Η Volvo Trucks επιταχύνει την ανάπτυξη λύσεων μεταφορών φιλικών προς το περιβάλλον
Στις 18 Φεβρουαρίου, η Ε.Ε. αποφάσισε να επιβάλει περιορισμούς στις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα. Για να επιταχύνει την εξέλιξη, η Volvo Trucks συνεχίζει τις ισχυρές επενδύσεις σε λύσεις μεταφορών που σέβονται το περιβάλλον. Αλλά απαιτούνται και πρόσθετα μέτρα προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση για οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2.
«Η μείωση περιβαλλοντικών ρύπων από βαρέα οχήματα είναι μια απίστευτα σημαντική αποστολή και αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο των πρωτοβουλιών μας για τη βιωσιμότητα του τομέα μεταφορών. Στην Volvo Trucks, είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε αυτήν την πρόκληση. Είναι φυσικό για την Ε.Ε. να επιβάλλει τώρα όρια στις εκπομπές CO2. Για να επιταχυνθεί η αλλαγή, θα θέλαμε επίσης να υπάρξουν ισχυρότερα οικονομικά κίνητρα για τους πελάτες, οι οποίοι πρώτοι επιλέγουν οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον» δήλωσε ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2. Η Volvo Trucks παρουσίασε τα πρώτα της ηλεκτρικά φορτηγά το 2018 και φέτος θα ξεκινήσει τη μαζική τους παραγωγή. «Βρισκόμαστε στο στάδιο όπου η τεχνολογία θα είναι σύντομα έτοιμη για ευρύτερες εφαρμογές σε βαρέα οχήματα μεταφορών (heavy-duty). Εάν η ζήτηση τονωθεί και η νέα υποδομή φόρτισης επεκταθεί, ο όγκος θα μπορέσει να αυξηθεί ταχύτερα από το προσδοκώμενο» δήλωσε ο Lars Mårtensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος & Καινοτομίας της Volvo Trucks.
Άλλες περιβαλλοντικές λύσεις περιλαμβάνουν τη χρήση φυσικού αερίου και βιοαερίου. Η λειτουργία ενός Volvo FH LNG με φυσικό αέριο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20% συγκριτικά με ένα diesel. Με το βιοαέριο, οι εκπομπές ρύπων από τη λειτουργία του οχήματος (tank-to-wheel) μπορούν να περιοριστούν κατά 100%.
Ταυτόχρονα, η Volvo Trucks συνεχίζει την εξέλιξη φορτηγών diesel που αυτήν τη στιγμή κατέχουν το υψηλότερο μερίδιο στις πωλήσεις της εταιρείας. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η χρήση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 ενός τυπικού φορτηγού Volvo μεγάλων αποστάσεων έχουν μειωθεί κατά περίπου 20% (*Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Volvo Trucks έχει μειώσει τη χρήση καυσίμου στα νέα φορτηγά κατά το ένα πέμπτο περίπου. Για τη σύγκριση χρησιμοποιήθηκε ένα 1991 Volvo F12 και ένα 2016 Volvo FH13). Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης βελτίωσης με πιο αποδοτικούς κινητήρες, χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και καλύτερη αεροδυναμική. Κάθε φορτηγό πρέπει να βελτιστοποιείται ανάλογα με τη χρήση του.
Ενώ τα όρια εκπομπών ρύπων που επιβάλλει η Ε.Ε. θέτουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τους κατασκευαστές οχημάτων, ο στόχος – βελτίωση της κατανάλωσης και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων – αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη βιομηχανία εδώ και αρκετό καιρό, καθώς, μεταξύ άλλων, η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί περίπου το ένα τρίτο των λειτουργικών δαπανών για μία εταιρία μεταφορών. «Φιλοδοξία μας ήταν ανέκαθεν να μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη βέλτιστη, ενεργειακά αποδοτική, ολοκληρωμένη λύση σύμφωνα με τις απαιτήσεις χρήσης» δήλωσε ο Lars Mårtensson.
Μεταξύ των πελατών της Volvo Trucks, αλλά και πολλών παρόχων υπηρεσιών μεταφορών, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για λύσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η επέκταση των επιδοτήσεων επενδύσεων ή των φορολογικών ελαφρύνσεων για όσους αποφασίσουν να επενδύσουν σε περιβαλλοντικές τεχνολογίες θα έδινε μεγάλη ώθηση. Νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 πρέπει να μπορούν να φτάνουν γρήγορα στην αγορά. Η επίσπευση της διαδικασίας αξιολόγησης και πιστοποίησης από τις Αρχές, θα επιτάχυνε την εφαρμογή καινοτομιών στον τομέα μεταφορών.
Το πλαίσιο της Ε.Ε. καλύπτει εκπομπές ρύπων από τα πραγματικά οχήματα, αλλά η Volvo Trucks υιοθετεί μία ευρύτερη προσέγγιση του θέματος.
«Εάν όλοι οι συντελεστές του τομέα μεταφορών συνεργάζονται για τον ίδιο σκοπό, μπορούμε να μειώσουν πολύ περισσότερο τις κλιματικές επιπτώσεις. Καλύτερη διαδικασία logistics, αυξημένη πρόσβαση σε βιοκαύσιμα, εκπαίδευση οικονομικής οδήγησης, αεροδυναμικά τρέιλερ, βελτιωμένες προδιαγραφές δρόμων και περισσότερες ευκαιρίες για χρήση οχημάτων μεγάλης χωρητικότητας, είναι κάποιοι από τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλλουν τρίτα μέρη» δήλωσε ο Lars Mårtensson.
Δεδομένα
- Η νέα οδηγία της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα ισχύει για μοντέλα που κατασκευάζονται και ταξινομούνται από το 2019 και μετά
- Οι μέσες εκπομπές ρύπων θα μειωθούν κατά 15% από το 2025 και κατά 30% το 2030 (συγκριτικά με τις τιμές του 2019)
- Τα επίπεδα μείωσης αναφέρονται στις μέσες εκπομπές ρύπων από φορτηγά που κατασκευάζονται από τους αντίστοιχους κατασκευαστές, συγκριτικά με το μέσο όρο της βιομηχανίας για το 2019
- Η λειτουργία οχημάτων βαρέως τύπου επιβαρύνει με 5% τις συνολικές εκπομπές ρύπων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου στην Ε.Ε.