ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 10,4% στο βάρος των φορτίων με φορτηγά ΙΧ & αύξηση 3,8% με φορτηγά ΔΧ το 2023

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το έτος 2023 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), παρατηρείται μείωση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα το έτος 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2023 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 161.445,1 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 10,4% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 180.137,8 χιλιάδες τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 4.044.644,3 χιλ., σημειώνοντας μείωση 27,0% σε σχέση με το 2022 που ήταν 5.543.290,2 χιλ. Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 114.173,3 χιλ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με το 2022 που είχαν διακινηθεί 109.992,7 χιλ. τόνοι. Τα τονοχιλιόμετρα το 2023 ανήλθαν σε 15.976.152,0 χιλ., σημειώνοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το 2022 που είχαν ανέλθει σε 15.647.852,4 χιλ.

Σε ό,τι αφορά τον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), το έτος 2023 έναντι του έτους 2022, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια», κατά 1.089,4 χιλ. τόνους. Η μεγαλύτερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, το έτος 2023 παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 7.921,3 χιλ. τόνους σε σχέση με το 2022.

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Αττική και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία. Σε ό,τι αφορά το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.