Εντός της επόμενης 4ετίας έτοιμες οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο

Τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται στην Ελλάδα και το πως αυτά θα επηρεάσουν το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών και logistics, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων στο συνέδριο Economist Impact που έλαβε χώρα στην Αθήνα, με τον κ. Βασίλη Μαγκλάρα, διευθύνοντα σύμβουλο του Θριασίου Κέντρου Logistics, να επισημαίνει ότι εντός της επόμενης 4ετίας θα είναι έτοιμες οι κτιριακές εγκαταστάσεις στο Θριάσιο.

Συγκεκριμένα ο κ. Μαγκλάρας είπε :”χρειαζόμαστε απελευθέρωση της αγοράς, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια όλοι οι κλάδοι της οικονομίας βρέθηκαν αντιμέτωποι με δυσχέρειες όπως η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία, ενώ πλέον προστίθεται στις προκλήσεις και ο εμπορικός πόλεμος”. Ο ίδιος θεωρεί ότι οι κρίσεις δεν φέρνουν κυρίως ευκαιρίες αλλά απώλειες, ωστόσο εστίασε στις δυνατότητες που ανέδειξαν για ανάπτυξη της αγοράς logistics. Όπως σημείωσε, τα τελευταία 4 χρόνια επήλθαν ραγδαίες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και εκτόξευση των αναγκών για αποθήκευση και υπηρεσίες logistics.

Προέβλεψε ότι ο κλάδος θα αποτελέσει πρόσφορο πεδίο για επενδυτική δράση στο μέλλον, αποτελώντας ήδη έναν από πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας. Ειδικά η Ελλάδα, καλείται να αξιοποιήσει την προνομιακή της θέση και να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, σύμφωνα με τον κ.Μαγκλάρα, που σημείωσε ότι υπάρχει έλλειψη νεόδμητων αποθηκών για τις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρήσεων, ενώ οι υπάρχουσες υποδομές είναι σε παλαιά κτήρια, μικτής επιφάνειας και συχνά σε σημεία χωρίς εύκολη πρόσβαση, με το πρώτο ολοκληρωμένο logistic park να αναπτύσσεται στο Θριάσιο. Μίλησε για την επένδυση 300 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα μετά το Ελληνικό, σε έκταση 265.000 τ.μ., που θα καταστήσει τη χώρα κεντρική πύλη για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή. Τόνισε ωστόσο την κρισιμότητα της σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνεισφέρει στη μείωση του κόστους μεταφοράς για τις επιχειρήσεις, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

 

Όσον αφορά στην ίδια την επένδυση του Θριασίου επεσήμανε πως:  «Το Θριάσιο αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο υπερσύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια κολοσσιαία επένδυση που θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ. Μετά το Ελληνικό είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική. Στόχος είναι η ανάδειξη της χώρας μας σε ένα υπερσύγχρονο διεθνές hub στον τομέα των logistics. Μέσα στην επόμενη τετραετία αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή των εγκαταστάσεων του εφοδιαστικού κέντρου, συνολικής έκτασης 265.000 τμ». Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ.Μαγκλάρας τόνισε μεταξύ άλλων πως «πρέπει να δούμε αυτό το έργο όχι μόνο ως ένα ακόμα έργο υποδομής αλλά ως ένα παράδειγμα του πως η στρατηγική διασύνδεση κρίσιμων εγκαταστάσεων με το εθνικό, ευρωπαϊκό δίκτυο μπορεί να φέρει πραγματική πρόοδο».