Γ. Καραγιάννης: Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα αποτελούν αντικείμενο ενδιαφέροντος μεγάλων εταιρειών

Τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ενημέρωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, σχετικά με τη σύμβαση για το σιδηροδρομικό έργο «Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης καθώς και ETCS-LEVEL1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης».

Ο υφυπουργός Υποδομών χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντικό το έργο που ξεκινά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης ως τον αντίστοιχο στην Ειδομένη, ενώ ιδιαίτερα για το τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Όπως εξήγησε, «με την εγκατάσταση  σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων, μεγιστοποιείται η ασφάλεια, η άνεση και η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου προς τη γειτονική χώρα και τα υπόλοιπα Βαλκάνια». Μάλιστα, τόνισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, ο πλήρης εκσυγχρονισμός της μονής, ηλεκτροκίνητης, πλέον, σιδηροδρομικής γραμμής ανοίγει τον δρόμο για τα διεθνή δρομολόγια που, όπως σχολίασε ο υφυπουργός, «εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτος».

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην χώρα

Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δις ευρώ με στόχο να συνδέσει τους μεγάλους λιμένες της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναβαθμίζοντας έτσι, τον στρατηγικό τους ρόλο.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το μεγάλο αυτό πρόγραμμα επιβεβαιώνει την «απόφαση για ανάπτυξη και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενός φιλοπεριβαλλοντικού και πράσινου μέσου μεταφοράς» και πρόσθεσε ότι: «τα μεγάλα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν ξεκινήσει και αποτελούν αντικείμενο  ενδιαφέροντος από πολλές μεγάλες εταιρείες της Ελλάδας και του εξωτερικού».

Ειδικότερα, για την Θεσσαλονίκη, αλλά και την Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι, «αποκτά ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ως σύγχρονος διαμετακομιστικός κόμβος στα Βαλκάνια, με προφανή οικονομικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα». Όπως ανέφερε, πρόσθετο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι «σε μία ιδιαίτερη συγκυρία ενισχύεται η αξιοπιστία της Πολιτείας, καθότι επιλύονται διαχρονικά προβλήματα και πραγματοποιείται ενίσχυση βασικών υποδομών που είχε ανάγκη η περιοχή εδώ και δεκαετίες».

Βασική αρχή της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως σημείωσε, είναι τα έργα που προκηρύσσονται να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι ως κυβέρνηση «πήραμε μία πολιτική πρωτοβουλία και αλλάξαμε τον τρόπο που θα δημοπρατούμε τα δημόσια έργα» εξηγώντας ότι «μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου οι διαδικασίες γίνονται πιο γρήγορα». Ξεκάθαρο δείγμα αυτής της αλλαγής είναι, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «αυτό που καταφέραμε με τους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για το FlyOver και το «Καλαμάτα -Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη». Έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο, αλλά και το τμήμα του ΒΟΑΚ που προχώρησε μέσω ΣΔΙΤ θα έχει επίσης προσωρινό ανάδοχο τις επόμενες ημέρες» και πρόσθεσε «δεν έχουν ξαναγίνει σε αυτούς τους χρόνους τόσα πολλά έργα».

Επαναδιαπραγμάτευση σύμβασης με ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Για τα θέματα που σχετίζονται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι η σύμβαση πώλησης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν «αποικιοκρατικού χαρακτήρα» και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την επαναδιαπραγματεύεται προκειμένου να βελτιώσει τους όρους για το ελληνικό δημόσιο.

Πρόσθεσε, δε, σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ ότι προγραμματίζονται προσλήψεις και μετατάξεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ενίσχυσή του, διευκρινίζοντας ότι οι προσλήψεις θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ, «όπως κάνει πάντα η δική μας κυβέρνηση».

Για το έργο στο σιδηροδρομικό τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη

Σε ό, τι αφορά τη σύμβαση για το έργο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, ο κ. Καραγιάννης, τόνισε ότι η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των εργασιών και της παράδοσης στην ΕΡΓΟΣΕ έχει οριστεί στους 36 μήνες, ενώ για επιπλέον 36 μήνες έχει οριστεί και η συνολική διάρκεια του χρόνου υποχρεωτικής συντήρησης κι εγγύησης των έργων.

Στα στοιχεία που κάνουν το έργο σημαντικό είναι, μεταξύ άλλων:

  • Η εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα
  • Η σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
  • Η αντικατάσταση ή εγκατάσταση 41 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
  • Η κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
  • Η   εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης
  • Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στην περιοχή του Μικρού Δάσους