Τα λιμάνια της ΕΕ διακίνησαν 3,4 δισ. τόνους εμπορευμάτων το 2023 – Στην 7η θέση η Ελλάδα

Το 2023, οι κύριοι λιμένες της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους φορτίου (συνολικό μεικτό βάρος), σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat. Ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 3,9 % σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισ. τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισ. τόνοι).

Στην έβδομη θέση στην κατάταξη των κρατών-μελών της ΕΕ βρέθηκαν τα ελληνικά λιμάνια, το 2023, τα οποία διακίνησαν 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, ενώ το 2022 είχαν διακινήσει 170,6 εκατομμύρια τόνους.

Προϊόντα που διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ

Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων (21%) που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ, το 2023, αποτελούνταν από άνθρακα και λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν τα προϊόντα οπτάνθρακα και πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου. Τα μεταλλεύματα και άλλα προϊόντα εξόρυξης και λατομίας αντιπροσώπευαν το 7,2%, τα προϊόντα της γεωργίας, του κυνηγιού, της δασοκομίας και της αλιείας ανήλθαν σε 6,8%, ενώ τα χημικά, το καουτσούκ, τα πλαστικά και πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%. Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιπροσώπευαν το 4,7% των συνολικών αγαθών που διακινούνται από τα λιμάνια της ΕΕ.

Οι Κάτω Χώρες οδηγούν τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές

Οι Κάτω Χώρες διαχειρίστηκαν 545 εκατομμύρια τόνους φορτίου το 2023, διατηρώντας τη θέση τους ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ. Ακολούθησε η Ιταλία με 501 εκατ. τόνους, έναντι της Ισπανίας με 472 εκατ. τόνους. Και οι τρεις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στις εμπορευματικές μεταφορές σε σύγκριση με το 2022 (7,6%, 1,7% και 3,7% αντίστοιχα).

Μεταξύ των 22 χωρών της ΕΕ με διαθέσιμα στοιχεία, 17 κατέγραψαν μείωση του όγκου των εμπορευματικών μεταφορών το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Οι μεγαλύτερες σχετικές μειώσεις καταγράφηκαν στην Εσθονία (-31%), την Λετονία (-21,5 %) και την Φινλανδία (-9%). Αντιθέτως, η Ελλάδα κατάφερε να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων σε ετήσια βάση κατά 1,3 εκατ. τόνους και ήταν μία ανάμεσα στις τρεις που είχαν άνοδο σε ετήσια βάση, μαζί με Πολωνία και Ρουμανία.