Οι πόλεις σχεδιάζουν την κινητικότητα του αύριο
Στρατηγικές για τη σύγχρονη πολεοδομία σε όλο τον κόσμο και καινούργιες λύσεις για την κυκλοφορία στις μητροπόλεις του μέλλοντος παρουσιάζει με λεπτομέρεια η μελέτη «Αυτό που Θέλουν οι Πόλεις», που ολοκληρώθηκε από το Πολυτεχνείο του Μονάχου σε συνεργασία με την ΜΑΝ.
Οι πόλεις προσελκύουν ολοένα και περισσότερους ανθρώπους. Μέχρι το 2050, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ, ο αστικός πληθυσμός θα αυξηθεί κατά 85 % και θα φτάσει τα 6,3 δισεκατομμύρια. Πάνω από τα δύο τρίτα της ανθρωπότητας θα ζει σε πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό, η MAN σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Μονάχου ολοκλήρωσε τη μελέτη με θέμα «Αυτό που Θέλουν οι Πόλεις». Σε αυτήν 15 διεθνείς πόλεις παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που επιθυμούν να σχεδιάσουν την αστική τους κυκλοφορία στο μέλλον.
Λος Άντζελες, Λονδίνο, Μόναχο, Κοπεγχάγη, Λυών, Κωνσταντινούπολη, Αχμανταμπάντ, Bηρυτός, Μπογκοτά, Γιοχάνεσμπουργκ, Μελβούρνη, Αγία Πετρούπολη, Σάο Πάολο, Σαγκάη και Σιγκαπούρη, δείχνουν τις δυνατότητες στη νέα εποχή. Ήδη από σήμερα, αυτές οι «παγκόσμιες πόλεις» (Global Cities) δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική, προσβάσιμη και οικολογική κινητικότητα. Για τους κατά τόπους πολίτες και τις επιχειρήσεις, η προσβασιμότητα και η ελκυστικότητα των πόλεων, καθώς και η ποιότητα ζωής είναι πρωταρχικής σημασίας.
Η επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει ωστόσο, την υψηλότερη προτεραιότητα. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς, πιο συχνά δρομολόγια, και καλύτερη παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών. Με τον τρόπο αυτό οι πόλεις ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πολιτών τους, για τους οποίους η ποιότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι εξίσου σημαντική με τη διάρκεια του χρόνου μετάβασης.
«Θέλουμε να χρησιμοποιεί ο κόσμος τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ωστόσο το σημερινό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και χρεώσεων εξακολουθεί να καθιστά κάτι τέτοιο δύσκολο», εξηγεί ο Anders Nielsen, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus AG και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της MAN SE. Αυτός είναι ο λόγος που ολοένα και περισσότερο οι πόλεις δεν επενδύουν απλώς σε υποδομές μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και σε φιλικά προς το χρήστη συστήματα πληροφοριών επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.
Εντός της μελέτης παρέχονται πληροφορίες για ολοκληρωμένα σχέδια κινητικότητας, τη συνδυασμένη μεταφορά, τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους, τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης, τις καινοτόμες λύσεις με διαφορετικές στρατηγικές για βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις.