Ο διασυνοριακός άξονας Ελλάδας – Βουλγαρίας το σημαντικότερο έργο στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης

Τα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζηδάκι», στην Ξάνθη, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

«Το πιο σημαντικό έργο που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το τμήμα του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας επί ελληνικού εδάφους, από την Ξάνθη μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Διασυνοριακός Άξονας Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem – Smolyan – Plovdiv

Το τμήμα του διασυνοριακού άξονα επί ελληνικού εδάφους, από Ξάνθη μέχρι τα  Ελληνο – βουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους περίπου 50 χλμ., συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στην θέση του νέου μεθοριακού σταθμού Rudozem/Ξάνθη.

Η αρμοδιότητα για τη μελέτη και κατασκευή του άξονα έχει ανατεθεί στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. Οι μελέτες για την αναβάθμιση του συνόλου του άξονα έχουν ολοκληρωθεί το 2015, με χρηματοδότηση του Προγράμματος INTERREG Ελλάδα – Βουλγαρία.

Η κατασκευή του άξονα γίνεται τμηματικά στην τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο, με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων.

Υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για δύο τμήματα του άξονα, το τμήμα Δημάριο – Σύνορα, μήκους 8 χλμ., το οποίο ολοκληρώνεται μέχρι τέλους του 2024, ενώ βρίσκεται σε διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο, μήκους 10,5 χλμ.

Η αναβάθμιση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα Ξάνθη – Εχίνος – GR/BG Σύνορα (Ξάνθη – Σμίνθη, Σμίνθη – Εχίνος και Εχίνος – Μελίβοια) προγραμματίζεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρηματοδοτικής περιόδου 2021 – 2027.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες εξασφάλισης χρηματοδότησης μέσω των ΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Interreg GR/BG.