Η VTG Rail παρουσίασε το καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης μεταφοράς r2L για ασυνόδευτα trailers

Τη νέα καινοτόμο υπηρεσία r2L για μεταφορά ασυνόδευτων trailers μέσω τρένων από την Θεσσαλονίκη προς τις αγορές της Ευρώπης παρουσίασε στην ειδική εκδήλωση «moving INTERMODAL in Thessaloniki» η VTG Rail Logistics Hellas.

Πρόκειται για ένα βιώσιμο και πράσινο σύστημα συνδυασμένης σιδηροδρομικής/οδικής μεταφοράς, το οποίο μειώνει αισθητά το μεταφορικό κόστος και λειτουργεί βοηθητικά προς τις οδικές μεταφορές, δίνοντάς τους υπεραξία στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ζωντανή επίδειξη της υπηρεσία r2L έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με τη φόρτωση του πρώτου ασυνόδευτου trailer στο τρένο να ανήκει στην εταιρεία PTL.

Ο κ. Στέλιος Αρχοντάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της VTG Rail Logistics Hellas, μιλώντας στο SC&L magazine -το οποίο παρευρέθηκε στην παρουσίαση στην Θεσσαλονίκη- εξήγησε ότι το νέο σύστημα συνδυασμένης μεταφοράς r2L συνδυάζει τη σιδηροδρομική με την οδική μεταφορά για τη μεταφορά ασυνόδευτων trailers σε βαγόνια. «Με την αρωγή του λιμένα Θεσσαλονίκης, είχαμε τη ζωντανή παρουσίαση και το ζωντανό demonstration αυτών των βαγονιών, σηματοδοτώντας μια νέα εξέλιξη για τα ελληνικά δεδομένα. Ένα σύστημα μεταφοράς, το οποίο έχει υιοθετηθεί εδώ και αρκετά χρόνια από διάφορες χώρες του εξωτερικού και της Κεντρικής Ευρώπης, σήμερα μπορεί να είναι πραγματικότητα για τα ελληνικά δεδομένα και τις όμορες χώρες» ανέφερε ο κ. Αρχοντάκης.

Όπως διευκρίνισε, το σύστημα συνδυασμένης μεταφοράς r2L, αυτήν τη στιγμή, δεδομένου των περιορισμών της υποδομής, ξεκινά ή τερματίζει στην Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Αρχοντάκη, το σύστημα r2L έχει τη δυνατότητα να καλύψει πολλές χώρες, όπως Γερμανία και Γαλλία, τις Βαλκανικές χώρες, όπως Βουλγαρία, Ρουμανία και Βόρεια Μακεδονία, και γιατί όχι, όπως είπε, ακόμα και την Τουρκία.

Τόνισε δε ότι  το νέο σύστημα συνδυασμένης μεταφοράς r2L δεν είναι ανταγωνιστικό με τα φορτηγά, αλλά συμπληρωματικό-βοηθητικό προς την οδική μεταφορά. Αυτό το σύστημα, σημείωσε, μπορεί να εξυπηρετήσει τις εταιρείες οδικών μεταφορών -τους ιδιοκτήτες φορτηγών- στην καλύτερη χρησιμοποίηση του τελευταίου μιλίου των τρακτόρων τους καθώς και στην καλύτερη και βέλτιστη χρησιμοποίηση του έμψυχου δυναμικού, δηλαδή των οδηγών τους.

«Αυτήν τη στιγμή, ένα φορτηγό που θα εκτελέσει το ταξίδι Ελλάδα-Γερμανία και Γερμανία-Ελλάδα, ο οδηγός θα λείπει για 5-7 μέρες μέχρι να γυρίσει, το ίδιο και ο τράκτορας, το ίδιο και το trailer. Με αυτό το σύστημα, ταξιδεύει μόνο το trailer, ενώ ο τράκτορας και ο οδηγός παραμένουν στον τόπο φόρτωσης ή εκφόρτωσης και εξυπηρετούν άλλα δρομολόγια για λογαριασμό των εταιρειών οδικών μεταφορών» επεσήμανε ο κ. Αρχοντάκης.

Όσον αφορά το εύρος μείωσης του κόστους μεταφοράς, αυτό, όπως τόνισε, εξαρτάται από πού θα ξεκινά και πού θα καταλήγει η μεταφορά. Θεωρεί, ωστόσο, ότι κοστολογικά θα βρίσκεται σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα από την οδική μεταφορά, ενώ επεσήμανε ότι τα οφέλη που μπορεί να έχει κανείς στην μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, το οποίο αποτελεί ένα ζητούμενο που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια, είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα δώσει την υπεραξία που χρειάζεται σε αυτό το σύστημα.

Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Co-owner Managing Director της PTL -η πρώτη μεταφορική εταιρεία που έκανε χρήση της υπηρεσίας r2L- ανέφερε στο SC&L magazine: «Πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι. Θα πρέπει να καταλάβουν οι Έλληνες μεταφορείς ότι το τρένο δεν είναι εχθρός, αλλά αρωγός. Το τρένο θα πρέπει να φτάσει στα επίπεδα που υπάρχουν και στην υπόλοιπη Ευρώπη, δηλαδή άνω του 18%.Η Ευρώπη έχει θέσει έναν στόχο, το 2030, το τρένο να αντιπροσωπεύει σχετικά με τις μεταφορές περίπου το 25%. Και στην Ελλάδα δεν αντιπροσωπεύει ούτε το 1%.  Τα οφέλη του τρένου είναι σίγουρα η μείωση των ρύπων, η έλλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, η καταπολέμηση της έλλειψης του ανθρώπινου δυναμικού και φυσικά το χαμηλότερο κόστος (περίπου 30%), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τιμές στα ράφια του καταναλωτή. Είμαστε υπέρμαχοι και γι’ αυτό συμμετείχαμε και σε αυτήν την πρωτοβουλία. Είναι κάτι πολύ καινοτόμο για την Ελλάδα. Υπάρχει, όμως, στην υπόλοιπη Ευρώπη. Θα πρέπει ο επιχειρηματικός κόσμος να το αγκαλιάσει και να το υποστηρίξει, στηριζόμενος σε όλα αυτά τα οφέλη που προανέφερα».