Καταγγελία ΣΕΟΦΑΕ για υπέρβαρα κοντέινερς στον Πειραιά
Την έξοδο υπέρβαρων (πάνω από την αναγραφόμενη άδεια του Φ.Δ.Χ.) εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι Ν. Ικονίου-Κερατσινίου κατά παράβαση του 3446/2006 και του νόμου περί ειδικής μεταφοράς του Π.Δ. 1161/77 και του ΚΟΚ καταγγέλλει σε επιστολή του που απέστειλε στον Υπουργό Ανάπτυξης και μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (Σ.Ε.Ο.Φ.Α.Ε.).
Μεταξύ άλλων το ΣΕΟΦΑΕ αναφέρει στην επιστολή ότι δεν μπορεί ορισμένοι φορείς στο όνομα του κέρδους και της δήθεν ανάπτυξης (διότι αυτή δεν είναι ανάπτυξη, εισαγωγή προϊόντων είναι) να ζητούν από αυτούς που εμπλέκονται στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων (ΟΛΠ Α.Ε. – ΣΕΠ Α.Ε.) να παρανομούν για το δικό τους οικονομικό όφελος.
Δεν είναι δυνατόν, συνεχίζει η επιστολή, να ζητούν από τα συναρμόδια υπουργεία να συναινέσουν στην παραβίαση των νόμων για ασφαλή φόρτωση και μεταφορά, με μόνο σκεπτικό το δικό τους επιχειρησιακό κέρδος.
«Δεν είναι δυνατόν να δεχτείτε το σκεπτικό των μεταφορικών επιχειρήσεων, που θέλουν να συνεχίσουν να μεταφέρουν υπέρβαρο διότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος ζυγολογίου, το οποίο όπως λένε θα μετακυλήσει στην κατανάλωση»επισημαίνει η επιστολή.
Ο ΣΕΟΦΑΕ τονίζει ότι σε καμιά χώρα το τονάζ δεν υπερβαίνει το ανώτατο επιτρεπτό βάρος επί της αναγραφόμενης άδειας του Φ.Δ.Χ. και σε καμιά χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχει το 5-10-20% πάνω από το επιτρεπόμενο αναγραφόμενο τονάζ, εκτός από κατηγορίες φορτηγών που ασχολούνται σε χωματουργικές-υλοτομικές εργασίες, στις οποίες δεν είναι εφικτή η άμεση ζύγιση (εργοτάξια κλπ).
Και συνεχίζει η επιστολή: «Κύριε Υπουργέ θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι αυτή η ανοχή που ζητούν ορισμένοι φορείς το 2003, έντυσε την Ελλάδα στα μαύρα, 23 παιδιά νεκρά στα Τέμπη (ανοχή υπέρβαρου, ακατάλληλο Φ.Δ.Χ. και ακατάλληλο λεωφορείο), 7 νεκρά παιδιά στο Ασπρονέρι Φθιώτιδος (ακατάλληλο όχημα και επικίνδυνη στοιβασία), 15 άτομα στον Αλιάκμονα (υπέρβαση ωραρίου, υπερβολική κούραση οδηγού). Και μην ξεχνάτε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι αθωώθηκαν εκτός από τους οδηγούς. Μέχρι σήμερα έχουμε δεκάδες ατυχήματα λόγω του υπέρβαρου των μη συντηρημένων Φ.Δ.Χ. και την κακή κατάσταση των ελαστικών.
Επειδή οι εν λόγω προτάσεις των φορέων αυτών δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων, αναγκάζοντας τους επαγγελματίες μισθωτούς σε συνεχείς παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας και του Κ.Ο.Κ. με ό,τι συνεπάγεται αυτό (αφαίρεση διπλώματος, στέρηση εργασίας, απειλή απόλυσης, πρόστιμα για τα οποία δεν ευθύνονται) στο όνομα του κέρδους, οι εν λόγω φορείς δεν μπορούν να παίζουν με την επιβίωση των μισθωτών οδηγών, αλλά και την ασφάλεια της μεταφοράς, επειδή γνωρίζουμε ότι όλα τα εμπορευματοκιβώτια των 40 ποδών υπερβαίνουν κατά πολύ το 5-10 και 20% επί της αναγραφόμενης αδείας Φ.Δ.Χ. στο ανώτατο μικτοβαρές, λόγω του απόβαρου του εμπορευματοκιβωτίου, το οποίο προσμετράται στο συνολικό βάρος του Φ.Δ.Χ. και κατά το νόμο είναι υπεύθυνος και ο οδηγός στις παραβάσεις των νόμων και του ΚΟΚ, χωρίς όμως να μπορεί να αντιδράσει υπό την πίεση της εργοδοσίας με συνέπεια να υποστεί αυτός και μόνο αυτός τα πρόστιμα και τις κυρώσεις που θα επιβληθούν σε πιθανό έλεγχο ή στην περίπτωση που υπάρξει ατύχημα και δη θανατηφόρο.
Το Συνδικάτο δεν πρόκειται να μείνει αμέτοχο, θα κινηθεί με όλες τις νόμιμες διαδικασίες για να προστατεύσει τα μέλη του και το σύνολο των συνανθρώπων μας που κινούνται στις εθνικές οδούς της χώρας, ενάντια σε οποιονδήποτε φορέα που καταπατά την κείμενη νομοθεσία και τον Κ.Ο.Κ.».