Νέα ναυτιλιακή στρατηγική για την Ε.Ε. ζητούν οι πλοιοκτήτες

Την ικανοποίηση της για τη μεσοπρόθεσμη έκθεση που αφορά τη Ναυτιλιακή Στρατηγική Μεταφορών της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που καλύπτει την περίοδο 2009-2018 εκφράζει σε ανακοίνωσή της η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, τονίζοντας ωστόσο την ανάγκη βελτίωσης των κανονισμών της Ε.Ε., καθώς και της ύπαρξης ενός ηλεκτρονικού συστήματος ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (Single Window) στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

 

 

Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, εκπροσωπούμενη από τους φορείς CLIA Europe, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDAM, Interferry και WSC, επισημαίνει ότι την εφαρμογή του συστήματος αυτού θα διασφαλίζεται η ανταλλαγή των απαιτούμενων πληροφοριών σχετικά με τις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευματικών φορτίων ανάμεσα στις κυβερνήσεις των χωρών και τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές. Μέσω του συστήματος «Single Window» θα μειωθούν τα διοικητικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν τώρα οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι ναυτιλιακοί πράκτορες και θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες ανταλλαγής των στοιχείων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων. Η απλοποίηση των διοικητικών κανονισμών και των απαιτήσεων θα θέσει τις ναυτιλιακές μεταφορές στην ίδια βάση με τις χερσαίες μεταφορές, οι οποίες ήδη κερδίζουν από μια ενιαία αγορά.

Όπως επισημαίνουν οι φορείς, μια νέα ναυτιλιακή στρατηγική είναι αναγκαία από το 2018 και μετά, η οποία ως επίκεντρο έχει την ανάδειξη της Ευρώπης ως την κυρίαρχη ήπειρο στον τομέα της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού απαιτούνται, βέβαια, νέες επενδύσεις, ένα υψηλά ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, συνεχής εφαρμογή των διεθνών κανονισμών που αφορούν περιβαλλοντικά ζητήματα και θέματα ασφάλειας, όπως και εφαρμογή πολιτικών που θα συνεισφέρουν στη διευκόλυνση των εμπορικών δραστηριοτήτων και των συναλλαγών.

 

Απέναντι στις διεθνείς προκλήσεις και στην πολιτική αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι φορείς της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας τονίζουν ότι η Ε.Ε. οφείλει να επιβεβαιώσει την ηγετική θέση που κατέχει στον χώρο του ελεύθερου εμπορίου. Σημαντική είναι και η συνεισφορά του IMO (International Maritime Organization) στη διαμόρφωση των απαραίτητων πολιτικών, που θα διασφαλίσουν ότι η Ε.Ε. ανταποκρίνεται σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή τους οι φορείς της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας CLIA Europe, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDAM, Interferry και WSC δηλώνουν τη δέσμευσή τους να συμμετέχουν ενεργά, εντός του 2018, στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής στρατηγικής της Ε.Ε. για την περίοδο 2019-2028, ενώ υπογραμμίζουν και τη διάθεσή τους να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη- μέλη της Ένωσης, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί ότι η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής θα είναι επιτυχής.