Ενεργειακή & σιδηροδρομική αναβάθμιση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης

Οι υπογραφές μεταξύ Ελλάδας – Βουλγαρίας που “έπεσαν” την περασμένη εβδομάδα για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, δεν βοηθούν μόνο στην ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας, αλλά αναβαθμίζουν σε πολλαπλό επίπεδο τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης, ο οποίος πλέον διαδραματίζει κομβικό ρόλο στα Βαλκάνια, σε πολλαπλό επίπεδο.

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης , θα καταφτάνει πετρέλαιο κυρίως από τη Μ. Ανατολή, προκειμένου να κατευθυνθεί στο Μπουργκάς και από εκεί στις αγορές της Αν. Ευρώπης, παρακάμπτοντας τα πανάκριβα πλέον Στενά για τη διέλευση των τάνκερ. Σύμφωνα με το σχέδιο, πρόκειται για έναν αγωγό μήκους 260 χιλιομέτρων, διαμέτρου 10 ιντσών και δυναμικότητας 10 εκατ. τόνων το χρόνο, έναντι 35-50 εκατ. του αρχικού πλάνου. Μέχρι ενός σημείου ο αγωγός θα ακολουθεί παράλληλη χάραξη με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου IGB.  Με τον τρόπο αυτό, ο λιμένας Αλεξανδρούπολης εξελίσσεται σε ένα από τους σημαντικότερους ενεργειακούς κόμβους της Αν. Μεσογείου.

Παράλληλα, από τη στιγμή της αξιοποίησης και ανάδειξης των μοναδικών υποδομών συνδυασμένων μεταφορών που διαθέτει ο λιμένας Αλεξανδρούπολης καθώς και του εθνικού σιδηροδρομικού network, ο σιδηρόδρομος αποτελεί τον ισχυρότερο στρατηγικό, επιχειρησιακό βραχίονα του.  Συγκεκριμένα, σε  λιγότερο από δυόμιση χρόνια πραγματοποιήσαμε 54 σιδηροδρομικά δρομολόγια πλήρους φορτίου από/προς τον λιμένα Αλεξανδρούπολης στον άξονα νότου-βορρά κατά μήκος του ανατολικού άκρου της Ευρώπης.