαντική αναβάθμιση για το Citroën Berlingo Van

Αναλυτικότερα, το νέο Berlingo Van διαθέτει μια εντελώς ανασχεδιασμένη εμπρόσθια όψη. Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στον θάλαμο επιβατών, όπου έχει τοποθετηθεί ένα πιο εργονομικό ταμπλό, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, νέα οθόνη αφής 10 ιντσών και καινούργιο, πολυλειτουργικό τιμόνι. Το «παρών» δίνουν, κατά αποκλειστικότητα, τα καθίσματα Advanced Comfort τη Citroën, που προσφέρουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και τα οποία κατασκευάζονται με αφρό και ύφασμα υψηλής ποιότητας.

Το ανανεωμένο Citroën Berlingo Van προσφέρει ακόμα περισσότερα προηγμένα επικουρικά συστήματα στον οδηγό (ADAS), καθιστώντας τη ζωή του ευκολότερη και ασφαλέστερη. Ανάμεσά τους συναντάμε το αναβαθμισμένο Dynamic Surround Vision, που κάνοντας χρήση δύο καμερών, προσφέρει απροβλημάτιστη περιμετρική ορατότητα. Προς διευκόλυνση της διαδικασίας στάθμευσης, το νέο Berlingo Van εξοπλίζεται πλέον με 12 αισθητήρες, ενώ νέο είναι και το σύστημα Highway Driver Assist που απλοποιεί την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Δίχως αλλαγές συνεχίζουν τα συμβατικά Berlingo Van, με τον κινητήρα βενζίνης PureTech των 110 ίππων και τους πετρελαιοκινητήρες BlueHDi των 100 και 130 ίππων. Ισχύ 136 ίππων (100 kW) και ροπή 270 Nm, εξακολουθεί να αποδίδει ο ηλεκτρικός κινητήρας του ë-Berlingo Van, ο οποίος παίρνει ενέργεια από μια νέα μπαταρία 50 kWh. Η αυτονομία του ηλεκτρικού van έχει ανέβει κατά 20%, φτάνοντας στον μεικτό κύκλο έως και τα 330 χλμ. (μετρήσεις WLTP). Η αυτονομία βελτιώνεται περαιτέρω, χάρη στο νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ο χειρισμός των τριών επιλογών του οποίου, πραγματοποιείται μέσω paddles στο νέο τιμόνι.

Περίπου 30 λεπτά διαρκεί η φόρτιση (20-80%) της μπαταρίας του ë-Berlingo Van σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης ισχύος 100 kW. Σχεδόν 7,5 ώρες απαιτούνται σε ένα wallbox των 7,4 kW για μια πλήρη φόρτιση, ενώ αν συνδεθεί με ένα 11 kW wallbox, ο χρόνος μειώνεται στις 5 ώρες.

Κατά τα λοιπά, το νέο Berlingo Van συνεχίζει να διατίθεται σε δύο εκδόσεις μήκους, τις Μ των 4,40 μέτρων και XL των 4,75 μέτρων, προσφέροντας όγκο φόρτωσης έως και 4,40 κ.μ. και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου (780 κιλά το ë-Berlingo). Προσφέρεται με 2 ή 3 θέσεις, αλλά και με επιμηκυμένη καμπίνα για μεταφορά προσωπικού.

 

 

 

 

Το Citroën Jumpy ανανεώνεται

Περνώντας στο μεσαίο van, Citroën Jumpy, συναντάμε μια παρόμοιας λογικής αισθητική ανανέωση, με βελτιωμένης αεροδυναμικής προφυλακτήρα, νέα LED φωτιστικά σώματα και ολοκαίνουργια μάσκα. Νέας σχεδίασης είναι οι τροχοί, ενώ νέα προσθήκη στη χρωματική παλέτα είναι η γκρι απόχρωση, Titanium Grey.

Εκ νέου, στο εσωτερικό έχει τοποθετηθεί νέο ταμπλό αναβαθμισμένης πρακτικότητας, χάρη στους νέους χώρους αποθήκευσης αντικειμένων, όπως και νέο τιμόνι που φέρει χειριστήρια. Πλήρως ψηφιακός είναι ο προαιρετικός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών, μια διάσταση που φέρει και η -επίσης έξτρα- οθόνη αφής του συστήματος infotainment.

Όπως και στο Berlingo, στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται το Dynamic Surround Vision με τις δύο κάμερες. Για επιπλέον άνεση, η κάμερα οπισθοπορείας Top Rear Vision εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη και προσφέρει ορατότητα 180ο. Εκ νέου, το «παρών» δίνει το σύστημα Highway Driver Assist.

Το νέο Jumpy μπορεί να αποκτηθεί με BlueHDi diesel κινητήρες 120, 145 ή 180 ίππων, με τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις να προσφέρονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (στάνταρ το 6τάχυτο μηχανικό στην έκδοση των 145 ίππων). Εκτός από ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας, το Jumpy διαθέτει και μια ηλεκτρική έκδοση κυψελών καυσίμου, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και η οποία προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χλμ.

Το ηλεκτρικό ë-Jumpy των 100 kW (136 hp) εξακολουθεί να διατίθεται με δύο μεγέθη μπαταρίας, με τη μικρή των 50 kWh να προσφέρει αυτονομία 224 χλμ. Υψηλότερη αυτονομία κατά 20 χλμ. επιδεικνύει το μοντέλο με την μπαταρία χωρητικότητας 75 kWh, καθώς πλέον χρειάζεται φόρτιση κάθε 350 χλμ., μια διαδικασία που διαρκεί 45 λεπτά (20-80%) σε έναν ταχυφορτιστή των 100 kW (38 λεπτά με την μπαταρία των 50 kWh).

Σε ένα wallbox 7,4 kW η μπαταρία των 50 kWh φορτίζει πλήρως σε 6 ώρες και 40 λεπτά, ενώ αυτή των 75 kWh απαιτεί 11 ώρες και 20 λεπτά. Οι παραπάνω χρόνοι πλήρους φόρτισης, σε ένα 11 kW wallbox, μειώνονται στις 4 ώρες και 50 λεπτά για τη μικρή μπαταρία, με τη μεγάλη να χρειάζεται 7,5 ώρες.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το ανανεωμένο Citroën Jumpy είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη (M: 4,98 μ. και L: 5,33 μ.) και με διάφορα αμαξώματα: van, επιμηκυμένη καμπίνα 5 ή 6 θέσεων, καμπίνα-σασί και 9θέσιο Combi. Ο μέγιστος διαθέσιμος όγκος φόρτωσης είναι στα 6,6 κ.μ., με το ωφέλιμο φορτίο -ανάλογα με την έκδοση- να φτάνει μέχρι και τα 1.275 κιλά.

 

 

 

 

 

Νέα εποχή για το Citroën Jumper

Οι σημαντικότερες αλλαγές της γκάμας της Citroën, λαμβάνουν χώρα στο μεγαλύτερο όλων, Jumper, το οποίο αποκτά νέους κινητήρες diesel και για πρώτη φορά αυτόματο κιβώτιο. Εκ βάθρων αλλαγμένο είναι το ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο από το 2ο μισό του 2024 θα αποκτήσει και μια νέα έκδοση υδρογόνου.

Αναλυτικότερα, το νέο Citroën Jumper διαθέτει και αυτό με τη σειρά του μια «φρεσκαρισμένη» εμφάνιση προς όφελος της αεροδυναμικής. Σε αυτό συνηγορούν ο νέος προφυλακτήρας, η καινούργια γρίλια -που πλέον είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος- και οι ανασχεδιασμένοι καθρέπτες. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με τα εμπρόσθια να είναι τεχνολογίας LED και να προσφέρουν 30% καλύτερη απόδοση.

Ανασχεδιασμένο είναι το ταμπλό με γνώμονα την καλύτερη εργονομία. Φιλοξενεί έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής έως και 10 ιντσών, στοιχεία που αμφότερα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του οχήματος, όπως και ο ψηφιακός, εσωτερικός καθρέπτης.

Τη στάθμευση και τους ελιγμούς απλοποιεί και το 360ο ραντάρ με τους 14 ή 16 αισθητήρες (ανάλογα με το μήκος αμαξώματος), το οποίο προσφέρει περιμετρική ορατότητα. Χρήσιμο και το σύστημα «hands-free» που επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει, ξεκλειδώσει και εκκινήσει το όχημα, δίχως να βγάλει τα κλειδιά από την τσέπη του. Στα νέα συστήματα ADAS περιλαμβάνονται τεχνολογίες αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, παρακολούθησης οδικών σημάνσεων, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματου φρεναρίσματος και αναγνώρισης πεζών-δικυκλιστών. Εντυπωσιακό είναι το πακέτο Drive Assist, ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, όπου με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα, ελέγχονται αυτόματα το τιμόνι, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση του οχήματος.

Ακόμα πιο σημαντικές, ίσως, είναι οι αλλαγές στην γκάμα κινητήρων, με το νέο Jumper να εφοδιάζεται με τον καινούργιο diesel BlueHDi κινητήρα των 2,2 λίτρων, που προσφέρεται με απόδοση 120, 140 και 180 ίππων. Για πρώτη φορά, στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις υπάρχει η επιλογή για αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η έκδοση, όμως, που πραγματικά περνάει σε μια νέα εποχή, είναι η πλήρως ηλεκτρική, με το νέο ë-Jumper να αντικαθιστά τον ηλεκτροκινητήρα των 90 kW/122 hp, με έναν νέο απόδοσης 200 kW/270 hp ισχύος, ενώ και η ροπή έχει αυξηθεί από τα 260 στα 400 Nm. Επιπλέον, παρελθόν αποτελούν και οι δύο εκδόσεις με τις μπαταρίες των 37 ή 70 kWh.

Πλέον, η μία και μοναδική έκδοση εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 110 kWh, η οποία προσδίδει στο όχημα αυτονομία έως και 420 χλμ. Σε ένα 11 kW wallbox, η πλήρης φόρτιση διαρκεί 11 ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή των 150 kW, η μπαταρία φτάνει στο 80% σε 55 λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο Citroën Jumper είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη μεταξονίου (3,45 και 4,04 μ.), με τις panel van εκδόσεις να προσφέρονται σε τρία μήκη (L2, L3 και L4), σε 6 συνολικά εκδόσεις αμαξώματος, που προσφέρουν όγκο φόρτωσης από 10 έως 17 κ.μ. Η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο, μήκους L3 και L4, λανσάρεται με μονή ή διπλή καμπίνα και «γυμνό» σασί, για την τοποθέτηση πλήθους υπερκατασκευών. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του νέου Jumper αγγίζει τους δύο τόνους.