Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζεται η ΟΦΑΕ
Τις επόμενες τους κινήσεις θα καθορίσουν τα μέλη της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) απέναντι στα προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού και της παράνομης μεταφοράς από τρίτων χωρών αυτοκίνητα, τα οποία η Πολιτεία δείχνει απροθυμία να επιλύσει, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Στις 9 Μαΐου στο ξενοδοχείο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη έχει προγραμματιστεί Γενική Συνέλευση των μελών της ΟΦΑΕ με στόχο να τεθούν επί τάπητος όλα τα προβλήματα που δημιουργούν θέμα επιβίωσης για ολόκληρο τον κλάδο και θα αναζητούν συγκεκριμένες λύσεις.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΟΦΑΕ η οργή και η αγανάκτηση των μελών της έχει φτάσει στο αποκορύφωμά τους, αφού ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η παράνομη μεταφορά από τρίτων χωρών αυτοκίνητα που υφίστανται καθημερινά, δεν αποτελεί πλέον μεμονωμένο περιστατικό αλλά καθημερινό φαινόμενο, ξεπερνώντας κάθε όριο. Όπως επισημαίνεται παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της Ομοσπονδίας προς την Πολιτεία να λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να προστατεύσει τους ίδιους και την ελληνική οικονομία, αυτές αποτελούν φωνή βοώντος εν τη ερήμω και πέφτουν στο κενό. Σύμφωνα με την ανακοίνωση η διοίκηση της ΟΦΑΕ θα ζητήσει να έχει συνάντηση με την τρόικα προκειμένου να τους ενημερώσει για τα προβλήματα της μεταφοράς στην Ελλάδα, ευελπιστώντας πως μόνο αυτή μπορεί πλέον να παρέμβει και να υποχρεώσει την ελληνική κυβέρνηση να κάνει επιτέλους κάτι.
Ο πρόεδρο; της ΟΦΑΕ κ. Απόστολο; Κενανίδης τόνισε ότι η Ομοσπονδία ενημερώνει όλους τους αρμοδίους διαχρονικά, αλλά ουδείς έχει το πολιτικό σθένος να κάνει κάτι. «Είτε δεν μπορεί, είτε δεν θέλει. Όπως και να έχει όμως η κατάσταση εμείς έχουμε φτάσει στο μη περαιτέρω και είμαστε αναγκασμένοι να λάβουμε μέτρα προκειμένου να προστατεύσουμε όχι απλά τον κλάδο αλλά και την ίδια την ύπαρξή μας» αναφέρει. Όπως τονίζει, τα βασικότερα προβλήματα είναι η παράνομη μεταφορά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός. «Φορτηγά τρίτων χωρών αλλά και ανατολικών χωρών που ανήκουν στην ΕΕ εισέρχονται στην Ελλάδα χωρίς να υπόκεινται τον παραμικρό έλεγχο στα σύνορα, στα τελωνεία φόρτωσης και εκφόρτωσης, αλλά και σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας» υπογραμμίζει η ΟΦΑΕ.
Χαρακτηριστικά, όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία, κανείς δεν ελέγχεται ελέγχει για μία σειρά από πράγματα όπως:
• Το πόσα λίτρα καυσίμου μεταφέρουν (έχουν κατά κανόνα 1.300 λίτρα, έναντι του νόμιμου που είναι 200 λίτρα).
• Εάν τηρείται η νομιμότητα μεταφοράς.
• Εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο.
• Εάν πληροί όλες τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας.
• Εάν ο οδηγός είναι ασφαλισμένος.
• Εάν υπάρχουν τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, οι εν λόγω παραβάσεις στοιχίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική οικονομία, την ώρα που η ανεργία για τους έλληνες αυτοκινητιστές υπερβαίνει το 55% και η συρρίκνωση του εισοδήματος ξεπερνά το 60%.