Σχέδιο επιδότησης μεταφοράς φορτηγών με πλοίο ro-ro από Αλεξανδρούπολη προς Πειραιά μέσω Χίου και Μυτιλήνης
Κρατική επιδότηση 10,8 εκατ. ευρώ θα έχει, για τρία χρόνια, η σχεδιαζόμενη επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τον Πειραιά και με ενδιάμεση σύνδεση την Χίο και Μυτιλήνη, για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τον Έβρο στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Το σχέδιο προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του νομού Έβρου από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.
Οι επιχειρήσεις που θα απολαμβάνουν τα οφέλη της μεταφοράς των προϊόντων θα πρέπει να έχουν ΑΦΜ νομού Έβρου, ενώ, εάν η προσπάθεια πετύχει και το μεταφορικό κόστος αξιολογηθεί σε θετικότερα επίπεδα με τα πλοία της ακτοπλοΐας, μπορεί στην συνέχεια να γίνει σε μόνιμη βάση, αλλά όχι πλέον με τη μορφή επιδότησης. Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα είναι επιδοτούμενη για τρία χρόνια, ενώ αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός, προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής. Τα χρήματα της επιδότησης θα προέρχονται από ταμείο αρωγής φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης και θα ανέλθουν στα 10,8 εκατ. ευρώ. για το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε.
Προτείνεται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από την Αλεξανδρούπολη προς Πειραιά με ενδιάμεση διασύνδεση με την Χίο και Μυτιλήνη. Σημειώνεται ότι η επιδότηση θα καλύπτει την απόσταση μόνο από την Αλεξανδρούπολη έως την Χίο, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς σε κάθε δρομολόγιο του πλοίου από το νομό Έβρου προς τον Πειραιά και αντίστροφα 70 μεγάλων φορτηγών (σύνολο 140). Έως σήμερα, τα φορτηγά του συγκεκριμένου νομού διανύουν περίπου 800 με 900 οδικά χιλιόμετρα με προορισμό την Αττική.
Το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προετοιμάζει τον διαγωνισμό, προκειμένου με το νέο έτος να υπάρξει ανάδοχος, ενώ υπάρχει ήδη συνεργασία με τις επιχειρήσεις της περιοχής για τον σχεδιασμό της εφαρμογής του μέτρου. H δωρεάν θαλάσσια μεταφορά των νταλικών από και προς το Λεκανοπέδιο της Αττικής θα συμβάλλει στην μείωση του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του Έβρου, ώστε και η τροφοδοσία να γίνεται πιο οικονομικά αλλά και τα «εξαγόμενα» τοπικά προϊόντα να φτάνουν στα ράφια της Αττικής σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Επιπλέον, η Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι αποκτά εμπορευματική πρόσβαση και στις αγορές της Χίου και Μυτιλήνης.
Στόχος, επίσης, του όλου εγχειρήματος, που το ζητούν και οι τοπικοί φορείς του νομού για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων στην περιοχή, είναι να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες των μεταφορών, όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, ο θόρυβος, η συμφόρηση και τα ατυχήματα, που δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία, την υγεία και ευημερία των πολιτών.