Η Πολιτική Πράσινων Μεταφορών της DHL
Η DHL Supply Chain φιλοδοξεί μέχρι το 2026, το 30% του στόλου της να κινείται με βιώσιμα καύσιμα
Η DHL Supply Chain αναπτύσσει μια παγκόσμια Πολιτική Πράσινων Μεταφορών, η οποία έχει ως πρωταρχικό στόχο την ουσιαστική μείωση στις εκπομπές άνθρακα, σύμφωνα με τον Οδικό Χάρτη Αειφορίας του Ομίλου.
Σημειώνεται, πως οι υπηρεσίες μεταφορών είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που συνεισφέρουν στο αποτύπωμα εκπομπών της DHL και σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική εταιρεία προσπαθεί να θέσει τα πρότυπα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Η εν λόγω πολιτική, παρέχει καθοδήγηση για την καταλληλότερη -πιο «πράσινη»- εναλλακτική, με βάση παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα, οι υποδομές και το κόστος αγοράς.
Κατά 30% βιώσιμος στόλος μέχρι το 2026
Ως αρχική κίνηση, περίπου 2.000 από τα οχήματα της DHL Supply Chain θα μεταβούν από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε πιο «πράσινες» εναλλακτικές λύσεις, όπως το υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι (HVO), το βιοαέριο, η ηλεκτρική ενέργεια και το υδρογόνο.
DHL Supply Chain Green Transport Policy
Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, η δέσμευση της DHL Supply Chain για πρόσθετη επένδυση 200 εκατ. ευρώ σε εναλλακτικές λύσεις, έναντι των ορυκτών καυσίμων, υπόσχεται να μειώσει κατά σχεδόν 300.000 τόνους τις εκπομπές CO2, σηματοδοτώντας ένα αποφασιστικό βήμα προς την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις μειωμένες εκπομπές άνθρακα.
Αυτή η εξοικονόμηση, ισοδυναμεί με την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 που παράγονται από 2.200 φορτηγά, καθένα από τα οποία διανύει ημερησίως απόσταση 500 χιλιομέτρων, κατά τη διάρκεια ενός έτους. Σε πρώτη φάση, αυτή η νέα πολιτική περιλαμβάνει επενδύσεις σε 17 χώρες, που εμφανίζουν το υψηλότερο αποτύπωμα εκπομπών.
«Αυτές οι χώρες αντιπροσωπεύουν από κοινού το 94% των εκπομπών από τον δικό μας στόλο στον τομέα των μεταφορών. Ο φιλόδοξος στόχος μας είναι να έχουμε μερίδιο 30% βιώσιμων οχημάτων και καυσίμων στον στόλο μας μέχρι το τέλος του 2026, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες των -φιλικών προς το περιβάλλον- εναλλακτικών καυσίμων, μέσω της πρωτοποριακής μας Πολιτικής Πράσινων Μεταφορών», δήλωσε ο CEO της DHL Supply Chain, Oscar de Bok.
Σε αυτό το πλαίσιο, η DHL Supply Chain ανακοίνωσε πρόσφατα το σχέδιό της να αναπτύξει έναν σημαντικό στόλο φορτηγών βιομεθανίου σε όλη την Ιρλανδία. Μάλιστα, η εταιρεία έχει δεσμευτεί με μια δεκαετή συμφωνία, για επενδύσεις στην εγχώρια παραγωγή ενέργειας από βιομεθάνιο.
Η λύση του καυσίμου HVO
Εκτός από τις επενδύσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στην ανάπτυξη οχημάτων που λειτουργούν με βιοαέριο, όπως και σε ηλεκτρικά οχήματα, το καύσιμο HVO διατίθεται τώρα στην πλειονότητα των σταθμών ανεφοδιασμού της εταιρείας σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, επιτρέποντας στην DHL να αξιολογεί τις λειτουργικές διαδικασίες και την απόδοση του εν λόγω καυσίμου.
Με την εγκατάσταση να προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, η μετάβαση στο καύσιμο HVO θα προσφέρει 80-90% εξοικονόμηση άνθρακα, σε σύγκριση πάντα με το ντίζελ. Με τη συγκεκριμένη δράση, συνολικά εκτιμάται ότι το περιβάλλον θα απαλλαγεί από 15.000 τόνους εκπομπών CO2.
Σημειώνεται, πως περισσότερα από έξι εκατ. λίτρα καυσίμου HVO θα διατεθούν στα κατά τόπους πρατήρια καυσίμων της DHL φέτος, αντικαθιστώντας το ντίζελ σε 20 τοποθεσίες σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2024, η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαταστήσει πρόσθετες αποθήκες καυσίμων σε όλο το δίκτυό της, αυξάνοντας τη χρήση καυσίμου HVO σε πάνω από 24 εκατ. λίτρα.
Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως το HVO παράγεται από βιομάζα, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και απόβλητα από την παραγωγή τροφίμων. Πρόκειται για ένα ανανεώσιμο καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υπάρχοντα οχήματα, χωρίς να διακυβεύεται η λειτουργική τους απόδοση. Μεγάλο πλεονέκτημα, λοιπόν, αποτελεί το γεγονός πως δεν υπάρχει η ανάγκη για επενδύσεις σε νέες υποδομές και καινούργια οχήματα.