Ημερίδα ΙΜΕΤ: «Έξυπνα συστήματα διασύνδεσης αστικών – υπεραστικών εμπορευματικών μεταφορών»
Το τελευταίο “μίλι”
Στην ημερίδα συμμετείχαν εμπλεκόμενοι φορείς στη διανομή του “τελευταίου μιλίου” και της διασύνδεσης αυτού με το κομμάτι των εθνικών ή διεθνών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Στην έναρξη της Ημερίδας, η κ. Ευτυχία Ναθαναήλ, υπεύθυνη της διοργάνωσης της, εξήγησε ότι σκοπιμότητα της ημερίδας είναι να φέρει κοντά φορείς που εμπλέκονται στη διασύνδεση διαφορετικών τμημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων, ώστε να ακουστούν απόψεις, και να παρουσιαστούν εμπειρίες, προβλήματα και τρόποι λύσεων αυτών. Χαιρετισμό απεύθυνε ο Δ. Δάκος μέλος του συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Βορείου Ελλάδος, ο οποίος τόνισε τη σημαντικότητα της απρόσκοπτης διασύνδεσης των διαφόρων τμημάτων της μεταφοράς εμπορευμάτων με την παροχή πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση και το χρόνο άφιξης του φορτίου.
Ο κ. Jardar Andersen, του Οικονομικού Ινστιτούτου Νορβηγίας (TOI), παρουσίασε το ευρωπαϊκό έργο του 7ου Πλαισίου Προγράμματος STRAIGHTSOL (Strategies and measures for smarter urban freight solutions) ως συντονιστής αυτού, στις δράσεις του οποίου εντάσσεται και η Ημερίδα. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής που αφορά στη χρήση “έξυπνων” τεχνολογιών παρακολούθησης εμπορευματικής σιδηροδρομικής μεταφοράς από την εταιρεία Kuehne+Nagel Hellas, διεθνών μεταφορών και logistics, και που αποσκοπεί στη διερεύνηση της σκοπιμότητας και της βιωσιμότητας υιοθέτησης παρόμοιων τεχνολογιών στην παρακολούθηση υπεραστικών εμπορευματικών μεταφορών, παρουσιάστηκαν από στελέχη της εταιρείας, κκ. Δ. Παπαδόπουλο, διευθυντή πληροφοριακών συστημάτων και Δ. Δρακόπουλο, προϊστάμενο πληροφοριακών συστημάτων των contract logistics. Ο κ. Π. Κετικίδης επίτιμο μέλος ΔΣ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος υπογράμμισε τη χρησιμότητα των τεχνολογιών επικοινωνιών και πληροφόρησης κατά την παρακολούθηση εμπορευμάτων, ενώ ο κ. Α. Λόης, σύβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ν. Πεχλιβάνης, Διευθυντής logistics της MAMA products Α.Ε. ανέλυσαν παρόμοιες δράσεις που προωθούνται από τους φορείς τους και εξήραν τη σκοπιμότητα τέτοιων πρακτικών από την οπτική των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των διανομέων, αντίστοιχα.