Βραχυκύκλωμα στην παγκόσμια ναυτιλιακή ε.α. προκαλεί το Evergreen στο Σουέζ

«Έμφραγμα» στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και στο διεθνές εμπόριο εξακολουθεί να προκαλεί η πρόσφατη προσάραξη του Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ, μία εκ των μεγαλύτερων θαλασσίων οδών του κόσμου, καθώς συνεχίζει να παραμένει κλειστή και πάνω από 150 πλοία περιμένουν στις δύο πλευρές της διώρυγας και στη ζώνη αναμονής  με τη συμφόρηση να αυξάνεται διαρκώς, προκαλώντας ένα πραγματικό βραχυκύκλωμα στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας και πρώτων υλών.

Η αιγυπτιακή αρχή διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε πως η θαλάσσια κυκλοφορία έχει «προσωρινά ανασταλεί» έως την αποκόλληση του μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων Ever Given. Το γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ παραμένει καθηλωμένο, με τις επιχειρήσεις για την αποκόλλησή του να συνεχίζονται. Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Guy Platten, γενικού γραμματέα του ICS: «Δεν είναι μόνο τα εμπορεύματα στο Ever Given που θα καθυστερήσουν, αλλά και αυτά εκατοντάδων ακόμα πλοίων. Οι στρεβλώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα είναι σημαντικές». Ο ίδιος κάνει έκκληση στις αιγυπτιακές αρχές να κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να ξανανοίξει η Διώρυγα δεδομένου ότι «η πλειονότητα του εμπορίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης βασίζεται στη Διώρυγα του Σουέζ και ζωτικής σημασίας αγαθά, όπως ιατρικός εξοπλισμός μεταφέρονται μέσω της θαλάσσιας οδού».