Εντός πενταετίας ο οδικός άξονας Αλεξανδρούπολη – Κωνστάντζα

Το σχέδιο της βουλγαρικής κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός οδικού άξονα που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο του Έβρου με την Κωνστάντζα της Ρουμανίας παρουσίασε ο Υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας, Assen Vassilev, στο πρώτο διεθνές συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum (SECF).

Ο Υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στην χρηματοδότηση ανθεκτικών υποδομών και συνδεσιμότητας στη Νοτιονατολική Ευρώπη, συνομιλώντας με τη δημοσιογράφο, διπλωματική συντάκτρια, Αλεξία Τασούλη, και ανέπτυξε τον σχεδιασμό της κυβέρνησής του για τη διασύνδεση της χώρας με την ευρύτερη περιοχή. Κομβικό ρόλο σε αυτόν τον σχεδιασμό καταλαμβάνει η σύνδεση Βορρά – Νότου με την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ελλάδα και την Ρουμανία μέσω της Βουλγαρίας, έργο για το οποίο υπεγράφη κοινή δήλωση κατά τη συνάντηση των πρωθυπουργών στην Βάρνα.

 

οδικός άξονας Αλεξανδρούπολη – Κωνστάντζα

 

Όπως ανέφερε ο κ. Vassiliev, για τον διάδρομο αυτόν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό 6 δις ευρώ εγγύηση και αναμένεται η επιλογή της αναδόχου κοινοπραξίας που θα αναλάβει την κατασκευή του. Εξήγησε, μάλιστα, ότι με εξαίρεση το τμήμα μεταξύ Μπουργκάς και Βάρνας, ο οδικός άξονας βασίζεται σε υφιστάμενες γραμμές. «Ελπίζουμε να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατόν οι διαδικασίες και σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί το έργο εντός 5 ετών» τόνισε, σημειώνοντας ότι με αυτόν τον αυτοκινητόδρομο ολοκληρώνεται ο χάρτης συνδεσιμότητας, δίνοντας διέξοδο από τα λιμάνια της χώρας προς την Μεσόγειο και παρέχοντας απευθείας σύνδεση προς τις βόρειες χώρες της Βαλκανικής μέχρι και την Βιέννη.

Σε ερώτηση σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο Υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας ανέφερε πως η χώρα θα αιτηθεί χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να αντισταθμιστεί το κόστος, ωστόσο δεν θα σταματήσει το έργο εν αναμονή της χρηματοδότησης. «Τα χρήματα είναι ήδη διαθέσιμα και φυσικά μπορούμε να βοηθήσουμε και γείτονες χώρες, ώστε να αποπερατωθεί πιο γρήγορα. Είναι πολύ σημαντικό για το εμπόριο μεταξύ των χωρών ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τώρα στη Γάζα», υπογράμμισε, επισημαίνοντας πως είναι πολύ σημαντικό έργο, προκειμένου το εμπόριο να μην στηρίζεται στην Μαύρη θάλασσα, την οποία χαρακτήρισε «λίμνη των Ρώσων». Μάλιστα, προκειμένου να τονίσει την ανάγκη δημιουργίας του αυτοκινητόδρομου ανέφερε πως υπάρχει διπλασιασμός της κίνησης στα σύνορα μεταξύ Βουλγαρίας και Τουρκίας. «Έχουμε 4.000 φορτηγά σε καθημερινή βάση και θεωρούμε ότι θα διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια» είπε και εξέφρασε την εκτίμηση ότι όσο μαίνεται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας όλη αυτή η κίνηση θα έρχεται στον νότο.

Μεταξύ των Χορηγών Επικοινωνίας του διεθνούς συνεδρίου Southeast Europe Connectivity Forum (SECF) είναι το περιοδικό Supply Chain & Logistics και η O.MIND CREATIVES.