
Ανανέωση “μνηστήρων” και πρόσω ολοταχώς για τα δύο εμπορευματικά κέντρα σε Φυλή και στρ. Γκόνου
Προχωρούν γοργά οι διαδικασίες για δύο από τα πιο πολυσυζητημένα, τον τελευταίο χρόνο, εμπορευματικά κέντρα στην χώρα. Ο λόγος για το νέο εγχείρημα στον δήμο Φυλής, όπου θα μεταστεγαστούν και οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις από τον Βοτανικό, αλλά και το πολυθρύλητο εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, για τον διαγωνισμό που αφορά στο Ε.Κ. Φυλής, οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες απέμειναν 3, με την Aegean Oil του Ομίλου Μελισσανίδη να συνιστά ενιαίο κοινοπρακτικό σχήμα με την Goldair και τον Όμιλο AKTOR για την διεκδίκηση του σχετικού διαγωνισμού. Η Fincop Infrastructure LTD του Ομίλου Κοπελούζου συνεχίζει κανονικά, όπως και το σχήμα που αποτελείται από τους: Ειδησεοφωνική Ελλάς – Call Center Hellas- Λεβάντε Εξπρές – Planning S.A.- Π. Βαρβαρίγος & ΣΙΑ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά μέσα στο φθινόπωρο, ώστε έως τα τέλη του έτους να έχει επιλεγεί ανάδοχος και να προχωρήσει η κατασκευή του έργου. Να σημειωθεί πως ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της εν λόγω επένδυσης είναι πως έχουν εξασφαλιστεί οικονομικά κίνητρα ύψους 21 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ ήδη πάνω από τους μισούς διαμεταφορείς έχουν συμφωνήσει στην μετεγκατάστασή τους στο νέο Ε.Κ. Από την άλλη, πληθαίνουν οι “φωνές” που επισημαίνουν ότι για να αποτελεί μια επιτυχημένη επένδυση το νέο κέντρο στην Φυλή, θα πρέπει να έχουν ενταχθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε δίκτυα μεταφορών και εκτεταμένα οδικά κέντρα, καθώς αυτή τη στιγμή η μεγαλεπήβολη επένδυση δεν έχει σύνδεση με μεγάλες οδικές αρτηρίες, δεν εξυπηρετείται επαρκώς από δίκτυα αστικής μεταφοράς για την μετακίνηση των εργαζομένων, ενώ κινδυνεύει -αν δεν γίνει σωστή κυκλοφοριακή μελέτη- απλά να “τραβήξει” την οδική συμφόρηση από το ποτάμι και την Ε.Ο. στην Φυλή και τον Ασπρόπυργο.
Από την άλλη, ιδιαιτέρως αισιόδοξοι είναι όσοι ασχολούνται με την επένδυση που αφορά στο εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, για το οποίο ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και σύμφωνα με πληροφορίες θα προχωρήσει στη Β φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου στις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ η τελική διάρκεια της παραχώρησης –ή πιθανή παράτασή της– θα καθοριστούν στο πλαίσιο του διαλόγου με τους υποψηφίους. Και εδώ υπήρξαν αλλαγές στους “μνηστήρες” του έργου, καθώς αποχώρησαν από το σκηνικό οι ένωση εταιρειών Trade Logistics – Interkat, όσο και η Noval και συστάθηκε νέο κοινοπρακτικό σχήμα αποτελούμενο από τους Καλλίνικο Καλλίνικο (Goldair Cargo – 50%), Αλέξανδρο Εξάρχου (όμιλος ΑΚΤΩΡ – 30%) και Βασίλη Φουρλή (Trade Estates – 20%). Παραμένει στην εξίσωση βέβαια και το σχήμα του επιχειρηματία Σαββίδη που από την αρχή της “κούρσας” θεωρείται ένας από τους δυνατότερους παίκτες. Όποιος κριθεί κατάλληλος, θα κληθεί να διαχειριστεί το μεγάλο ακίνητο των 670 στρεμμάτων, με σκοπό τη δημιουργία ενός στρατηγικού Εμπορευματικού Κέντρου, αλλά και συνολικότερα Επιχειρηματικού Πάρκου, που θα αναδείξει την Θεσσαλονίκη ως hub στα Βαλκάνια.
Μ.Ε.