ΣΥΝΔΔΕ&L: Διαμαρτυρία για τη μη ένταξη των διαμεταφορέων στο πρόγραμμα Ενίσχυσης
Την ένταξή τους στα Προγράμματα της 2ης Δράσης για την ενίσχυση Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης – τουρισμού – εμπορίου – υπηρεσιών στο πλαίσιο των Π.Ε.Π. του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, ζητά με ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L), καθώς όπως υποστηρίζει ο κλάδος της διεθνούς διαμεταφοράς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και στηρίζει δυναμικά την εθνική οικονομία.
Η επιστολή του Συνδέσμου προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη αναφέρει τα εξής:
«Αξιότιμε κύριε υπουργέ,
Μετά λύπης μας διαπιστώσαμε ότι για ακόμη μία φορά ο κλάδος της διαμεταφοράς και των third party logistics δεν δύναται να μετέχει στα Προγράμματα της 2ης Δράσης για την ενίσχυση Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς της Μεταποίησης – Τουρισμού – Εμπορίου – Υπηρεσιών στο πλαίσιο των Π.Ε.Π. του ΕΣΠΑ 2007 – 2013.
Θεωρούμε ότι θα πρέπει να επανεξετάσετε την δυνατότητα συμμετοχής με δεδομένο μάλιστα την αξία που σαν Πολιτεία και ιδιαίτερα σαν εκπρόσωπος του συγκεκριμένου υπουργείου προσδίδετε στον κλάδο μας αφενός με την επανασύσταση και, ευελπιστούμε σύντομα, επαναδραστηριοποίηση της Μόνιμης Επιτροπής Logistics, αφετέρου με την συνεργασία που ο ίδιος προωθήσατε με εμπειρογνώμονες της Παγκόσμιας Τράπεζας για την χαρτογράφηση και την προώθηση του κλάδου.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι και ο κλάδος της διεθνούς διαμεταφοράς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και στηρίζει δυναμικά την εθνική οικονομία και για ακόμη μία φορά αγνοήθηκε παντελώς.
Μολονότι γνωρίζετε το έργο του Συνδέσμου μας θεωρούμε σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) έχει 76 εταιρείες – μέλη και εκπροσωπεί στην Ελλάδα την FIATA, τον διεθνή θεσμικό φορέα των Διεθνών Διαμεταφορέων και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών Logistics συμβούλου του ΟΗΕ σε θέματα μεταφορών.
Οι εταιρείες – μέλη του Συνδέσμου μας απασχολούν 3.000 και πλέον εξειδικευμένα στελέχη, πολλαπλάσιο αριθμό ανεξάρτητων συνεργατών όπως αυτοκινητιστές, εκτελωνιστές, συμβούλους ασφαλείας κ.ά., διατηρούν 1 εκατ. τετραγωνικά μέτρα στεγασμένους υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους, έχουν περίπου 600 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών σε ετήσια βάση και διακινούν την συντριπτική πλειοψηφία των μεταφερομένων αγαθών που εισάγονται/εξάγονται στην και από τη χώρα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ακόμα και στην περίπτωση των πολυεθνικών εταιρειών, ενώ πολλές από αυτές έχουν ιδιαίτερη επιχειρηματική παρουσία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ιταλία, Αγγλία, Ισπανία, Βέλγιο, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία διαθέτοντας χώρους γραφείων και αποθηκευτικών χώρων και απασχολούν ένα πολύ σημαντικό αριθμό στελεχών.
Οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν τις εμπορευματικές μεταφορές από τον τόπο φόρτωσης προς όλα τα σημεία της γης, χρησιμοποιώντας τα μεταφορικά μέσα τρίτων (φορτηγά, τρένα, πλοία, αεροπλάνα) μεμονωμένα ή και συνδυάζοντας αυτά με στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση τους και την απρόσκοπτη ροή της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Παράλληλα, παρακολουθούν τις εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών, αφουγκράζονται με προσοχή τις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου και δημιουργούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς αποδεικνύοντας την ικανότητα τους να προσαρμοσθούν έγκαιρα και αποτελεσματικά σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και σκληρά ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Ισχυρότατος και αναπόσπαστος κρίκος στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics, σε επίπεδο third, fourth ή πλέον και σε fifth party.
Υπάρχει ενδιαφέρον πολλών εταιρειών-μελών για επενδύσεις και είναι σαφής η επιθυμία για περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου. Ευελπιστούσαμε ότι θα δοθούν και τα απαραίτητα κίνητρα από την Πολιτεία και θεωρούμε ότι μπορεί ακόμα να γίνει σχετική παρέμβαση.
Με δεδομένη την στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας μας ο ρόλος που διαδραματίζει η χώρα στον παγκόσμιο χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών είναι πολύ σημαντικός και εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι κάθε επένδυση στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου θα αποφέρει άμεσα σημαντικά οφέλη όχι μόνο στον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και σε επίπεδο εθνικής οικονομίας με άμεση απήχηση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και τις Χώρες της Μεσογείου και της Βορείου Αφρικής.
Μιλάμε, λοιπόν, για συνδυασμένες μεταφορές, απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη των οποίων είναι να βρίσκονται κοντά σε σημεία στρατηγικής πολιτικής, όπως για παράδειγμα το λιμάνι του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας κλπ.
Αναγκαίο είναι να δοθούν οι κατάλληλες δυνατότητες να αναπτυχθούν κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας κοντά σε αυτά τα σημεία έτσι, ώστε να έχει πραγματικά, ουσιαστικά αλλά κυρίως θετικά αποτελέσματα για όλους τους εμπλεκόμενους.
Όπως αντιλαμβάνεσθε υπάρχουν αρκετά θέματα τα οποία θα μπορούσαμε να θέσουμε υπόψη σας κατά την διάρκεια μίας συνάντησης, όπου εκτός των άλλων θα μπορέσουμε να σας παρουσιάσουμε πλέον αναλυτικά και τεκμηριωμένα τις θέσεις του Συνδέσμου μας και να συζητήσουμε τα αναπτυξιακά σχέδια του κλάδου, αλλά και να ανταλλάξουμε απόψεις επί των πολύ σοβαρών θεμάτων που αφορούν στη διεθνή διαμεταφορά και στις υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), τις οποίες παρέχουν οι εταιρείες – μέλη μας προς την πελατεία τους, δηλαδή όλο τον βιομηχανικό, εμπορικό, εισαγωγικό και εξαγωγικό κόσμο».