Στο α’ τετράμηνο του 2026 αναδεικνύεται ο ανάδοχος κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2026, αναμένεται να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2029.

Η καινούργια σύνδεση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει από την «Πύλη 16», που καταλήγει στο ΣΕΜΠΟ και στην «πλατεία» του  container terminal. Σύμφωνα με τις αποφάσεις που λήφθηκαν πρόσφατα, η σύνδεση, αντί να γίνει με μονή σιδηροδρομική γραμμή, θα γίνει με διπλή γραμμή, για την ταχύτερη διακίνηση των φορτίων.

Η νέα σύνδεση θα είναι συνολικού μήκους περίπου 2,8 χλμ. και περιλαμβάνει υπέργεια σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 1 χλμ. Εξ όσων προβλέπονται στην μελέτη, η γέφυρα θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, για να καταλήξει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2029, οπότε με τη λειτουργία της θα καταργηθεί τελικά η υφιστάμενη σύνδεση, από την ‘Πύλη 11’, που αναγκάζει σε διακοπές την κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό 26ης Οκτωβρίου, όποτε περνάει συρμός cargo προς και από το λιμάνι.

Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ αποτελεί υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου, βάσει της σύμβασης παραχώρησης της ΟΛΘ ΑΕ σε ιδιώτη, για την εκτέλεση από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο του προγράμματος υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ. Η υποχρέωση αφορά στην σιδηροδρομική σύνδεση αλλά και στην ολοκλήρωση της απευθείας οδικής σύνδεσης του λιμανιού, με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό.