Υψηλό το κόστος ζύγισης των φορτηγών καταγγέλλουν οι μεταφορείς
Την άμεση αντίδραση των αυτοκινητιστών προκάλεσε η κίνηση του «Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε.», η γνωστή ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco) να επιβάλει το κόστος των 12 ευρώ για τη ζύγιση των εξερχόμενων έμφορτων φορτηγών.
Οι μεταφορείς αναφέρουν ότι δεν είναι δυνατόν από τη μια στιγμή στην άλλη να μετακυλήσουν αυτό το κόστος στους πελάτες τους με τους οποίους έχουν δεσμευτεί με συμβόλαια και με συγκεκριμένα κόμιστρα, τα οποία βρίσκονται στα όρια του κόστους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΣΕΠ Α.Ε., η υποχρεωτική αυτή υπηρεσία της ζύγισης κοστολογήθηκε 12 ευρώ, και αν το φορτηγό δεν ξεπερνά τους 40 τόνους εξέρχεται από του ΣΕΜΠΟ χωρίς άλλη υποχρέωση, ενώ τυχόν υπέρβαση του μικτού των 40 τόνων ακολουθείται η διαδικασία εκφόρτωσης μέρους του φορτίου η οποία είναι χρονοβόρα, αλλά και επιβαρυντική για τα ωράρια των οδηγών.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση ο οδηγός του φορτηγού δεν έχει εικόνα του πραγματικού βάρους του κοντέινερ κατά τη φόρτωση του, παρά μόνο κατά τη ζύγιση της νταλίκας του. Οι νταλίκες σε τριαξονικό τράκτορα έχουν δικαίωμα μεταφοράς κοντέινερ διεθνούς μεταφοράς από λιμάνι μέχρι 44 τόνους, αλλά αυτό θα πρέπει να αναγράφεται στην άδεια του φορτηγού, γιατί διαφορετικά ελέγχεται ως υπέρβαρο.
Και συνεχίζει η ανακοίνωση: « Από την άλλη πλευρά, η ΣΕΠ Α.Ε., ως φορτωτής, είναι συνυπεύθυνη απέναντι στον νόμο για την κυκλοφορία υπέρβαρου φορτηγού και για το λόγο αυτό, το μέτρο της υποχρεωτικής ζύγισης των φορτηγών εφαρμόζεται ήδη από πολλές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα».
Οι οδηγοί των φορτηγών με ανακοίνωση του Σωματείου τους τάχθηκαν αμέσως υπέρ της εφαρμογής της απόφασης της Cosco και της τήρησης του νόμου επικαλούμενοι θέματα ασφάλειας κατά τη μεταφορά.