ΟΛΘ: Αυξημένη η διακίνηση φορτίων

Με αύξηση 12% στη διακίνηση φορτίων από το συμβατικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα κλείσει η χρήση 2012, ενώ θετικό υπολογίζεται ότι θα είναι το πρόσημο και στα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια, παρά τη στασιμότητα του πρώτου εξαμήνου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ). Η αύξηση της κίνησης στα κρηπιδώματα οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στη σημαντική άνοδο των μεγεθών των τράνζιτ φορτίων από και προς τις περιοχές της νότιας Βαλκανικής, κατά 40,75%.

Αναλυτικότερα, στο εννεάμηνο του 2012, παρά την ένταση της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης, η διακίνηση χύδην ξηρού και γενικού φορτίου από τις προβλήτες του ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 13,39%, ποσοστό που ανέρχεται στο 19,4%, αν συνυπολογιστούν τα υγρά καύσιμα. «Αυτό σημαίνει ότι ο διαμετακομιστικός ρόλος του λιμανιού ‘άντεξε’ τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά καταγράφεται μεγάλη μείωση στη διακίνηση λόγω θέρους», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Σε ό,τι αφορά επί μέρους προϊόντα, αυξημένη κατά 30,89% είναι η διακίνηση υγρών καυσίμων και συγκεκριμένα οι εξαγωγές έτοιμων προϊόντων πετρελαίου. Αντίθετα, η διακίνηση τσιμέντου μειώθηκε κατά 40%.

Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση των κοντέινερς αυξήθηκε στο εννεάμηνο κατά 1,07%, ανακάμπτοντας από τη στασιμότητα, που είχε παρατηρηθεί κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2012.

Στο μεταξύ, κατά 9,79% μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γεγονός που δείχνει ότι τα φορτία διακινήθηκαν με πλοία μεγαλύτερου μεγέθους, σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Αναφερόμενος στα μεγέθη του λιμανιού, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Στέλιος Αγγελούδης, επισήμανε ότι «ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη νότια Βαλκανική είναι εξαιρετικά σημαντικός και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα σε μια περίοδο κατά την οποία η Ελλάδα βρίσκεται στη δίνη της κρίσης και της ύφεσης» και πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη διατηρεί συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της γεωγραφικής θέσης.